Pokročilé vyhledávání:
Upřesňující hesla:
Musí obsahovat:
Nesmí obsahovat:
Kategorie:
 Zdravím drac,i sorry za OT, ale potřeboval abych vědět, mám Cagivu Roadster 125 a sháním do ní pístní sadu, vypadá skoro jako píst na Mito 125 http://www.plszabo.cz/eshop/pist-cagiva-mito-5600-sada-vypoukly-p-8481.html , vypouklost, zámky, čep a tvary sedí až na jednu věc - ten větší sací kanálek nebo jak jinak tomu říci, u Roadsteru je v těch místech pouze malá dírka. Ty motory se liší chlazením (Mito - vodník a Roadster - vzduch), výkonem (Mito asi výkonnější) a přívěrou (Mito má). Jinak karburátory a klapky by měly býti podobné, motory mají oilmaster. Chci teda vědět jestli to motoru vadí (válec - nikasil) a jestli by se s tím dalo jezdit aspon s podobným výkonem .. origo píst nelze sehnat, takže jedině pak zakázková výroba .. díky za rady .. jináč pěkný Silvestr a šťastný Nový rok všem
odpovědět
Posl.aktualizace: 03. ledna 2014 11:45
 OK, ano myslel jsem ten otvor který myslíš  Snad to bude fungovat, jiná možnost mi nezbývá ..
Datum: 03. ledna 2014 11:45
Jméno: Standa
IP: uživatel16639
 Tim sacím kanálkem myslíš otvor v pístu pro plnění horního kanálu pod klapkou? Jestli je to jediný rozdíl a jinak vše stejné tak to vůbec neřeš,to je ok,i když bude otvor v pístu větší tak kanál nepustí víc jak je jeho průřez...eventuelně by to naopak mohlo plnit líp v otáčkách...
Datum: 01. ledna 2014 20:01
Jméno: michal
IP: uživatel14949
 pist na zakazku ti udelaj v voticich a nejsou drahy a vyresis to klidne jen postou a telegfonem
Datum: 01. ledna 2014 1:15
Jméno: javka
IP: uživatel16210
 zdravim,chci se zeptat jestli ma podkova mezi setrvacniky klikovky nejaky vyznam,na zavodniho fichtla?
odpovědět
Posl.aktualizace: 30. prosince 2013 13:06
Jméno: javka
IP: uživatel16210
 diky
Datum: 30. prosince 2013 13:06
Jméno: standa
IP: uživatel16628
 Má. Při nejmenšim je to kompenzace úpravy sacího kanálu resp. spodní komprese.
Datum: 30. prosince 2013 12:30
Jméno: luky
IP: uživatel14930
 muzu se zeptat: jestli sou ruzne velikosti pouzder jak mate na ojnici na pistu ??jestli ano staci to ocko zmerit suplerou nebo mam ssebou do prodejny vzit celou kliku  dekuji
odpovědět
Posl.aktualizace: 01. ledna 2014 10:32
Jméno: pepa
IP: uživatel16642
Datum: 01. ledna 2014 10:32
Jméno: pepa
IP: uživatel16642
 futro s čepem jsou přesně lícovane součastky a šuplerou toho o jejich stavu moc nezjistíš ...myslím že si řešil spíš stav zda to je na víměnu ...... tolerance musí být taková že čep do oka musí jít vsuvně ale rukou nesmíš cítit vuli .......pokud bys to chtel přesně rozdm o kolik je futro větší neš čep je někde 0,005 mm což posuvkou nedáš..ale je zajímave že ta vule je cítit při kývaní čepem...
Datum: 01. ledna 2014 10:29
Jméno: tremat
IP: uživatel14753
 pokud je to pionýr tak to bude10 nebo 14mm stačí šuplera
Datum: 30. prosince 2013 9:07
Jméno: soma
IP: uživatel16632
 Zdar draci nevi nahodou nekdo kde v Havlickove Brode delaji vybrus na babetu.Dik
odpovědět
Posl.aktualizace: 30. prosince 2013 18:42
 to jsem nevěděl žes to zkoušel, https://www.google.cz/#q=v%C3%BDbrusy+Havl%C3%AD%C4%8Dkuv+brod hned ten první
Datum: 30. prosince 2013 18:42
Jméno: soma
IP: uživatel16632
 To jsem samozrejme zkousel na nekolika vyhledavacich a bezuspesne tak jsem chtel vedet jestli nahodou nekdo nema osobni zkusenost z tohoto mesta.Nebo tobe to vyhodilo neco jineho nez me?
