Pokročilé vyhledávání:
Upřesňující hesla:
Musí obsahovat:
Nesmí obsahovat:
Kategorie:
Jméno: Michal
IP: uživatel2901
 Čau draci, dnes jsem rozpůlil motor J 05... a to kolečko na výstupu 23 zubů 6děr má ometené díry a nedrží v ložisku. Při neutrálu mezi 2 a 3 rachotí. Trojka ještě nevyskakuje, ale chtěl bych tam dát nové. Nevím jestli se mi podaří sehnat originál a tak jsem se chtěl zeptat jestli jde upravit toto http://www.fichtlkramek.cz/nahled/kolecko_s_nabojem_23zubu.html samozřejmě tu část která zapadá do víka 21 bych nechal odfrézovat. Díky za info. Mám možnost veškerého obrábění kovů.
odpovědět
Posl.aktualizace: 13. března 2013 21:16
Jméno: Michal
IP: uživatel2901
 Čau diky moc napiš mi prosím na mail mistr.improvizace@seznam.cz beru .
Datum: 13. března 2013 21:16
 ja mam doma 2 nahradni a ted jsem koupil celej motor tak bych ti jedno nechal jestli mas zajem
Datum: 13. března 2013 20:31
 Koupil sem novou radici spojku na babettu 210 a klouze takovym zpusobem ze to ani nenastartuji co stim? Je to lehka spojka
odpovědět
Posl.aktualizace: 15. března 2013 0:30
Jméno: 17wolf17
IP: uživatel13759
 nec má pravdu,ted sem si vzpoměl taky sem měl takovej problem když sem koupil lehke pakny a nestartovalo to, nakonec sem dal zrepasovat ty stare pakny y bylo po problemu
Datum: 15. března 2013 0:30
Jméno: nec
IP: uživatel15232
 Může to být také způsobeno nepřesnou druhovýrobou řadících čelistí.Dnes už je mnohem lepší repasovat starší díly-nechat nalepit nové obložení.
Datum: 14. března 2013 22:20
Jméno: 17wolf17
IP: uživatel13759
 tak zkus kouknout na ten levej buben rozdělej ho a podivej se na startovaci čelisti to jsou ty 2 velké možna ty nezábirají
Datum: 14. března 2013 15:20
 omastene to mam a uz sem to i zdrsnoval gufera jsou novy to same O krouzek
Datum: 14. března 2013 15:15
Jméno: 17wolf17
IP: uživatel13759
 pravděpodobně tam maš olej v tom bubnu zkus to odmastit, a trochu nějakym tvrdšim šmirglem zdrsnit povrch na te pakně
Datum: 14. března 2013 13:40
Jméno: Filip
IP: uživatel15222
 Zdravím draci.Potřebuju poradit Mám ČZ 125/473 sport na 19tkách kolách ale mám na ní menší rozetu ze 16tek, protože 19tkovou sem neměl, vepředu originál 14ti zubové kolečko. Teoreticky by to mělo jet rychlejc, ale asi jí to hodně ubralo na síle, tudíž na čtverku to skoro vůbec nejede a v kopcách se to taky hodně trápí, sice od takového stroje nemožu čeka nic extra, ale chcu to zkusit nějak vykompenzovat že bych tam dal menší řetazové kolečko, ale nevím jaké, myslíte že bude stačit 13ti zub. nebo ještě menší? Nevím totiž jaké jsou tam poměry. Na ČZ musí být s malým středem a menší než 13ti zub. jsem nikde nenašel, tak pokud by nekdo veděl o nějakém e-shopu nebo tak něco. Dik za odpověďrnrn
odpovědět
Posl.aktualizace: 18. března 2013 12:12
Jméno: Filip
IP: uživatel14050
 Díky za rady, vyzkouším to a uvídím  jinak ta rozeta ze 477, nevim teda jak bych ju tam napasoval, vždyť má uplně jiné uchycení a všechno.
Datum: 18. března 2013 12:12
 Je to jak píše Haggar...jinak rozeta z 477 tam nepude...
Datum: 13. března 2013 21:57
Datum: 13. března 2013 21:48
 Honza: ČZ 125/473, ČZ 175/470, ČZ 250/475 Sport mají origo rozetu 56 zubů.... Kyvačky mají 47 zubů..........
Datum: 13. března 2013 21:46
Jméno: Honza
IP: uživatel15204
 V katalogu je uvedena rozeta 47 zubů. Jinak u této 7koňové dračice nemůžeš čekat zázraky- Šlo by ještě použít rozetu z čz 477, ta má 52 zubů.
Datum: 13. března 2013 20:57
 Dej tam origo rozetu(56 zubů).........
