Pokročilé vyhledávání:
Upřesňující hesla:
Musí obsahovat:
Nesmí obsahovat:
Kategorie:
Jméno: mejcin
IP: uživatel4728
 Servus draci! Jak zapojit zadní sulfitovou žárovku? Vedou tam hnědý a modrý kabel a nevím, jestli je to i připojený na kostru tím držákem žárovky a kam který drát patří. Jestli jen každá barva z jedné strany a kostru na držák? Podle schémat zapojení to zase tak moc zřejmý není. Mám 30W zapalování na 21tce...dík
odpovědět
Posl.aktualizace: 19. března 2011 10:33
Jméno: Test
IP: uživatel7923
 Přední světlo je ukostřeno a to vlákno které není v danou chvíli v provozu, působí jako kostra.
Datum: 19. března 2011 10:33
Jméno: mejcin
IP: uživatel4728
 takže jasně, na každý konec jeden kabel a izolaci, aby se nedotykal drežáku. No a ten držák je ukostřenej, nebo není, to z toho schématu právě není poznat. Přece když půjde proud buď hnědým, nebo modrým kabelem z předního světla proud, tak ten druhej kabel je bez proudu a jak teda může ta žárovka svítit jen na jeden kontakt? Sorry, jestli je Vám to je jasný, ale v elektrice mám vážně zmatek:o(
Datum: 18. března 2011 12:38
Jméno: hruska05
IP: uživatel6325
 každý kábel z jednej strany a mezdi ten kábel a držiak žiaroviek ešte treba izolátor
Datum: 17. března 2011 20:55
Jméno: péro
IP: uživatel1723
 každej z jedný strany
Datum: 17. března 2011 20:53
Datum: 17. března 2011 13:33
Jméno: Test
IP: uživatel7923
 Musíš zjistit odkud je světlo napájeno. Vede-li drát do spínací skříňky na svorku č.58 a cívky na statoru nejsou propojeny,
potom musí být jeden konec žárovky ukostřen. Pokud jsou cívky na statoru propojeny a světlo je napojeno na vlákna předního světlometu, potom musí být oba konce žárovky odizolovány.
Datum: 17. března 2011 12:53
Jméno: crosss
IP: uživatel10178
 čau tak mě napadlo nemuže mit vliv na jiskru ohledně s odtrhem taky třeba špatny magneto ?? jako še už je slabe ?
odpovědět
Posl.aktualizace: 17. března 2011 20:55
Jméno: péro
IP: uživatel1723
 po burzách jezdí chlápek a nabudí ho za 100,-
Datum: 17. března 2011 20:55
Jméno: jura
IP: uživatel1026
 jak se daju nabudit
Datum: 17. března 2011 13:09
Jméno: crosss
IP: uživatel10178
 jj mam prave tam mam nejaky jiny cosem našel ale dam tam ten stray s kterym to jelo jinak dik
Datum: 17. března 2011 11:08
Jméno: Yuri
IP: uživatel11334
 samozrejme že môže magnety čo majú 50 - 40 nečakaj že ti budú dávať toľko štavy ako keď boli nové a hlavne ak bol ten magnet dlhú dobú prilepený o niečo kovové to ho doslova vycucáva ale dajú sa znova nabudiť ale skús iný mas
Datum: 17. března 2011 10:59
 Prosimvas chci se zeptat jak zapojim chcipak chci to jen ad chcipnu motor nechci tam světla nic to mam natahle mimo  jak mam normalni chcipak tak mate nějaky planek jak to zapojit diky moc chlopi
odpovědět
Posl.aktualizace: 17. března 2011 0:27
 Drát od indučky přeruším tím, že na spínací skřínce otočím klíčkem. Mám to tak na mustangovi vypínám tím i baterku
Datum: 17. března 2011 0:27
 Aha no tak ja mam normalně chcipak na parabole
Datum: 16. března 2011 22:38
Jméno: Mischelnike
IP: uživatel8793
 jo přesně tak  vypnu a přeruším proud do indučky tudíž to nehodí jiskru a chcípne to  ale je to jedna zmála možnosti  jelikož nemam chcipak na riditkach.. ale na kostre (mám to na fíkovi na cross)
Datum: 16. března 2011 22:24
 Mischelnike - Jo chápu ale ja mam kabel ze zapalováni přimo na indučku tobě jde na chcipak a jak přepneš tak je obvod zaply a jak vypleš tak je vyply chapu to dobře
Datum: 16. března 2011 22:07
Jméno: Mischelnike
IP: uživatel8793
Datum: 16. března 2011 21:54
 Diky za rady budu se snažit nějak to zapojit
Datum: 16. března 2011 21:29
Jméno: hlmut
IP: uživatel11109
 Zkratovat indukční cívku (proste tím chcípakem propojíš kontakty 15 a 1 na cívce).