Datum: 30. prosince 2013 15:14
 stačí se trošku zamyslet a třeba by tě mohlo napadnout jít na google a napsat do vyhledávače výbrusy Havlčkuv Brod a určitě ti to něco najde
Datum: 30. prosince 2013 14:16
Jméno: tragos
IP: uživatel4946
 Zdar mám valec jawa 50 a chci se zeptat jestly na nej muzu udelat vybrus 41.75 jedna se o valec ze sssr s nalisovanou vlozkou
odpovědět
Posl.aktualizace: 29. prosince 2013 21:47
Jméno: dwein dibly
IP: uživatel15976
 já mám 41,50 a funguje to bez problémů, ale souhlasím se standou.. 41 by bylo lepší, ať tam radši z tej vložky něco zbyde. jen bych potřeboval 2 kruhovej píst ať se to tam v kopci trošku tře  .. hlava z 05 nejen kvůli utočení, ale především kompresním poměru
Datum: 29. prosince 2013 21:47
 Tak origo hlava neni dělaná na takhle velké vrtání. Osobně bych si na začátek zjistil obecně něco o úpravách motoru, o gramatice, a též o historii našeho státu, který nejspíš nebyl součástí svazu sovětských socialistických republik. Amen.
Datum: 29. prosince 2013 21:35
Jméno: tragos
IP: uživatel4946
 proc je lepsi hlava z 05 a jak tu hlavu mam upravit ? jako vysoustruzit do ni prumer 41,5 ? a proc ?
Datum: 29. prosince 2013 18:08
Jméno: standa
IP: uživatel16628
 Udělat by to sice šlo,ale do vložky ze simsona,ta má 46mm odpředu až dozadu,pio má bohužel zadní část vložky jen 43,5-43,8mm...takže tam je bezpečná hranice 41mm,víc bych to nepokoušel...max 41,25... Už jsem tech 41mm válců udělal hodne a funguje to perfektně. Jen nezapomeň upravit hlavu na 41,5mm vrtání a lepší je použít hlavu z j05.
Datum: 29. prosince 2013 14:41
Jméno: pepa
IP: uživatel16627
 udelat to pude ale je to už šíleně vyvrtaný hrozí že se ti kus te vlošky uštípne a motor zlikviduje vždyta vložka ma tlousku cca 5 mm a po te tve upravě sotva 2 a doufám že umíš i karburátor triskovat
Datum: 29. prosince 2013 13:37
 ČSSR...
Datum: 29. prosince 2013 12:37
Jméno: Luk97
IP: uživatel16603
 Lidi, půlím motor poprvé a je rozpůlený tak nějak napůl, mezera mezi bloky je asi 1 cm a pořád se nechce rozpůli, šrouby jsou všechny pryč, mohla by být v něčem chyba?
odpovědět
Posl.aktualizace: 28. prosince 2013 19:28
 máš sundaný primární kolečko a kolíček?
Datum: 28. prosince 2013 19:28
Jméno: Luk97
IP: uživatel16603
 ok
Datum: 28. prosince 2013 19:26
 Tak si ho vyrob a ono to pude...
Datum: 28. prosince 2013 19:24
Jméno: Luk97
IP: uživatel16603
 nepoužívám
Datum: 28. prosince 2013 19:14
 http://www.jawa-50.cz/clanek/navod-naradi-na-rozpuleni-motoru-rozpulovak.html
Datum: 28. prosince 2013 18:36
 Používáš rozlisovák karterů?
Datum: 28. prosince 2013 17:55
 Čau Sesa máš 1-krúžkové piesty na 550/555 s čapom 10 aj na 1,2,3 výbrus? a aký ide krúžok na tie 1-krúžky čo máš s čapom 10?
Ďiki
odpovědět
Posl.aktualizace: 28. prosince 2013 16:34
Jméno: koště
IP: uživatel16619
 Zdar, rozhodnul sem se, že nasadim na bábu 207 hlavu na 210, ovšem při montáži mi tam vadí kanálek dekompresoru. Co s tim? Uříznout a zalepit, bevo udělat vybrání do hlavy?
odpovědět
Posl.aktualizace: 29. prosince 2013 2:57
Jméno: Lexa
IP: uživatel11243
 Zaslepit kolíkem a výstupek potom odpilovat. Hlava z 210 je vyšší, takže počítej s dalšími úpravami protože se nevejde pod karburátor.