Datum: 13. března 2013 19:26
 jojo zkus z pincka známej má takhle udělanou 175 na cross.
Datum: 13. března 2013 13:35
 Čau, mam doma ČZtu 175 prase a tam jde kolečko z pincka ...zjisti si ty rozměry a třeba ti tam to s pincka sedne
Datum: 13. března 2013 12:53
Jméno: Petr
IP: uživatel15187
 Ahoj Draci,rnrnNevíte přesně kudy má být správně vedený náhon tachometru na Jawa 50/21 ? Ideální by bylo foto od zadního kola, kolem motoru, kudy prsíčkama apod. Na pionýru co jsem koupil byl tachometr nefunkční ( prdlý lanko náhonu ) a byl vedený přes zadní stupačku ( to byl možná i důvod zlomení lanka ) a pak nějak jak to šlo.
odpovědět
Posl.aktualizace: 12. března 2013 16:43
Jméno: Venca
IP: uživatel15218
 Domeček náhonu dej tak aby výstup pro bowden byl dopředu. Domeček má z boku i zářez, kam zapadne výstupkem levý napínák..
Bowden jde podle kyvné vidlice dopředu, u staršího typu kyvky byl chycem plechem, držícím za šroub zadní stupačky. Dál vybíhá pod pravý straně rýmu nad notor, po motoru jde dopředu a u J20/21 vybíhá otvorem s gumovou průchodkou a jde do masky do rychloměru.
Datum: 12. března 2013 16:43
Jméno: Petr
IP: uživatel15187
 no ted koukám na nějaký fotky a ta část u kola do který je zašroubován náhon, je u všech pionýrů směrem dolů a já to mám nahoru
Datum: 12. března 2013 14:57
Jméno: ruza01
IP: uživatel11159
 Zdar draci jakou má cenu kastlí v původním dosti zachovalém satvu pouze barva by chtla nová. Ale neryzatý.
odpovědět
Posl.aktualizace: 13. března 2013 9:47
 dej na aukro, tam se cenu dozvíš za 7 dní
Datum: 13. března 2013 9:47
Jméno: ruza01
IP: uživatel11159
 *Z předválečné ČZ
Datum: 12. března 2013 14:26
Jméno: kotekond
IP: uživatel1337
 Zdarec draci,mám takovej problém.Půlil jsem motor z pionýra a dneska jsem ho dal do kupy,ale problém je v tom,že na neutrál mezi 1 a 2 něco v motoru,nevím jak to přesně nazvat,mlatí,chodí přes zuby...Na neutrál mezi 2 a 3 to nedělá..Kolečka v převodovce by měla být poskládána správně a žádnému kolečku nechyběl zub.Když na ten neutral mezi 1 a 2 zmáčknu spojku,to klepání se docela vytratí,ale stejně tam něco je..JInak motor jezdí,chytne na šlápnutí.Nevíte někdo v čem by mohl být problém?Díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 11. března 2013 13:18
Jméno: Jarda
IP: uživatel14185
 To broušení jsem nenavrhoval, protože by to chtěl brousit v ruce a netrefí těch 0,5mm a hlavně rovinu a budou mu ty kolíky ještě vyskakovat.
Samozřejmě to na soustruhu netočím kudlou, ale mám tam suportovou brusku
Datum: 11. března 2013 13:18
Jméno: martin
IP: uživatel13882
 kolečka nestáčet na soustruhu, ale brousit
Datum: 11. března 2013 10:09
 bacha na takovou banalitku co se stala mě -- nezapomentě dotáhnout nahoře na motoru řadící automat pak to taky dělá neplechu, nebo mi párkrát pomohlo vzít gumovou paličku a na motoru kde neni ještě namotovanej spojkovej koš poťukat na hřídelku a to samí na druhý straně u pastorku, zní to jako prasárna  ale může to pomoct
Datum: 11. března 2013 7:52
Jméno: michal
IP: uživatel2901
 Mně to dělá to stejné mezi 2 a 3. V týdnu jdu taky půlit. Údajně ohnutá vidlička...
Datum: 10. března 2013 22:35
Jméno: kotekond
IP: uživatel1337
 Aha  No se nedá nic dělat... ALe i tak díky
Datum: 10. března 2013 21:25
Jméno: Jarda
IP: uživatel12380
 Motor si složil dobře, ale jsou přehozený kolečka. To 20 zubové kolo má nepatrně delší kolíčky.