Datum: 16. března 2011 21:19
 jednoduše ukostřit indukčku (nebo kdekoli po cestě zapalování - indukčka)
Datum: 16. března 2011 21:04
 Zdar draci prosím prosím o radu už potřebuju jen poradit jak složit kladívko a fík mi pojede vim sou na to návody ale s těch návodu to nechápu má bejt náká podložka pod kontaktem ? a pod kladívkem ? a v jakym pořadí to skládat moc děkuju !! moooc děkuju chlapíí za rady
odpovědět
Posl.aktualizace: 18. března 2011 23:32
Jméno: Mirda
IP: uživatel11100
 Pokud zapojíš zapalovací cívku na světla nebude ti to házet jiskru .tzn ukostříš trvale zap okruh !!!!!
Datum: 18. března 2011 23:32
 ok díky  snad nerupne žorovka až to natočim
Datum: 17. března 2011 16:18
Jméno: Mischelnike
IP: uživatel8793
 Falc bude nejspíš takovej prstýnek na konci kolene, kterej tam je kvuli tomu aby ti vyfuk nevyjizdel z kolene  Stou cívkou na predni svetlo newim, ale asi to nebude delat to co má
Datum: 17. března 2011 15:14
 Ještě mám otázku Mischelnike prosím co se stane když na zapalovací cívku zapojim přední světlo ?
Datum: 17. března 2011 14:02
 Tak děkuju moc draci poklona ste frajeři až budu zdravej tak se na to vrhnu a ještě mimochodem obědnal sem si tu koleno s falcem co to zanemná s falcem ? díky
Datum: 17. března 2011 13:55
Jméno: Mischelnike
IP: uživatel8793
 Přesně tak  to jsem tam zapoměl doplnit
Datum: 17. března 2011 12:51
 jo už je mi to jasný v pevnym kladívku jak prochází ten šroubek na kterej se potom montujou cívka kondík a tak tak v tý díře kde prochází šroubek má bejt tak kulatá řiká to dobře ??
Datum: 17. března 2011 11:18
 To na tom obrázku ale není takže mezi těma 2 hranatýma musí bejt i kulatá a to musí bejt ze stejnýho materiálu jako ty hranatý ?? já si stim nák vyhraju a už vás stim nebudu obtěžovat já bych se na to hned kouknul a skoušel bych to a nepsal to sem jenže nsem na antuibiotikách tak se ted snažim co nejvíc šprtat fichtla  ale všem moc děkuju
Datum: 17. března 2011 11:16
Jméno: dwein dibly
IP: uživatel10032
 ten pertinax je právě ten izolant proti zkratu (takovej jako plast) potřebuješ tam vlastně jakoby tři kusy...ty hranatý (mishel to má označený červeně) přídou pod a nad kontakt a ten kulatej je přímo v té dírce toho kontaktu (kudy jde šroubek) aby se ten šroubek nepohyboval a nezkratoval kladívko ke kontaktu. na té fotce to příde do toho co je označeno zeleně (jako pevný kontakt).. je to vlastně jen vymezovací podložka proti tomu pohybu šrubku. už to chápeš?