Datum: 29. prosince 2013 2:57
 zdravím, před nedávnem jsem zde dával dotaz ohledně motoru Stadiona. Něco jste mi poradili, ale rád bych to rozvedl. Takže problém je v tom, že se mi hýbe spojkový koš ten vnější ,který je na ocelovém futru. Je nutné s tím něco dělat, když spojka spojkovala  ? (Jedině si pamatuju, že když jsem ji páčkou vypnul, takže jakoby to začalo drhnout a teď, když jsem rozdělal motor, tak je přibroušen ten výlitek v levém víku spojky, kde běhá ten "mosazný" váleček vypínání spojky) Dále bych se chtěl zeptat na toto: mám vymačkanou drážku pro klínek na rotor. Rád bych znal vaše zkušenosti s tím, zda tuto kliku bude možno ještě použít bez nějaké opravy, když použiji nový klínek zde od Sesi. Zda případná nepřesnost vačky se dá doštelovat nastavením statoru. Jinak klínek nevypadává a rotor drží. Popřípadě nějaká rada ohledně opravy (krom repase samozřejmě, ale na tu nejsou peníze) Zde jsou fota zmíněné kliky: http://provaz11.rajce.idnes.cz/Stadik_-_Stadion_S22#DSC00679.jpg Díky moc za rady.
odpovědět
Posl.aktualizace: 27. prosince 2013 20:10
Jméno: marlboro
IP: uživatel15277
 Pokud máš na klice dobrej kužel (což budeš muset mít), tak se na klínek vykašli. +/- 1 mm se s magnetem proti klice trefíš, zdbytek doladíš statorem. Magneto samo o sobě drží na kuželu, klínek samotnej je jen k určení polohy
Datum: 27. prosince 2013 20:10
 Jo díky chlapy, a nevíte náhodou, jak s tou spojkou, konkrétně s tím spojkovým košem?
Datum: 27. prosince 2013 12:49
Jméno: skardas
IP: uživatel10691
 Klínek jak radí "péro" a hlavně pořádně zalapovat brusnou pastou kužel.
Datum: 27. prosince 2013 8:33
Jméno: péro
IP: uživatel16168
 já mluvím za sebe , zrovna ted mám v pěněžence max 115,-   Vánoce mě zrujnovaly
Datum: 26. prosince 2013 22:55
Jméno: pepa
IP: uživatel16612
 a až v poho nebude nejni problém si za 3 4 stovvy nechat u klik aře vyměnit čep ne?
Datum: 26. prosince 2013 22:42
 Ok, díky péro, potěšil jsi mě. S tím klínkem na Simsona to zkusím.
Datum: 26. prosince 2013 21:48
Jméno: péro
IP: uživatel16168
 ohledně té kliky-drážka je ještě docela v poho , ale být tebou , koupil bych klínek do simsona (je širší ) a z něj bych vypiloval klínek aby byl pevně ve drážce
Datum: 26. prosince 2013 21:28
Jméno: acer
IP: uživatel15208
 čau draci,poradte nějáký úpravy na zvednutí výkonu u stadiona? nechci dělat nějakej extrém hledám kompromis mezi výkonem a životností tzn. aby to jelo alespon stejně jako pionýr nebo simson, jezdil jsem na seriový s22 a pocitově by to sneslo o zub větší kolečko ale poradte co dál např.vyleštit kanály? a kolik kroužků na píst ? karbec dam nejspíš s pionýra a kamarád říkal vykuchat výfuk, představoval bych si prostě aby to jelo lépe než série myslím si s těmi úpravami co jsem vypsal se životnost sníží minimálně a spotřeba bude stejná,poradte teda co dál ,díky za odpověd
odpovědět
Posl.aktualizace: 27. prosince 2013 13:12
Jméno: standa
IP: uživatel16614
 Jo a zapoměl jsem,hlavu snížit na soustruhu,volit takový objem hlavy,aby to jen vykompenzovalo úpravu výfukového kanálu,nelze ji snižovat moc jinak se pak deformuje.
Datum: 27. prosince 2013 13:12
Jméno: standa
IP: uživatel16614
 Na tohle neumim odpovědět,nevim jak si to upravil,maximálně mužu poradit v tom,že kanály by neměli být okousané a píst nesmí zadrhávat o výfukový kanál a zakopávat o sací...ze zkušenosti bych na seriovku dal dvoukroužkovej píst....
Datum: 27. prosince 2013 13:09
Jméno: acer
IP: uživatel15208
 Ve valci uz sem si s kanalama lehce pohral vyfukovej jsem o neco zvetsil myslim nahoru a do boku a saci dolu a do boku karbec uz man z fichtla jen udelat prirubu a jeste to vylestim, hlava se snizuje na soustruhu ? a kolik krouzku na pist? A jak presne mam jeste upravit kanaly?
Datum: 27. prosince 2013 11:40
 Trošku poladit ve válci sací a vejfukovej kanál (origo plochy jsou směšný ),pak udělat přírubu na karb z j21 a výfuk bych moc nekuchal,takovej ten doutníček nemá vevnitř skoro nic... To spíš použít to nejkratší vejfukový koleno co je na Staďáka. Ten válec už jsem dělal,tak nějak jako Pio to jede...tak něco mezi j05 a j21 ... A snese to i o píď snížit hlavu ...