Máš teď delší dvojku, ale budeš to muset vrátit do původního stavu. Nevím jestli je to výrobní vada, ale setkal jsem se u několika 20 zubových koleček s rozdílnou délkou kolíčků. Jedny jsou o cca 0,5mm delší a je to znát při neutrálu. Nebo ty kolíčky utočit na soustruhu, ale za to mne tu asi ukamenují
Datum: 10. března 2013 20:57
Jméno: kotekond
IP: uživatel1337
 No vidlička je nová tady z fichtlkramku,automat nevim,fungoval normálně předtím,a jakou má vuli předloha jsem nějak nezkoumal a abych pravdu řekl nevím kam vůli?Do stran?
Datum: 10. března 2013 18:11
Jméno: pepa
IP: uživatel14852
 těžko soudit ale řekl bych že to je v převodovce možná blbá vidlička ohlá či nekvalitní či ohlej automat ... prostě ti to vede kola přež zuby hřídelu... špatně vymezene...asi si to daš eště raz jakou vuli má předloha?
Datum: 10. března 2013 17:51
Jméno: michal
IP: uživatel2901
 Čau draci, prosím o radu...mám motor Jawa 05, dlouho stál.Při namontování do fíka se při vyřazení na neutrál mezi trojkou a dvojkou ozývaly takové divné zvuky ( jako kdyby tam něco drhlo ) Po sejmutí víka spojky, přítlačáku a lamel jsem zkoušel chod převodovky otáčením unašeče spojky na všechny kvalty jde převodovkou točit bez něčeho podezřelého, ale v neutrálu mezi dvojkou a trojkou to při otáčení unašečem zadrhává... a to celkem 6x za jednu otáčku. Mám podezření že 6x kvůli 6-ti kolíkům na některém z koleček. Máte nějaké zkušenosti případně rady jak probém opravit ? Předem moc děkuji za info
odpovědět
Posl.aktualizace: 28. dubna 2013 0:06
Jméno: Michal
IP: uživatel2901
 Tak nějaký kokůtek tam nacpal automat z J 20-23....
Datum: 28. dubna 2013 0:06
Jméno: Michal
IP: uživatel2901
 Tak dnes jsme rozpůlili motor a zjistili jsme, že kolečko na výstupu nedrží v ložisku. Dále uložení ( příruba ) automatu je lehce ohnutá....
Datum: 13. března 2013 19:14
Jméno: Michal
IP: uživatel2901
 Udo díky za odpověď a které ložisko by to mohlo být ?
Datum: 08. března 2013 20:17
Jméno: Udo
IP: uživatel12351
 tak si říkám jestli není prasklá klec v ližisku
Datum: 08. března 2013 18:25
Jméno: Filip
IP: uživatel6631
Posl.aktualizace: 07. března 2013 19:11
Jméno: Max
IP: uživatel15066
 Čau chlapi, převodový poměr je daný poměrem zubů v soukolí, který je pro 17/21 1,235 pro 20/24 1,2 a pro 18/20 1,111 Čím je poměr menší, tím je jednička a dvojka rychlejší.
Z toho vyplívá, že je nejrychlejší převodovka 18/20 !
Datum: 07. března 2013 19:11
Jméno: standa
IP: uživatel12828
 Je to nejrychlejší verze alá Frikulín. Dělalo se to dřív,jak celej rychlej 3Q 17/21... Jednička je přesně na polovinu pilového diagramu,dvojka s trojkou poloviční. Neboli natvrdo čtyřkvalt z čízy bez jedničky. Rozdíl oproti 17/21 je malej.
Datum: 07. března 2013 11:48
Jméno: dwein dibly
IP: uživatel12627
 můžeš přece rozpoutat diskusi přímo u eddiho na stránkách, odkaz máš v inzerátu
Datum: 06. března 2013 10:56
Jméno: miloš
IP: uživatel15193
 dobrý den daly by se použí převodové kolečka z jawy 250 na fichtla ?
odpovědět
Posl.aktualizace: 06. března 2013 6:56
 ze 175 pasují...
Datum: 06. března 2013 6:56
Jméno: Oskar 2.
IP: uživatel14145
 Toš já bych si jich rači uvázal na drát a táhaj to za sebú!To bych ani nepotřeboval fungující bzučák!Ešče aj křidýlku z kastróla!!!Toš tak!
Datum: 05. března 2013 20:06
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 přesně nasypat.....a protřepat, nemíchat
Datum: 05. března 2013 14:41
Jméno: lk
IP: uživatel14582
 dal bych je tam z nějakýho japonce, aspoň to bude mít šest qvaltů!!