Datum: 17. března 2011 0:09
 A za ten obrázek obzvlášt děkuju tim si mi moc pomohl draku ste moc ochotný děkuju a ještě jednu otázku mám tady na stránkách ke kladívku píšou že potřebuju nákej pertinax kroužek co to je ?? jinak se to bude skratovat prej díky moc a omlouvám se že vás obtěžuju s takovejma prkotinama
Datum: 16. března 2011 23:51
 Moc děkuju chlapi pomohly ste mi moc  musíte mě pochopit mám mustanga tak pul roku a všechno se učím sám i řídit sem se naučil sám a něco se člověk sám nenaučí a u mě to je to zapalování ale už to chápu děkuju
Datum: 16. března 2011 23:47
Jméno: Mischelnike
IP: uživatel8793
Datum: 16. března 2011 21:41
Jméno: dwein
IP: uživatel10032
 samozřejmě sem chtěl napsat že to kostří ke statoru.
Datum: 16. března 2011 21:01
 ten začatek je duležity ale už pak ke konci je jedno jestli daš prvni star. civku a nebo kondenzator jestli to prohodiš nic se neděje ja davam prvni star. civku a pak kondenzator
Datum: 16. března 2011 20:59
Jméno: dwein
IP: uživatel10032
 nepochopil si to správně.. pod pevnym kontaktem (jak je šroubek) podložka není, to kostří k magnetu.. a ty drátky na pohyblivim sou proto odizolovaný. na pořadí nezáleží..
jinak viz. mirda...
Datum: 16. března 2011 20:58
 Konečně náký frajeři co to umí vyvětlit  moc děkuju chlapi a je duležitý pořadí jak dávám třeba cívku kondenzátor a nebo to je jedno ? a když chcy přidělat ten pevnej kontakt na strator maj po nim bejt náký podložky ? výš jak to myslim jak se tim nastavuje odtrh a pak má bejt pod pohyblivýk kladívkem náká podložka ?
Datum: 16. března 2011 20:45
Jméno: mirda
IP: uživatel11100
 Pohyblivé kladívko musí být odizolované od pevného.První prostrčíš sroub přez pružinu pohyblivého kontaktu pak dáš izolační podložku (malý fíbrový čtvereček) pak to prostrčíš pevným kontaktem ,vložíš další izolační podložku (malou kulatou,)opět nasadíš izolační podložku stejnou jako tu první no a pak přiděláš kontakt pro vývod k indukční cívce ,kondenzátoru a zapalovací cívce utáhneš to matičkou M4 a je hotovo .Snad jsi to pochopil ,jinak hledej návod na netu.
Datum: 16. března 2011 20:38
 Prvni je hranata podložka pak kladivko pak zas hranata podložka pak star. civka a kondenzator  snad jsem to řekl zprávně kdyžtak mě někdo doplni
Datum: 16. března 2011 20:30
 cest draci mam problem s elektrkou na čz 175/487 prijel jsem s projiždky a vipnul jsem elektrkiku na 5 min a jak sem ji zapnut uz me nesvitlia kontrolka na svetla proste elektrika je hlucha nic nejde dival jsem se na baterku a baterka je ok jiskru na svicce nehazi zapalovan ineni rozstelovane relatko je asi taky v poho protoze sem se naneho dival a byl ook ani to nebylo zaspinene ani nejak prilepene vsechnoi sem zapojil jak ma a nic nejde kontrolka alektriky nejde nevym si stim rady dekuji za odpovedi
odpovědět
Posl.aktualizace: 17. března 2011 19:19
Jméno: XXX
IP: uživatel11278
 Jo, zkus vyměnit pojistku a ještě se koukni na baterku..  a nebo máš vypadlej kabel od baterky k spínací skřínce..
Datum: 17. března 2011 19:19
 Prdla ti pojistka...
Datum: 16. března 2011 19:34
Jméno: pepa
IP: uživatel1026
 čus draci chci se zeptat čim to može byt že me nejde elektrika na fechtlovy ja sem to skusal vrtačku a to eště šlo ale pak uz ne a to magneto neni jaksi moc magneticke poradte prosim dík.
odpovědět
Posl.aktualizace: 17. března 2011 13:07
Jméno: pepa
IP: uživatel1026
 ja mam 05tku a svetla zapojene nemam jak to kladivko ma byt
Datum: 17. března 2011 13:07
 A do světel ti jde elektrika ? máš dobře složený kladívko ?? a nemáš přehozený cívky ?