Datum: 27. prosince 2013 7:16
Jméno: Tomáš
IP: uživatel12266
 Zdravím Seso kdy budeš mít na skladě primární kolečko 9.z.? Díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 26. prosince 2013 23:56
 no jasne ze bude jednou,ten vyrobce co to delal ,,,tak toho jsem posla ke kytkam,,hleda se novej vyrobce,,snad konec ledna
Datum: 26. prosince 2013 23:56
Jméno: adam
IP: uživatel16608
 CKR-ROCKET ojnice jaká je lepší na fichtl cupy ,která díl vydrží.dík za odpovědi
odpovědět
Posl.aktualizace: 27. prosince 2013 22:05
Jméno: marquee
IP: uživatel13276
 Rocket je novinka v tuhle chvíli asi nikdo nedokáže říct která ojnice je lepší a která déle vydrží, CKR je léty prověřená kvalita
Datum: 27. prosince 2013 22:05
 Tos teda něco plácnul.. nevíš třeba kolik to točí, jakej máš krouťák nebo jednoduše jezdíš klasiky a válec sis od oka udělal sám?.. jak říkám CKR je ověřená a dobrá.
Datum: 27. prosince 2013 16:05
Jméno: adam
IP: uživatel16608
 9 na klice a zvetšené kanály a 1 kroužkový píst
Datum: 26. prosince 2013 22:37
 ono záleží na tom jak upravený máš motor
Datum: 26. prosince 2013 19:19
 Za mě ověřená CKR
Datum: 26. prosince 2013 18:27
 Dobrý den, zakoupil jsem válec s nultým výbrusem 38. Musím pořizovat píst se stejným rozměrem? (poprvé generálkuju, sry za hloupé dotazy..)
odpovědět
Posl.aktualizace: 25. prosince 2013 21:32
Datum: 25. prosince 2013 21:32
Jméno: jakub236
IP: uživatel13167
 Zdar seso máš prosímtě 41,00 mm chrom. pístní kruhy?
odpovědět
Posl.aktualizace: 25. prosince 2013 20:59
Jméno: jakub236
IP: uživatel13167
 ok a dík
Datum: 25. prosince 2013 20:59
 budou do 18 dnu na sklade
Datum: 25. prosince 2013 18:37
Jméno: Buvolos
IP: uživatel13426
 Ahoj. Dostal se mi do ruky válec, u kterého je vložka mírně zatlačena dozadu (asi někdo moc dorvával hlavu). Nemáte někdo zkušenosti, jak vložku posunout v domácích podmínkách? Děkuji. A zároveň přeji všem krásné Vánoce.
odpovědět
Posl.aktualizace: 24. prosince 2013 23:11
 to by jste se divili jak ta vložka tam může zalízt... buď bych dal jinej válec a nebo stočil dno pístu o hodnotu co zalezla vložka, sání by bylo lechce přečasovaný ale do té "lepší" podoby..., dopasovat hliník s vložkou samozřejmě
Datum: 24. prosince 2013 23:11
Jméno: Tom
IP: uživatel9389
 asi tak 50 vložek jsem z válců už vyndával a proto vim, že hliník se v dosedací ploše s vložkou zamáčkne. Neudělá to moc většinou tak 0,2-0,3mm, ale někdy se najde válec který to má i 0,5mm
Datum: 24. prosince 2013 12:01
Jméno: KARLOS
IP: uživatel14122
 ano nemůže,má osazení......
Datum: 24. prosince 2013 11:31
 tome.. opravdu nemůže  .. viděl jsi někdy vyndanou vložku z válce?
Datum: 24. prosince 2013 11:19
 Tak s tímhle jsem se v zivotě nesetkal.. teoreticky by se daly pod vložku vymezovací podložky. Prakticky bych ten válec zahodil a sehnal jinej..
Datum: 24. prosince 2013 10:25
Jméno: Tom
IP: uživatel9389
 ale může, protože je válec ze slitiny hliníku
Datum: 23. prosince 2013 23:27
 vložka nemuže zalézt více vo válce.. je na ní udělaný rantl který se opře o obal a víc dovnitř nepujde
Datum: 23. prosince 2013 21:53
Jméno: Tom
IP: uživatel9389
 Pod válec dvě těsnění a většinou to stačí. Dělám to takhle skoto u každýho staršího motoru, jinak píst jde nad vložku
Datum: 23. prosince 2013 21:34
Jméno: pepa
IP: uživatel16587
 jedině vypodložit a ano pokud to nejni polskej valec tak original jde vilisovat vistříhnoud podložku a sestavit....ale riziko poškození tam je..... druhá možnost je vypodložit hlavu těsněním...í... aby nenarážel píst s tím že rozvod nebude idealní ...totěš by šlo s broušením spalováku ....