Datum: 05. března 2013 14:37
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 zkus si je položit vedle sebe a myslím, že si odpovíš sám
Datum: 05. března 2013 14:01
 Zdravím všechny příznivce Babetty. Přes zimu jsem na své Babettě 207/500 dělal generálku motoru a někdy minulej týden se pokusil o nastartování. Od šlapátek do motoru nešel přenést žádnej moment, ale když jsem otáčel setrvačníkem, tak se motor točil a přenášel moment na zadní kolo. Dnes jsem rozebral spojky a zjistil, že unašeč rozběhový spojky se dotýká bubnu startovací spojky na konusu kliky nebo nevím, jestli přímo tam, ale když unašeč se setrvačníkem utáhnu, nenašlápnu to. Unašeč je novej z fichtl krámku a oproti starýmu se liší zadní částí, která nemá konus jako u starýho unašeče a chybí i vybrání na filcový těsnění. Zkoušel jsem nasadit i starej unašeč a ten se opírá taky. Buben startovací spojky je nasazenej správně, segrovka tam drží. Nevím, kde je krpa. Leda, že by nová klika, kterou jsem dával do motoru má užší konus, jinak si to nedokážu vysvětlit. Nemá někdo s něčím podobným zkušenost? Díky za odpověď
odpovědět
Posl.aktualizace: 10. července 2013 5:32
Jméno: srsnomut
IP: uživatel15799
 Jeste neco nezapomel jsi tam dat tu ocelovou vymezovaci podlozku bez te ti to chodit nebude.
Datum: 10. července 2013 5:32
Jméno: srsnomut
IP: uživatel15799
 To vybrani na ten filc se zrejme nedela z duvodu ze se uz v dnesni dobe nedavaj otevrena loziska ale uzavrena ja jsem je tam dal taky odpada mazani.
Datum: 10. července 2013 5:28
Jméno: Michal
IP: uživatel2901
 Čau draci, můžete mi prosím napsat z jakého materiálu jsou kolečka v převodovce - Pionýr ? Díky za ochotu M.
odpovědět
Posl.aktualizace: 05. března 2013 0:21
Jméno: Michal
IP: uživatel2901
 Děkuji za odpovědi. Ještě jsem teda čekal od místních srandistů, že jsou dřevěná natřená stříbřenkou
Datum: 05. března 2013 0:21
Jméno: martin
IP: uživatel13882
 ocel, nejdřív se cementuje a pak kalí, zkušenej metalurg zakalí do správné hloubky
Datum: 04. března 2013 20:03
Jméno: standa
IP: uživatel12828
 myslim,že je to ještě cementovaný
Datum: 04. března 2013 17:14
Jméno: Filip
IP: uživatel6631
 Bude to kalená ocel
Datum: 04. března 2013 11:40
Jméno: jakub236
IP: uživatel13167
 železo bych řek  příp. ocel
Datum: 04. března 2013 6:13
 Čus draci, mam problem mam pionýra O5. a koupil jsem kolečka do převodovky ale sehnal jsem jen na 20,21. Oni tam ale nejdou sou totiž větší.. Nevíte kde sehnat ty na 05? Nebo po případě jak to vyřešit ať nemusim kupovat celej novej motor.  Dík a ať vám to frčí
odpovědět
Posl.aktualizace: 05. března 2013 14:04
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 je stando sorry, nevšiml jsem si autora příspěvku, ty to asi určitě víš, já jen, že mám kus z půlky roku 1963 a ten už má novější provedení (oválnou díru)
Datum: 05. března 2013 14:04
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 a víš v čem se zadní blatník lišil, že tvrdíš že model 1964 ho má stejný jako 1962???
Datum: 05. března 2013 14:02
Jméno: standa
IP: uživatel15192
 Změna na zadním plechu byla rozhodně později. Měl jsem model 63/64 a vše tam bylo jako na modelu 63/62 pouze to mělo přední blatník z dvacítky.... pro Michala - Mototechna N.P.
Datum: 05. března 2013 13:05
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 Jsou dvě možnosti. 05 měla číslo na zadním horním držáku z levé strany. Tam se to dá docela hezky vybrousit a když si dáš záležet tak to bez bližšího zkoumání nikdo nepozná a nebo to můžou být náhradní nové kartery z mototechny, ty čísla neměly. A nebo možnost číslo tři, další záhada kolem 05
Datum: 05. března 2013 6:25
Jméno: Michal
IP: uživatel2901
 Já mám doma motor J 05 a není na něm výrobní číslo... né že je vybroušené, ale není ani vyražené ... Co to teda JE ?