Datum: 17. března 2011 11:24
 tak zkus vymenit inducku
Datum: 16. března 2011 22:38
Jméno: pepa
IP: uživatel1026
 mozna jo ale me sere s prominutim ze to nehaze tu jiskru
Datum: 16. března 2011 20:06
 si myslim ze to magneto je v poradku
Datum: 16. března 2011 19:53
Jméno: pepa
IP: uživatel1026
 ale dyš na něho neco dam železneho tak to tam drží aji třeba šroubovak jak moc ma byt magneticke to magneto
Datum: 16. března 2011 19:39
Jméno: crosss
IP: uživatel10178
 zdravim zase ja  už sinewim rady měnil jsem dneska pisty misto třikroužku sem dal dvoukroužek a asi je to dobry protože benzin tam už saje ale zase mě zlobi elektřina. dělal sem přesně co ste mi řikali kladivko doseda celou plochou kontakty mam dotažene vačka mi zvedne kladivko ale prostě dam tam 40 podle měrky a jiskra jenom sem tam přeskoči a vykt upně maličko ale dam tam odtrh na MAX a je pěkně modra velka jiskra tak newim co stim myslel jsem že už stim budete mit skušenost a chtel bych se ještě zeptqat naco je vlastně ten odtrh  takže za každou radu budu vděčny
odpovědět
Posl.aktualizace: 17. března 2011 10:08
Jméno: crosss
IP: uživatel10178
 nemuže to byt slabym magnetem ???
Datum: 17. března 2011 10:08
 Odtrh je vzdálenost mezi kladívky v horní úvrati pístu.
Datum: 15. března 2011 23:47
Jméno: Jenda
IP: uživatel9410
 máš správnou svíčku?
Datum: 15. března 2011 23:31
Jméno: ruza01
IP: uživatel11159
 Odtrh je vzdálenost mezi kladívky. Asi jak to tak čku tak máš špatně seřízenej předstih.
Datum: 15. března 2011 22:39
 Zdar draci, mám problem se svym mustafem do kablu od indučky mi de elektrika ale přes fajfku do svýčky ne, svýčka za žádnou cenu jiskru nehodí ani venku ani ve válci skoušel sem 3 nový svýčky předchozí majitel si hrál s elektrikou a je to zapojený následovně n kladívko je napojená cívka s kabele kondenzátor a zadní světlo na zapalovací cívku je zapjenej 1 černej kabel co vede do indučky a do poslední cívky sou zapojený 2 kabely světlo a klakson asi mužete poradit co stím prosím ? a sry za pravopis.. \r\n
odpovědět
Posl.aktualizace: 16. března 2011 11:13
 už potřebuju jen poradit jak složit kladívko vim sou na to návody ale s těch návodu to nechápu má bejt náká podložka pod kontaktem ? a pod kladívkem ? a v jakym pořadí to skládat moc děkuju !!
Datum: 16. března 2011 11:13
Jméno: ruza01
IP: uživatel11159
 Svatý je celou elektroinstalaci oddělat ja ji stejně nevyužiju.
Datum: 15. března 2011 22:42
 skoušel sem 2 nový do svýčky musí jít přerušovanej proud ?
Datum: 15. března 2011 22:40
Jméno: martin
IP: uživatel8034
 kdsyž řikaš žeko baelu to de ale prez fajfku ne tak skus treba taky jinou fajku nee!