Datum: 23. prosince 2013 21:26
Jméno: Tom
IP: uživatel9389
 jak ji chceš pojistit aby ti nezajela zpátky?
Datum: 23. prosince 2013 20:57
Jméno: milan
IP: uživatel16544
 jedno jsem viděl ruské video jak to položili na kamna a nechali nahřát a pak až se nahřála tak ji jemně vyklepali bez použiti nasili skus to nahřát horkovzdušnou pistoli a pak přes dřevo naklepnout zpátky
Datum: 23. prosince 2013 16:27
Jméno: pincek
IP: uživatel13743
Posl.aktualizace: 23. prosince 2013 23:57
Jméno: péro
IP: uživatel16168
 už podle toho těsnění , které mimochodem stojí úplně za vyliž prdel nebude kvalita ostatního asi nejlepší.Kor ta cena
Datum: 23. prosince 2013 23:57
Jméno: Standa
IP: uživatel16585
 Fichtlům se věnuju už dlouho,zaměřuji se i na úpravy motorů a dříve i GO motorů. K válci - nebrat - katastrofa,už jsem jich viděl hodně a oni zrovna prodávaj ty křivý a blbě odlitý... klika nebrat - katastrofa - je z másla .... ložiska a gufera jsou jen několikrát překoupené od jakéhosi výrobce,který beztak nakoněc někde překoupí ložiskovou ocel z Kladna a ta je dobrá....
Datum: 23. prosince 2013 18:02
Jméno: pepa
IP: uživatel16584
 je to prašt jak uhod prodejce to chytře nabízí za plus mínus stovka co stojí repas kliky s výbrusem......je to jen na tobě ..vyzvedl bych jeden faktor kterej píše i pisatel pode mnou a to je prostě štěstí ...... trefit správně vyrobený skladovaný kus se kterym nikdo nemlátil a nebo se s ním neudaly zahadné věci...schválně říkám jezedacký výraz neco událo ...tím lide v jzd charakterizovali zavody v motoru....prostě se ti tam neco udá.... osobně sem zvyklí štěstí napomáhat ke všemu se chovat v ramci možností slušně proto bych volil repas díly osobně odvest a přivest možnost si prohlednou co a jak umít kliku uložit do dřevěné bedny.......byt tak vznikne pouze 50 ccm....
Datum: 23. prosince 2013 13:04
Jméno: pincek
IP: uživatel13743
 jiri-cz děkuju moc ale k rématu ten válec s pístem je výbornej! jednou sem si ho kupoval s bráchou na mustanga a musím říct že válec po výbrusu takhle nikdy nejel. Válec vybroušen a nás to táhlo 2 asi 130kylo úplně na pohodu ja zajetej válec ale taky sme to brzo posraly protože v tu dobu jsem ještě moc nevěděli o zajíždění jako třeba dávali jsem málo oleje hodně vytáčely jehla 3 zářez a přes 3 jsem jezdily furt plným plnem atd jako jelo to furt ale po sejmutí hlavy tam byl znatelnej schod tak jsme to poslaly na reklamaci jo poslal to spátky v pohodě novej válec píst kroužky a zase se stalo to stejný tak znova reklamace . Jenže nám to přišlo a ten idiot dával vždycky při posílání pístní kroužky do válce takže byly zmáčklý a při nandávání na píst vždy jeden tak rupl tak sme poslaly zase zpátky no a samozdřejmě ještě jednou se to posralo tak znova a pak sme mu řekly že to vracíme že chcem prachy spátky tak jo poslaly sme mu to jenže za pár dní nám to přišlo spátky a bylo tam něco ulomení jak pošta hází a kope do balíku...... No klika nevim ale nemám žádný tuning tak by to mohlo vydržet co myslíte?? válec by pomaloučku taky potřeboval výbrus ale zatim to tak pul rok, rok vydrží
Datum: 23. prosince 2013 12:05
Jméno: adam
IP: uživatel16580
 Nekupujte to kliku ss ckr si kup tadyavybrus s pistem si nech udělat a máš to lepší než ten shit
Datum: 23. prosince 2013 8:53
Jméno: jiri-cz
IP: uživatel15512
 Čau, já osobně bych do toho nešel. Pouze od prověřených a osobně vyzkoušených firem. Když to bude vadný jak to budeš reklamovat? A nebo ať ti to smontují, vyzkouší a dají záruku. A to asi nebude pravda. Nebo kup od nich nějaký maličkosti do 300 kč a uvidíš. Tady je dost těžká rada. Pěkný Svátky a kolama dolů blembákem na horu. Čus
Datum: 23. prosince 2013 7:18
 Zduř.Poskladal som pioniera 05 naštartoval som a niečo mi klepe až tak zvoni v motore, neviem čím to je.Piest a krúžky sú nové, valec nezodratý.poradte niečo dik
odpovědět
Posl.aktualizace: 23. prosince 2013 11:41
 naopak píst?