Datum: 05. března 2013 0:35
Jméno: marquee
IP: uživatel13276
 stando v tom s tebou souhlasím... docela bych navrhoval vytvořit nejde na webu kolekci motorů podle výrobních čísel s přesnými údaji co bylo uvnitř, stejně tak třeba i celých strojů a fotit abnormality kterých je fakt mraky. Například se mi nepodařilo dodnes zjistit jestli změna na zadním plechu proběhla společně s předním blatníkem tj. přelom březen/duben 1963 nebo už dříve
Datum: 04. března 2013 21:52
Jméno: standa
IP: uživatel15191
 No vidíš a já měl skoro samý tříkolíky a to i v provedení 20/18...něco byly taky úplný továrky...jeden čas jsem sbíral dlouho nejetý střepy a posílal je do světa v pěknejch funkčních stavech,takže mi toho tenkrát prošlo rukama dost...a nejenom J05....nechci se dohadovat,jen ti řikam že je to tak prapodivnej stroj,že se tam furt vše měnilo...tvůj argument o 3 a 6 kolíkových kolech je dobrý,ale ještě sem se nesetkal s 05 aby měla takle hybridní převodovku...asi náhoda...katalogů a příruček existují asi 3 verze jen pro CSSR....
Datum: 04. března 2013 21:45
Jméno: marquee
IP: uživatel13276
 Stando asi tě zklamu, u 05 je naprosto běžné že 18z kolečko má tři kolíky a 20z kolečka 6 kolíků. Je to tak uvedené i v katalogu a všech 5 motorů které jsem dělal za posledních 14 dní to tak mělo a 4 z nich nebyly evidentně nikdy rozebírané. Stejně jako tebe mě zajímají 05ky a mám jich kromě několika hybridů 6 v naprosto originálním stavu (tj, nikdy nerozebírané) rv. 12/1962, 1/1963, 7/1963, 1965 a 1966. Kolečka 19z s třemi kolíky nebyly ani v jednom motoru, setkal jsem se jen s kolečky 19z ale 6 kolíků. Je možné že některý z uplně prvních modelů měl střeva z 555, ale nesetkal jsem se s tím.
Datum: 04. března 2013 21:15
Jméno: Oskar 2.
IP: uživatel14145
 Ahoj kluci!Tak to co napsal Standa si stahnite a negde dobře uložte, ale tak abyste to dycky našli a měli po ruce!!! Příště se zas nebudete muset dohadovat!A tentokrát je nejlepčí rada od pepy!Toš tak!
Datum: 04. března 2013 20:34
Jméno: pepa
IP: uživatel14532
 to cvičně poskládej a uvidíš..
Datum: 04. března 2013 20:12
 mém namysli kolečka
Datum: 04. března 2013 19:41
Jméno: pepa
IP: uživatel14532
 ted nvm zda myslí hřídele či kolečka 2 stupně alogicky asi nemužou když to je všechno o pul centáku blíž u sebe
Datum: 04. března 2013 18:41
 zatim ste mi moc nepomohly jenom se tu hádáte. řekne mi někdo jestli tam můžu dát ty širší? Dík
Datum: 04. března 2013 18:03
Jméno: standa
IP: uživatel12828
 Nechci vás tu kluci prudit ještě víc,ale od svejch 12 let jsem zatim měl v ruce rozebranejch nejvíc motorů z J05 a až na jeden to byly tříkolíky na obou stranách jen s rozdílem,že první model měl ještě blbou převodovku 19/19 a TŘÍKOLÍKY na VŠEM!! Model 62/63 ... pak sem dělal hodně modelů 63/64 a to je mišmaš...někdy je to tříkolík,někdy šestikolík,někdy 19/19 někdy 20/18.....jen malej poznatek-každej motor kterej jsem otevřel,tak měl buď všechny kolečka tříkolíková a nebo šestikolíková!! Četl jsem někde nějaký moudra o tom,že výstup 3 kolíky a vstup 6 kolíků....blbost....vždy co je vepředu,to je i vzadu.... krom dvojky v převodovkách j05/21 nejde nic přehodit.... od modelu konec roku 64/r.65 bylo všechno šestikolík a dvojka 20/18...výstupní kolečko jsem nejednou poměřoval,má stejnej počet zubů,jen je užší.....Co byste chtěli stejnýho od nulapětky? 3 druhy karterů? 