Datum: 15. března 2011 18:11
 A mužeš mi to popsat zapojení ? s těch schemat to nechápu je mi 12 dík
Datum: 15. března 2011 17:33
 http://www.fichtlpokec.cz/elektrika-elektroinstalace/id185350.html?odpovedet=1
Datum: 15. března 2011 17:26
 Zdravím, potřeboval bych vědět, jaký akumulátor mohu použít do Jawy-ČZ 356. Vím, že má mít napětí 6V a kapacitu 7Ah, ale nevím jak je to s rozměry. Předem díky za odpověď.
odpovědět
Posl.aktualizace: 16. března 2011 13:54
 čau, rozměry 6V 7Ah baterie značky YUASA  élka (mm):126šířka (mm):48výška mm):126
Datum: 16. března 2011 13:54
Jméno: mejcin
IP: uživatel6422
Posl.aktualizace: 15. března 2011 10:31
 POZOR POZOR!!! upozornenie pre všetkých šamanov čo robia elektro zapojenie na fichtlu http://files.vsetkocochces.webnode.sk/200000083-26a7527a13/el_jawa-23,23a.jpg táto schéma je originálna a je tam ako pre 20W zapalko tak i pre 30W samozrejme platí až od typu 05 ktorého malo v tom prevedený s hliníkovým statorom. STIAHNUT DO POCITACA !! lebo už je mi na zvracanie lebo často tu riešim problém že niekto tu zapája podľa schém ktoré sú nefunkčné a často asi aj životu nebezpečné!! a nezodpovedajú predpisom ČSN !!!!
odpovědět
Posl.aktualizace: 17. března 2011 16:40
 No znám jednoho pitomca který si ukostřoval nějaký kabel ke šroubku víčka plovákovky,jak se to uktourilo tak stačila jiskřička a měl po fichtlu,než se nadál shořelo mu to všechno
Datum: 17. března 2011 16:40
Jméno: Yuri
IP: uživatel9188
 to som myslel ironický aj keď niekdy by som nepovedal
Datum: 15. března 2011 22:00
Jméno: CZK
IP: uživatel10711
 Což o to chválim dobrej počin, sice jsem se nedíval na zadrátování, ale jestli to funguje tak OK. Jen by mě zajímalo co může být na zapojení elektriky fichtla životu nebezpečný. Tedy pokud má někdo budíka tak je jasný že by neměl provozovat na těchto stránkách oblíbený masochistický sport - strkání prstu do fajfky a startování. Ale jinak mi nic nenapadá.
Datum: 15. března 2011 17:51
 Jawa 250 Typ 353 el. zapojena podle schematu ale nehodí jistku a nehodí. Proud mi jde na indučku stále není tohle zavadou?? Jisku nehodí ani mezi kladívky je to hluchý. Prou jde včude jen ne ke kladívkům. Poradte díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 14. března 2011 22:55
 vše jak má být nedělal jsem to poprvý ale prostě nic všude proud a jiskru to nehodí ani mezi kladívky když odtrhávám šroubovákem nic ani tuk. jen mě zaráží že do indučky jde stále proud at sou kladívka seplí nebo ne. Je to tak dobře?
Datum: 14. března 2011 22:55
 mas odizolovany kladivko ? neni malej odtrh ? co pecka na kladivku ? spatnej VN kabel....
Datum: 14. března 2011 21:59
 Caute, na Jawa 21, 30W zapalko mam zapojene svetla presne podla tejto schemy: http://furioso19.rajce.idnes.cz/nastenka/#svetla.jpg Problem je v tom, ze ked zapnem hnedy a cerveny, svieti len predne svetlo. Ked zapnem modry a cerveny, svieti len zadne. Ked zapojim hnedy (svieti predne) a ukostrim modry svieti aj zadne aj predne. Inak nic. skusal som novu objimku, ziarovky, aj ine kable, no nic. Kostra je ok. ELektrika je kupovana v celosti nova. Nejake napady? Dik
odpovědět
Posl.aktualizace: 15. března 2011 16:59
Jméno: standa
IP: uživatel11342
 podívej se,jestli nemáš zle ukostřenu objímku přednej žiarovky. Zadní žárovku máš kompletně odizolovanou od plechového držáku?.....toto byly časté důvody že u mustanga blbli světla....