Datum: 23. prosince 2013 11:41
Jméno: jiri-cz
IP: uživatel15512
 Čau, podívej se taky na píst jestli ti neklepe do svíčky, to taky zvoní.
Datum: 23. prosince 2013 7:21
 Myslim ze to nicomu nevadi ale zajtra nato mrknu.dikk
Datum: 22. prosince 2013 13:42
Jméno: pepa
IP: uživatel16583
 05 sem se setkal s takovou anomalijí že pokud pod válcem či hlavou nebylo těsnění tak píst narážel do hlavy..teda pokud máš 05 hlavu ....pokud si pod obojí dal jen silikon doporučuji sejmout hlavu a skouknout píst a jak to budeš mít sundane radej namontovat hliníkove pod hlavu.... byt tam z výroby nebylo.....jinak klasika nějaká vule?? netočí se ti pístní čep v pístu?místo ve futru? je ten zvuk opravdu příznak zavady?aby se ti jen něco nezdalo
Datum: 22. prosince 2013 13:32
 Zduř.ma cenu dávat do mustafa ckr kliku nebo origo s pouzdře.chci to na fichtl cup s 1 krouzkovim pistem a zvetsenima kanalama.je ckr dobrá nebo ne.
odpovědět
Posl.aktualizace: 22. prosince 2013 17:11
 CKR s jehlou.. futro tam nedávej pokud nemusíš kvůli pravidlům... když to budeš skládat rozumně né kladivem tak se ti nic do kliky nevysype...
Datum: 22. prosince 2013 17:11
Jméno: marquee
IP: uživatel13276
 dej tam ckr s jehlou futro je na h....
Datum: 22. prosince 2013 10:18
Jméno: pepa
IP: uživatel16581
 má to cenu a aspon se ti nemá co vysypad do kliky....prostě do crk nacpy futro a je po starostech ..jen budeš muset mazat 1.33
Datum: 22. prosince 2013 8:09
Jméno: slavák
IP: uživatel16568
 Zdravím draci...nemužu sehnat těsnění mezi kartery na peraka 250.....pude tam i z panelky ?
odpovědět
Posl.aktualizace: 18. prosince 2013 21:39
 http://www.motokramek.cz/dily-sada-tesneni-jawa-250-perak-kyvacka/ tady
Datum: 18. prosince 2013 21:39
 na péráka je mezi kartery stejné jako na kývačku... panelka je jiná
Datum: 18. prosince 2013 20:38
 Ahoj Draci,
nejdříve osvětlím situaci. Při půlení motoru pionýra 20ky se zlomila ojnice. Stalo se tak kvůli ponechání pístu ve válci z jedné poloviny. Důvod byl ten, že jsem měl zatuhlý píst ve válci a nechtěl jsem ho násilím vyndavat. Má otázka je, jaký je nejlehčí a nejlevnější způsob opravy? Mám 2 varianty, koupit klikovku s ojnicí a přendat píst původní nebo by bylo možné vyndat z jiného motoru celou klikovku i s pístem a přendat do mého fichtla? Zavařil jsem si a štve mě to, děkuji za jakoukoliv radu. Přeji krásný den. Kobe
odpovědět
Posl.aktualizace: 25. prosince 2013 22:01
Jméno: Udo
IP: uživatel12351
 http://www.extremebike.cz/www-extremebike-cz/eshop/1-1-Jawa/523-3-Motorove-dily/5/262-Sada-Jawa-50-valec-pist-klikovka
taky řešení
Datum: 25. prosince 2013 22:01
 nojo.. pár let předtím než ses narodil bys ji dostal i zadarmo jen aby nezavazela ve stodole.. dneska za to vyplázneš 200 tis
Datum: 18. prosince 2013 22:30
 to je pravda sam bych chtěl jawu 500 ohc snad ji seženu se sajdou
Datum: 18. prosince 2013 21:30
 milane neřid je vypatlanýma kamošema kteří jen honí triko na japoncích... příjde doba kdy ti budou veterány závidět.... sám už si dělám sbírku veteránu.. ono dneska se to ještě dá sehnat... ale za nějaké to desetiletí to bude problém.. a kdo bude mít doma tak bude vysmátej.... ono ty rejže co je maj kamarádi radši ani zdaleka nenajedou a nevydrží tolik co staré jawky a čz .. mysli na to ... až bude kamoš tlačit novou mašinu.. tak na veteránu šlápneš a jedeš
Datum: 18. prosince 2013 21:21
 ano, pomocí smirku jsem rozjel zadřenej křovinořez z nicasilem, ale že by to kloudně fungovalo u motorky kde potřebuješ výkon... smirkem nezaručíš ovalitu,vystředěnost prostě nic a když už dělat výbrus čímkoliv tak do toho i dát píst dle rozměrů válce...