4 druhy klik? Před cca 4 lety jsem se spolupodílel na článcích o j05 na webu http://www.jawa-50.cz a s adminem jsme vedli rozsáhlé dialogy o rocích,modelech,rozdílech,archivní literatuře,původních kouskách,atypech a podobně.....mužu vás ujistit,že je to nejzajínmavější a nejrozmanitější typ Jawa 50,protože nebyl jedinej ročník,aby měl všechno stejný....byl to takovej vývojovej mezityp mezi J555 deluxe a J20(ona J20 totiž v roce 67 následovala konec vývoje J05 a prdel je,že na konci roku 66 byla vlastně nulapětka dvacítkou v užších blocích) a vše se od roku 62 vyvíjelo po krůčkách dopředu... a mišmaš v mezidobí 64/65 je neskutečnej.... ale v roce 1962 to byl větší fofr....první motor(nikdo koho znam ho nikdy neviděl,jen se o něm píše) měl tolik vad,že ho upgradovali snad v prvních dvou měsících....slabá ojnice (10mm čep),odlitek motoru j555 s vyustěním přefuků v karterech alá j21,ale dosedací plocha pro válec byla stejných rozměrů jako j555(neboli na to šel bez problému narvat válec z j555),údajně to mělo na karterech ještě žebra,ale to jsem nikdy neviděl.... tento blok jsem měl v ročníku 62 jen byl bez žeber,ojnice byla furt mizerná,ale už na silnej čep 14,1mm,kolečka 19/19 tříkolík,výstup 23z,nakopávací mechanismus z j555(vícehran-po zubu šla přesadit nakopávačka dozadu či dopředu),samotný klikový mechanismus byl z másla-za pomoci svěráku a delšího hasáku šla klika "rozebrat",spodní čep byl rozměru ojnice j555...pak sem kuchal model 63/64 a kurva ono bylo zase něco jinak....pak 64/65 a všechno bylo jinak  a když se mi dostala do ruky klika z konce výroby,tak sem na to čuměl jak tele na nový vrata,protože to byla užší klika z dvacítky na ouzkejch hřídelích/čepech....a pak chtěj renovovat nulapětku
Datum: 04. března 2013 17:10
Jméno: marquee
IP: uživatel13276
 tak ty blbí keci o zedníkách dělám, že nevidím.......... až budeš 15 let stavět závodní motory tak mi můžeš začít něco vykládat o desetinkách
Datum: 03. března 2013 20:33
Jméno: péro
IP: uživatel15088
 doma mám několik nulapětek a motor jsem měl už taky parkrát rozebranej a vím že cpát tak kolečka z 21 stojí úplně za hovno už jen proto že se kvalty kloudně nedořadí a pak se každej diví že mu vyskakuje rychlost a co s tím má dělat????? jinak mám doma nulapětkový motory 19/19z a taky 18/20z a ty nulapětkový kolečka jsou znatelně uzší,ale jestli je někdo vyučenej zedník centimetr tam centimetr sem tak mu to divný nepřijde
Datum: 03. března 2013 19:05
Jméno: marquee
IP: uživatel13276
 Ještě doplnění, výstupní hřídele 24z jsem na 05 nikdy neviděl ani nejsou v katalogu, to ostatně 19z dvojka taky ne, ale těhlech motorů už jsem dělal fakt hodně, ale 24z na výstupu nebyl ještě ani v jednom motoru, 24z je jen na jedničce. Tím netvrdím, že to tak nikdy nebylo a pokud to někdo viděl a motor byl 100% originál rád se přiučím. Taky vím, že to ty silnější kolečka v poho dořadí a není třeba je upravovat, jen je potřeba mít OK řadící automat aby šly dobře řadit neutrály. Ideální je to vyzkoušet než to zaklapneš.
Datum: 03. března 2013 17:54
Jméno: tom1972
IP: uživatel8733
 sorry-splynulo mi necpeš a nacpeš. Ty kola 13,5 mm tlusté oproti 12 mm tam zřejmě vejdou díky provozním vůlím ,které pio vykazuje.Po pravdě zkusil jsem už toho hodně,třeba 4Q ,ale tohle jsem ještě nebyl nucen udělat.Nic méně alespoň ubrousit kolíčky na 20zubu jsi musel. ps rozumama neházím,jen to trošku doplňuju.
Datum: 03. března 2013 17:45
Jméno: marquee
IP: uživatel13276
 a zadruhé to že tam jdou novější kolečka mám odzkoušený na několika motorech, tak tu neházej rozumama že to nejde když jsi to nikdy nezkusil, a modul na kolečkách 24 a 23 na jedničce je udělaný tak že do protější hřídele bez problémů zapadají obě, taktéž odzkoušeno na několika motorech tak, že klídek..