Datum: 15. března 2011 16:59
 priamo z NR som. kontroloval som prepojenie aj multimetrom (cez skrat) a bolo to dobre spravene. Neviem potom, urcite to bude dajaka malickost, volaka sprostost. modry mam na 58b, hnedy na 58a (na ziarovke). Ide to ked zapnem hnedy, vtedy sa rozsvieti len predne a zadne nie. Az ked ukostrim modry rozsvieti sa aj zadne. Ked zopnem modry a cerveny ide len zadne. Akoby na prednom svetle v objimke nesiel prud do ziarovky a tym sa neuzavrel obvod.
Datum: 14. března 2011 22:24
 ee nemyslím že bola zla ale tae veci najradšej si kompletizujem sám a ti si nikde od Nitry? lebo i ja som parkrát bol v motorene ale ja som od Košíc
Datum: 14. března 2011 22:18
 no skusim nieco. Elektriku som kupoval novu od kamosa, co to objednaval z motoren.sk ale nakoniec to nevyuzil a dal mi to lacno. Zeby to bolo zle spravene...?
Datum: 14. března 2011 22:14
 šak ok len daj tak že jeden vývod zadného svetla na tlmene vlákno a a druhý vývod na diaľkove vlákno a žiarovku nezabudni ukostriť a musí to isť
Datum: 14. března 2011 22:12
 ano je to to co si sem dal ako posledne. Neviem preco to robi, to som chcel vediet.
Datum: 14. března 2011 22:10
 zapojene je to podla tohto: http://furioso19.rajce.idnes.cz/Jawa_21/#DSCF0538.jpg Ta schema v dotaze je len mnou prekreslene zapojenie od prepinaca svetiel. Nic ine. Je to rovnaka schema ako si dal ty v tych scanoch, len je farebna. Nestretol si sa este s 30w zapalovanim?
Datum: 14. března 2011 22:09
 tak ako tak pozerám tak to potom má fungovať len za predpokladu že ten hnedý máš na tlmenom vlákne a ten modrý na diaľkovom vlákne alebo naopak v podstate je to toto to dynamo si nevšímaj http://jawafoto.kx.cz/elektrika/el_schema_2.gif
Datum: 14. března 2011 22:08
 dajak s toho nemôžem vysť a vlastne jak to maš to zadne svetlo jeden vývod na jednom vlákne žiarovky a druhý na druhom či ako ? a kde ukostruješ zadne svetlo?
Datum: 14. března 2011 22:04
 pozeram ako pozeram, ale v tej mojej scheme nikde kabel od zadneho svetla v prepinaci svetiel nemam. Neviem co si tym myslel, tak nerob zo mna blbca
Datum: 14. března 2011 22:03
 srandu si nerobim, myslim to velmi vazne. Dufam, ze si si vsimol ze ide o 30w zapalko! schemu som ja nacrtol v skicari, schemu LEN svetiel
Datum: 14. března 2011 21:55
Jméno: Yuri
IP: uživatel9188
Datum: 14. března 2011 21:51
Jméno: Yuri
IP: uživatel9188
Datum: 14. března 2011 21:51
Jméno: anthonny
IP: uživatel2692
 zdar draci  budu si kupovat gelovou baterku na mosquito nejradši vartu, problém je že má startovací proud jenom 30 A, není to málo, když baterka, kterou mám teď má 56 A? dik za odpovědi
odpovědět
Posl.aktualizace: 14. března 2011 9:17
Jméno: anthonny
IP: uživatel2692
 jo, dikec
Datum: 14. března 2011 9:17
 Jestli má startér, tak si zjisti (nebo změř) jaký proud potřebuje, jestli ne, pak je to víceméně jedno... Čím větší startovací proud, tím tvrdší zdroj a jsou-li vodiče elektroinstalace motocyklu dostatečně dimenzovány, tak i tím stabilnější napětí v palubní síti bez závislosti na zatížení.