Datum: 18. prosince 2013 21:18
 to je pravda ale dneska je to úplně to sami fichtli se dneska taky házej do šrotu ale kdo z mladých generaci za dvacet let bude toužit po fichtlu vono vůbec tak obecně to za par let budou mít jenom ty starší kteří na tom tehdy začinali mě je 17 mam cz 125 rok výroby 1969 a a kamarádi v mé věkové hranici ji pohrdají že je příliš stará dneska se najdou jedinci kteří ještě začínají na fichtlu nebo na nake 50 kdo vi co bude
Datum: 18. prosince 2013 21:01
 je ot jen fichtl? .... před 20ti lety se péráky házely do šrotu protože to byl "jen" pérák... denska by ti za něj urvaly ruce.. uvažuj dopředu trubko
Datum: 18. prosince 2013 20:42
 halete ja se už nebudu radši vyjadřovávat u mého fichtla to fungovalo to co sem tady popsal a pane bože je to jenom fichtl a jenom 2t děláte z komára velblouda
Datum: 18. prosince 2013 20:20
 A ještě jeden dotaz, neni možný, že jsem podělal ještě něco? Protože když jsem pak točil s tou klikovkou tak kladívko startéru odskakovalo dost daleko, tak 0,4 cm, ale když jsem sundal stator a točil klikovkou tak se zdála v pohodě, nešlo by jen přelisovat a dát novou ojnici? Děkuji
Datum: 18. prosince 2013 19:59
Jméno: kotekond
IP: uživatel1337
Datum: 18. prosince 2013 19:46
 nepleteš si to s honěním?
Datum: 18. prosince 2013 19:42
 no on to není vybrus je to spíš něco na způsob toho honovaní krouživým pohybem kroužím ve vlošce válce táta jednoho kamaráda mu to takhle dělal i na mz 150 tak jsem to na fichtlu skusil taky na čize sem to tedy netestoval a ani testovat nebudu ale fungovalo jim to zlepšilo jim to o trošku kompresi když ji měřili a ještě dali noví kroužky
Datum: 18. prosince 2013 19:33
Jméno: Kobe
IP: uživatel14664
 Díky za radu, asi to udělám prostě tak, že všechno koupím nové a je to  Chci to udělat pořádně, abych po tom co se to složí to zase nemusel lámat znovu  Díky chlapi
Datum: 18. prosince 2013 19:29
 tak popiš proces zhotovení výbrusu ty smirku...
Datum: 18. prosince 2013 18:54
  tu klikovku jsem dělal jednou a byla to stará klika kterou jsem rozebral a složil a povedlo se mi je to sice prasárna ja vím ale klika mi nehaže aniž bych ji vyvažoval a to stým smirkem zas není taková blbost ano ptal jsem se tam na základy ja vím
Datum: 18. prosince 2013 18:51
 kobe ty jsi olan a ty milane jsi olan na druhou....
Datum: 18. prosince 2013 18:47
 Nemam důvod se Ti vysmívat. Jenom mě pobavilo, že na motorkářích ses ptal na relativně základní věci, a teď už repasuješ klikovky...
Datum: 18. prosince 2013 18:30
Jméno: Milan
IP: uživatel16544
 no zdála se mi ta přezdívka naka povědoma z motorkařu.cz ano mam čz 175 ale klidně se mi vysmějte za to co tady píšu ale ja si to nevymyslel
Datum: 18. prosince 2013 18:20
 Tak mě napadlo...že ty jsi z Kladna a máš čízu 175, že...
Datum: 18. prosince 2013 17:46
 halete ano vím co je to honovaní udělal se vybrus a pak se válec vyhonuje a nehledě nato můj fichtl jezdil i na naftu byl jsem svědkem toho že chlápek vypral štětce v ředidle a pak to ředidlo nalil do nádrže a fichtl jel ja si dělal kliku doma ve svěráku a funguje a ano vím že se honuje brusnýma kamenama ve fréze už sem to viděl a navíc sem radil jenom to co funguje aspoň tedy mě
Datum: 18. prosince 2013 17:28
 Milane, není to tak, že bychom to moc hrotili. To pouze ty to moc prasíš...Jako strojař bych z toho blil velebnosti. Kliky se srovnávaji na stojánku pomocí hodinek na pár stovek, a tobě na to stačí svěrák a šuplera...no moc rád bych to viděl!  K honování se raději nebudu moc vyjadřovat. Udělat kvalitní výbrus je trochu složitější než jenom šáhnout šmirglem do válce a říct "Je to jenom fichtl, ten vydrží hodně...".