Datum: 03. března 2013 17:28
Jméno: marquee
IP: uživatel13276
 kdo tady mluvil o dvou 20 kolečkách proti sobě?? Nauč se číst
Datum: 03. března 2013 17:23
Jméno: tom1972
IP: uživatel8733
 to marquee:To by mě fakt zajímalo,jak dostaneš osově dvě 20z kolečka do převodovky proti sobě?Převodovka 05 má několik modifikací.výstup 24zubů,výstup 23 zubů,dvojkový pár 19/19zubů,dvojkový pár 18/20zubů.Segment startovací a protikolo na jedničce je jiné než model 21.Kolečka tl.12 mm.To by mě taky zajímalo,jak donutíš automat ,který je také jiný než 21,aby správně krokoval,když ty kolečka jsou o 1,5 mm širší.Jedničkové kolo 23 a 24 zubů možná má stejný průměr,ale určitě nemá stejný modul.
to kike:nějaké hřídele pro model 555 a 05 mám docela zánovní,případně vyměním za model 21.
Datum: 03. března 2013 17:19
Jméno: marquee
IP: uživatel13276
 Ještě pro doplnění, to jedničkové kolečko se zubatkou má u 05 24z zatím co 20/21/23 má 23z, obě ale mají stejný průměr a dají se zaměnit.
Datum: 03. března 2013 13:20
Jméno: marquee
IP: uživatel13276
 v pohodě, já se zas omlouvám za trošku prudší reakci, v posledních 14 dnech jsem dělal těch motorů 5
Datum: 03. března 2013 13:10
 Jo, asi máš pravdu...ten motor jsem měl rozebranej naposledy tak před 6-7 rokama, omlouvam se za mystifikaci
Datum: 03. března 2013 13:01
Jméno: marquee
IP: uživatel13276
 kdyby jsi ten motor znal tak víš že 05 má děr 6 a ne 3 jako 555, tak tu nemachruj a než plácnež hovadinu tak si to rozmysli
Datum: 03. března 2013 12:45
 marquee: Nevadí? A jak se těch 6 kolíčků dostane do toho protikusu se třema dírama?
Datum: 03. března 2013 12:19
Jméno: marquee
IP: uživatel13276
 nevadí
Datum: 03. března 2013 12:17
 ok tak já to skusim dát dohromady s tima většíma kolečkama ale to 18zubí ma 6 količků a to origo 3 nevadít?
Datum: 03. března 2013 12:06
Jméno: pepa
IP: uživatel14846
 kratke hřídele do starších motru do 05 550 555 sem viděl ve voticích u bartunku posílaj i dobírkou dej do vyhledávače motodíli votice a zavolej tam ....měli tam repliky ....anebo sehnat jinej motor
Datum: 03. března 2013 11:44
Jméno: marquee
IP: uživatel13276
 co blbneš, jiný jsou jen hřídele, a výstupní hřídel, kolečka jsou na průměr stejný jen jsou o maličko silnější, ale normálně se dají použít, necpeš tam dvě 20z
Datum: 03. března 2013 11:34
 jo a ještě nevíš kde najít kde a kdy se ty burzy konaj? A včera jsem prohledáva así 5 hodin internet a nic sem nenašel  Dík
Datum: 03. března 2013 11:33
 dík
Datum: 03. března 2013 11:30
Jméno: fechtlař21
IP: uživatel289
 jestli se daj sehnat na netu nevim přecejenom to neni tak rozšířenej typ skus na burze třeba seženeš  jinak třeba mě ještě někdo doplní
Datum: 03. března 2013 11:12
 Zdravím, koupil jsem si kartery na jawu 175 / 356 ( kartery jsou označeny typem 356 ) a chtěl jsem přendat věci z toho samého motoru do těchto karterů. ale v karterech nejsou 4 závity ( pod startovacím segmentem je hliníkový obdelník který je uchycen 4 šrouby na kartery ).
napadlo mě jestlii tam nemá být novější řazení, z čz 175 jednovýfuk (kulatá) protože u sportky taky nejsou závity v karterech 
děkuji za odpovědi a rady.
odpovědět
Posl.aktualizace: 01. března 2013 15:44
Jméno: Plesha
IP: uživatel14396
 Musí se sundávat spojka, když chci vyměnit šneka náhonu techometru na 487 nebo je na to nějaký fígl?? dík za rychlou odpověď..
odpovědět
Posl.aktualizace: 01. března 2013 18:06
 Tak promiň ale když si to měl sundaný tak si to snad viděl ne?  tak to zkusím ne. Používej trochu co máš na krku.. jo jasně jde to vyndat bez toho aby si musel demontovat spojku. Mimochodem je snad těžký si na netu najít dílenskou příručku?..
Datum: 01. března 2013 18:06
Datum: 01. března 2013 17:57
 A co je na tom těžkýho povolit pár šroubků, sundat kryt a podívat se? ..