Datum: 14. března 2011 0:36
Jméno: pepa
IP: uživatel11331
 problém to nebude mosqito stejne tak jako fichtl vubec nepotrebuje baterku k nastartování
Datum: 13. března 2011 22:58
 Zdar draci, mám problem se svym mustafem do kablu od indučky mi de elektrika ale přes fajfku do svýčky ne, svýčka za žádnou cenu jiskru nehodí ani venku ani ve válci skoušel sem 3 nový svýčky předchozí majitel si hrál s elektrikou a je to zapojený následovně n kladívko je napojená cívka s kabele kondenzátor a zadní světlo na zapalovací cívku je zapjenej 1 černej kabel co vede do indučky a do poslední cívky sou zapojený 2 kabely světlo a klakson asi mužete poradit co stím prosím ? a sry za pravopis..
odpovědět
Posl.aktualizace: 14. března 2011 23:02
 fajfku mám novou skoušel sem už 2 indučky sem taky skoušel 2 ale podle mě je já se v tom vubec nevyznám ale podle mě je problem v tom že zapalování není vubec napojený na kladívko tudíš to svýčky nejde přerušovanej proud aby to hodilo jiskru a už mě to fakt sere protože jinak mám uplně zrenovovanýho mustanga  stačí ta elektrika pak technická a už si budu vozit prdel
Datum: 14. března 2011 23:02
 ak ti do inducky ide napatie (a predtym to tak islo a nic si nemenil) a z fajky nie, tak vymen postupne co je medzitym. Zacni fajkou, potom VN kabel a nakoniec aj inducka
Datum: 14. března 2011 21:00
 do svýčky musí jít přerušovanej proud ne ?
Datum: 14. března 2011 13:26
 ale do nedávna to jezdilo zapojený tak jak to je ted
Datum: 14. března 2011 11:38
 poradim ti abys to zapojil tak jak to má bejt..
Datum: 13. března 2011 21:56
Jméno: Chris
IP: uživatel11327
 DANDY 50.Ahojte nevíte někdo jestli je důležité umístění zapalovací cívky ve statoru Jawa Dandy 50? Myslím tím zdali je jedno jestli je vlevo nebo vpravo?Měnil jsem zapalování a mám problém s během motoru ve vysokých otáčkách. Nevím zda-li je to kvůli tomu nebo se projevuje jiná závada, tak než se do toho zas budu vrtat prosím o rady.Díky.
odpovědět
Posl.aktualizace: 13. března 2011 19:51
 zdravím mám bezkontakt vape na jawě 350 638 12v a neháže mi jiskru jak to proměřit co odešlo nebo jak se nastavuje do trafa vede červený drát tam se objeví napětí při zapnutí klíčku žlutý drát z trafa vede ke snímači tam se má taky objevovat napětí a kdy nebo ne černý drát je kostra spojena s kostrou altiku jak to proměřit abych věděl co odešlo třeba i ohmicky a kolik to má mít nebo jak to seřídit deska na statoru je přišroubovaná natvrdo s tou pohnout nejde leda by se převrtaly díry leda pohnout s deskou co je na rotoru dík
odpovědět
Posl.aktualizace: 13. března 2011 11:14
Jméno: CZK
IP: uživatel10711
 Obávám se že toho moc neproměříš. Bez vybavení jsi odsouzen k tomu vzít jinej kus a vyzkoušet. Jinak k věci: Není to jen klasický autotrafo (zapal. cívka), ale je v tom nacpaná elektronika, která ti nejspíš odešla. Na žlutym drátu od snímače na altiku se objeví při prošlápnutí napěťová špička (indukční čidlo), která je signálem pro "hození jiskry". Dost často se stává že je kablík snímače nalomenej, těsně u vývodu ze snímače.
Datum: 13. března 2011 11:14
 Ahoj chcise zeptat kde seženu na netu relatko spinaci na 12v na jawu350/638 prosim dejtemi typa nekdo ja to nemužu ani zaboha sehnat dik lidi
odpovědět
Posl.aktualizace: 13. března 2011 10:27
Jméno: petrcharvat
IP: uživatel11322
 zdravím tam spínací origoš žádné není je tam pouze polovodičové na dobíjení a rozpínací které ovládá kontrolku dobíjení to polovodičové je stejné jako na škodovce 120 a rozpínací koupíš v kterémkoli obchodě s náhradníma dílama kde prodávaj i trochu elektro řekneš že chceš rozpínací relé 12v a hotovo pasuje tam i z auta
Datum: 13. března 2011 10:27
Jméno: 009
IP: uživatel10959
 Zdar draci slysel sem ze tyrystorovy zapako na fichtlovi zvysi vykon jeto pravda??
odpovědět
Posl.aktualizace: 13. března 2011 13:16
Jméno: Chong
IP: uživatel10725
 Není to pravda... povídačky pro malé děti.