Datum: 18. prosince 2013 16:34
 milane víš vůbec co to je to honování?  a k čemu slouží?
Datum: 18. prosince 2013 16:16
Jméno: Jarin
IP: uživatel16566
 Nevím jaké máš na to finance, ale já bych nechal udělat GO kliky a rovnou výbrus ( max 1500kč ). A pokud by jsi měl k tomu ještě nějakou kačku navíc, koupil bych rovnou ložiska, gufery, spojkový lamely a udělal to rovnou pořádně a máš na pár let klid. Nebo splašit celý motor nasadit a jezdit. Kupovat samotnou používanou kliku bych nedoporučoval stejně na 99.9% bude KO.rnPS: Milan! Svěrák a šupleru už mám a jak dál...?
Datum: 18. prosince 2013 16:09
Jméno: Milan
IP: uživatel16544
 no moment ja neříkal že to píšou v příručce tohle je z zkušenosti ostatních a opravit kliku není tak těžké ja si to udělal sám a motor běží jako hodinky a nehází a vyhonovat válec normálka smirek a točivým pohybem kroužíte nevím co je na tom divného a funguje to nesmíte to tolik hrotit je to jenom fichtl a ten výdrži hodně
Datum: 18. prosince 2013 16:04
 Kobe: Kup píst, kroužky a kliku a vyměň všechno.
Milan: Palec nahoru, tohle jsem ještě vživotě nečetl
Datum: 18. prosince 2013 15:02
 Milane dobrá rada, du si to taky udělat když je to za těch pár kaček
Datum: 17. prosince 2013 22:00
 Příručku jsem studoval docela dlouho...bohužel zmínku o tom, že výbrus se dělá šmirglem a že klika se centruje ve svěráku šuplerou jsem tam nenašel, na jaké je to straně?
Datum: 17. prosince 2013 21:37
 milane ty jsi teda borec  ... a jak sis ji centroval?
Datum: 17. prosince 2013 21:19
 klika se da zrepasovat doma v dílně stačí svěrák a šuplera je to prasarna ale za par kaček mam stým skušenosti na fiku jsem si ji taky repasoval sám a zvládl jsem to pokut možno při dalším kroku prostuduj příručku fichtl ma jednoduchý motor a investice do nej jsou minimální pokut nebudeš dělat vybrus tak aspoň vem jemní smirek opravdu jemňoučký a vyhonuj si válec děla se to tak že budeš jemně kroužit ve válci je to hračka a až to složíš tak nezapomeň víc mazat
Datum: 17. prosince 2013 21:06
 ty jsi zlomil ojku jo? kdyby jsi nechal zarostlej píst ve válci a válec na šteftech tak dřív vyrveš ty štefty z bloku nebo tu ojku max ohneš... kolik kg mělo to kladivo kterým jsi tu kliku valil ven? jinak osobně bych volil variantu kliku z jinýho motoru a píst podle výbrusu dodat, zatuhlej píst kterej jsi vybouchal ven nemá cenu pokoušet... nejlepší by bylo dát kliku na repas a válec na výbrus ale to už leze více do peněz
Datum: 17. prosince 2013 20:21
Jméno: Kobe
IP: uživatel14664
 Problém to byl, protože jsem nechtěl zničit píst a myslel jsem, že ta klikovka prostě půjde i s tím pístem a válcem. Je to moje první motorka, takže hnedka jsem to podělal, ale to už nevrátím a chci to vyřešit. Takže by to mělo jít v pohodě vyměnit celou klikovku i s pístem z jiného motoru a dát to do mého, nebude vadit že bude jiný píst než na jaký si válec "zvykl" ?
Datum: 17. prosince 2013 20:20
 to byl problém ten píst z válce prostě vymlátit ještě před půlením?
Datum: 17. prosince 2013 19:53
Jméno: Milan
IP: uživatel16544
 u tak asi není co řešitzatuhle píst jo no pěkný podle toho jaký investice do toho chceš vložit ja bych tam dal z jiného motoru bude to levnější a nebo koupit ojnici a vyměnit ji ale pokut máš náhradní z jiného motor
Datum: 17. prosince 2013 19:51
|



|