Datum: 01. března 2013 17:33
 cus draci nevi nekdo jak jsou dlouhe spojkove ticky na jawa 21 dik za radu
odpovědět
Posl.aktualizace: 28. února 2013 18:38
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 Nemáte tušení z čeho je rozeta vyobrazená v levem dolním rohu fotografie? Už jsem se s ní několikrát setkal, ale zatím jsem nezjistil z jakého modelu pochází. Jde o rozetu z 6ti dírama
odpovědět
Posl.aktualizace: 27. února 2013 20:08
 cetl jsem, ze 6-derova byla druhovyroba, mam ji taky, funguje jako 8-derova
Datum: 27. února 2013 20:08
Jméno: fechtlař21
IP: uživatel289
 z pincku
Datum: 27. února 2013 16:53
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 http://aukro.cz/mix-dilu-na-jawa-50-pionyr-od-ramu-az-po-valec-i3052844194.html
sorry
Datum: 27. února 2013 7:49
Jméno: jakub236
IP: uživatel13167
 a obrazek mas kaj?
Datum: 27. února 2013 7:01
Jméno: mates
IP: uživatel15126
 je převodovka shodná u typu 555/05 a 20/21/23???
odpovědět
Posl.aktualizace: 26. února 2013 22:01
Jméno: pepa
IP: uživatel15165
 není hřídele jsou kratší u 555 05 co bys potřeboval repasnout?
Datum: 26. února 2013 22:01
Jméno: péro
IP: uživatel15088
 ne
Datum: 26. února 2013 20:24
 mám na babettě 207/200 utržený držák stojanu,už sem ji tak koupil,sháním nějaké detailní foto,nejlépe výkres rámu abych to měl podle čeho opravit,vlastně vyrobit nový držák,chybí toho docela kus.nabídky prosím do mailu.Díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 26. února 2013 17:51
Jméno: péro
IP: uživatel15088
Posl.aktualizace: 28. února 2013 10:19
 Tak to je hodně solidní monstrum toto
Datum: 28. února 2013 10:19
Jméno: Yuri
IP: uživatel9188
 no by ma zaujímalo že čoho to je vyzerá to na nejaká kultivátor alebo dačo také ale je fakt že by aspoň mohol rozlíšiť motor z babetty a pio
Datum: 27. února 2013 9:10
Jméno: Jaroslav
IP: uživatel15154
 Zdravím,potřebuji pomoc koupil jsem jawu 50 a neřadí mi dvojku jako kdyby tam vůbec nebyla nejde ani zařadit.Prosím poraďte co stím může být.Děkuji předem za odpovědi
odpovědět
Posl.aktualizace: 24. února 2013 9:44
Jméno: péro
IP: uživatel15088
 někdo když skládal ten motor tak dal opačně vidličku žazení,jednou se mi to taky stalo
Datum: 24. února 2013 9:44
Jméno: Oskar 2.
IP: uživatel14145
 Ahoj MatroneK!Gdyž tam ide jednička aj trojka toš kolečka musijú byt přesúvaný!No nevím.Asi to bude nutný rozpúlit!Je možný, aby to přetahlo kolečka z jedneho neutrálu do druhýho?Jaroslave skus sundat sekundární řetaz a otáčet kolečkem a potom pomalu řadit esli tam ta dvojka neostane!Toš tak!
Datum: 23. února 2013 22:26
Jméno: MatroneK
IP: uživatel12063
 Vypadlé kolečko 18z na předloze z vidličky ?
Datum: 23. února 2013 20:04
Jméno: Jaroslav
IP: uživatel15154
 Je to jawa 05 jednička,neutrál a trojka tam jde ale ta dvojka jako kdyby tam vůbec nebyla a ty šrouby jsou v dobrém stavu.
Datum: 23. února 2013 19:38
Jméno: Oskar 2.
IP: uživatel14145
 Neš sem to naťukal, toš ses ozval.Toš ešče ty další info!
Datum: 23. února 2013 18:25
Jméno: Oskar 2.
IP: uživatel14145
 Ahoj Jaroslave!A co trojka ta tam ide?A v jakým stavu máš šroubky držící řadící mechanismus?Jawu 50 kerú?Toš dúfám, že doplníš info!
Datum: 23. února 2013 18:23
Jméno: Jaroslav
IP: uživatel15154
 ne je to 05 dík za odpověď
Datum: 23. února 2013 18:20
Jméno: pepa
IP: uživatel14706
 asi ti nezbyde neš to kuchnout ..ps nejni to 555 550? ti maj 2 obrácene neš 05 20 21 23...
Datum: 23. února 2013 16:02
|



|