Datum: 13. března 2011 13:16
Jméno: grepak.s
IP: uživatel723
 Zdarec chlapi, potřebuju poradit. Na pionýry se dával usměrňovač myslím, který byl napojený na dobíjení a rozvedl se na zadní a přední žárovku. Aby, když se ti přepálí žárovka, tak se nepřepálila hned druhá, protože do ní půjde všechno napětí.. je to tak? Nevíte, kde to sehnat?
odpovědět
Posl.aktualizace: 14. března 2011 8:02
Jméno: Chong
IP: uživatel7823
 Nezbyde Ti než ten stabík vyrobit.
Datum: 14. března 2011 8:02
Jméno: standa
IP: uživatel11318
 pionýr měl selenový usměrnovač!! bylo to jen pro klakson! žádný klakson nebyl na stejnosměrný proud,pouze ty starší byly na tepavý proud....osobně nevím jak přesně to bylo vymyšlené,ale myslím si,že to usměrnění tam bylo zrovna z důvodu co popisuje "fermez-vysoká frekvence a malá amplituda"-ad tvé připomínky: Už jsi někdy sám zapojoval eletriku na fichtlu?? Věděl bys,že "napájení" klaksonu jde ze stejné svorky,na kterou je přivedena šťáva ze světelné cívky do přepínače v masce -tj.svorka 55 a vývod pro světla je na svorce 56 a odtud jde kabel do přepínače na řidítkách . Jak vidíš to co se děje před svorkou 55 a za svorkou 56 je něco jiného. Klaksonem protéká nějaký proud pouze když troubí,tudíž ani dioda klaksonu nemůže mít žádný vliv na praskání žárovek! Sou to bludy! Z vlastní zkušenosti mužu potvrdit,že žádnej selenovej usměrnovač není potřeba....potřeba je mít všechno v cajku a správně zapojené! Pak to dobře svítí,nepraská a dobře "troubí" a neni v tom žádná věda!
Datum: 12. března 2011 11:56
Jméno: Ondra
IP: uživatel924
 na fichtli se žádný usměrńovače nedávali. Pokud vím tak pionýr měl zapojení přímo na přední světlo a zadní bylo připojeno na patici předního světla pod ty šroubky jako světlo přední. Tím se zapínali a vypínali současně a když se ti přepálí přední tak se zadní také vypne protože proud teče přes vlákno přední žárovky. Pokud se ti přepalují žárovky tak zahoď ty dvě cívky v zapalování na světla. je to jednodušší než vymýšlet rezistory aby to valilo správnej proud a napětí.
Datum: 11. března 2011 18:57
Jméno: fermez
IP: uživatel10520
 Sharker487 ® co rikas neni uplne pravda dal jsem s pareza bzucak na pionyra 30W a funguje, akorat problem je vtom cim vetsi otacky tak tim rychleji kmita az to prestava bzucet takze ho musim nastavit tak aby bzucel zhuba na stredni otacky na ktery jezdim nejcastejc. A navic kdyz vyndas ten selenovy usmernovac tak ti budou praskat zarovky!! to mam ozkouseny, a stim usmernovacem bzucak bzucel ve vsech otackach stejne. Prej se ten selenovy usmernovac da nahradit diodou nevim co je natom pravdy rikalo mi to více lidi
Datum: 11. března 2011 18:17
 neni to tak, usměrňovač byl na dřívějších typech pionýrů kvůli klaksonu, kterej byl jen na stejnosměrné napětí... později se začal montovat bzučák, který fungoval na střídavé napětí a usměrňovače nebylo potřeba.. pokud chceš zabránit praskání žárovek u 30W magneta pionýra, pak zapoj zadní žárovku podle schématu...
Datum: 11. března 2011 15:27
|



|