Pokročilé vyhledávání:
Upřesňující hesla:
Musí obsahovat:
Nesmí obsahovat:
Kategorie:
 zdar chci se zeptat jaká ma být mezera mezi kroužkem ve válci?Mám ho totiž vyběhanej tak že bych tam dal kroužky o výbrus větší
odpovědět
Posl.aktualizace: 25. června 2010 17:41
 Zdar nevým jak u fichtla ale u 250 je minymální 0,2mm a max 0,8mm. Když byl krámek zavřenej tak sem nemohl sehnat kroužky na panelku, tak jsem si koupil bez zámků, které sem si tam dodělal a nechal jsem tam tak 0,3mm
Datum: 25. června 2010 17:41
 Ahoj, pokud už je vlozka vybehana tak asi nemusim avizovat ze nejlepsi by byl vybrus...ale kdyz chces jen krouzky tak muzes dat i o vybrus vetsi - zmensis pak konce u zamku aby nepresahovaly a dobre sedely...jinak delavalo se to, dela a delat bude...jinak v dobe, kdy se pionyry jeste prodavaly se dokonce do vybehanych valcu davaly vetsi pisty (C tolerance stejneho vybrusu, byly o par setin vetsi) a docasne to pomahalo, jak se to zajelo (vicemene 200-300 km) tak to jezdilo chvilu jako stredne opotrebovany valec...ovsem reseni to finalni neni, vybrus je vybrus a kdo chce kone a ne jen improvizaci na par km tak je to pro neho jedine vychodisko...takze byt tebou tak to poslu na vybrus, tech par stovek za sadu a vyhonovani valce neni tolik, par stovek km to budes setrit a pak po zbytek zivotnosti vybrusu si budes jezdit jak pan...
Datum: 24. června 2010 19:16
 Co na tim jezdilo za hnupa dyt to nemohlo mit zadnej vykon
Datum: 24. června 2010 17:42
 -asi ještě neviděls krutě vyběhaný motor... měli jsme teru a ta byla tak extremne vyhonena že tam kroužky o výbrus větší padly... a u vrcholu vložky válce byla hrana jako prase
Datum: 24. června 2010 17:25
 To tam nenarves ani kdyby byl kruste vybehanej
Datum: 24. června 2010 15:32
 Zdar,pořád sem píšu o tom vynechávání.Mám teorii o tom že jsem na 05 vyměnil hlavu za hlavu z 21 a teď čtu na jednom webu že nestačí namontovat jinší hlavu a pojede to.Myslíte ,že by to mohla dělat hlava z jinším spalovacím prostorem?dik
odpovědět
Posl.aktualizace: 24. července 2012 21:37
 zkus za chodu držet plný a zároven ladit odtrh.tento problém jsem taky řešil
Datum: 24. července 2012 21:37
 zdar kluci mam takovej problem s elektrikou v kladivkach to jiskri jako o zavod nastavil jsem tam 2mm a inducek sem taky vymenil 3 ale kdys tak dam svicku tak jiskru nehodi ale v kladivkach jo cim to je poradte me prosim
Datum: 24. července 2012 13:31
Datum: 24. června 2010 20:59
 priklanim se taky k teorii o stavu kladivek a odtrhu (a odtrhu na svicce)...
Datum: 24. června 2010 19:39
Jméno: péro
IP: uživatel1723
 jo takhleee no tak tenhle problémek jsem jednou řešil půl roku  jel jsem a nemohl jsem vytočit žádný kvalt...začlo to dělat brrcsss bbrcscscs a takhle pořád  pak jsem nastavil z prdele odtrh na kladívkách co to šlo ( klidně i 2mm) a předstih jsem neřešil a najednou se pincek vytočil do max...čuměl jsem jak péro ...po výměně kladívek bylo všechno OK
Datum: 24. června 2010 19:37
 Standova teorie je spravna - vzduch se chova jako izolace a jelikoz je mezi elektrodami tak musi pres ten vzduch probehnout jiskra, cim vetsi tlak (tedy i hustota vzduchu - popisuju jen vzduch, na smes se dostanu za chvili - a vic molekul co pusobi jako izolator) tim vetsi musi byt energie k preskoceni jiskry...ted k te smesi - cim chudsi smes, tim vetsi musi mit svicka energii aby hodila jisrku, cim bohatsi smes, tim mensi energie zapalovaciho okruhu nutna k tomu...ted k tvemu problemu - vymena hlavy sice muze castecne potrvzovat tento fakt ovsem navyseni komprese neni tak extremni aby to melo vliv na zapaleni jiskry, vicemene to Standa uz shrnul a je treba jit podle toho co napsal...pokud to nezabere (ci ucinnek nevalny, to je za predpokladu ze zapalovani, kabely, kondik, inducka, prepinac, kladivka funguji jak by mely a magnety na rotoru jsou slabe) tak zrada pak uz muze byt jen na svicce - vymen svicku a zkrat elektrodovou zdalenost...takze jeste jednou co musis udelat - zkontrolovat proslehle vynuti, kondik, opaleni a odtrh kladivka, kabely, odpor VN kabelu, funkcnost inducky, paleni svicky, celkove odpory na spojich a kabelu, kostreni, no proste to projit...at se podari najit zradu
Datum: 24. června 2010 19:29
 kdyby to vynechávalo furt tak bych řekl že jsou někde ty dráty na rušený nebo okostřený ale ono to vynechává jen ve vysoký a ve finále to jede jen 50 km/h....
Datum: 24. června 2010 19:21
Jméno: Honza
IP: uživatel1653
 Taky mi pio 05 takhle vynechával, a neomohl jsem přijít čím to je, někdy mi pomohlo otočit dráty na indukče, ale najednou to potom zase nejelo tak jsem se nasral a objednal kabely kontakty indukčku kondík fajfku a svíčku a bužírku, udělal jsem novou elektoinstalaci a zatím to funguje v pohodě. Taky je fakt že 20 hlava na 05 válec nemá smysl řekl bych že je to spíše horší, ale pokud dáš válec 20 a hlavu 20 tak to jede skoro jak ty nový skůtry 125
Datum: 24. června 2010 15:45
Jméno: standa
IP: uživatel9756
 Ano,teoreticky by mohla....s roustoucim tlakem(kompresi) je potreba silnejsi(kvalitnejsi) jiskra....tzn pokud mas uz zapalovani nejake dojebané a mas slabou jiskru,tak to pri vetsi kompresi muze vynechavat......ale zda se mi to jako nereálné.....kdyz jsem zmrvil CDI,tak sem do fichtla strčil jen nejaky zasviněný xxx let starý zapalování z první 20 ktery sem ani nevedel jestli funguje,ale teda jiskru dává slušnou....ale kompresní poměr 10:1 a max otáčky jdou do 9000 a vse OK!!,takze to predchozi teorii vyvrací  Spíš se koukni jestli ti nekde nekostri kontakt na kladivku,kabel v masce,dekl o bok cívky,kondik o sloupek atd....muze to delat i bordel v izolaci kladivka....pokud mas zapalovani 05 kulaté,tak je mozny,ze tam mas propalenou izolaci ve vinutí a obě vinutí mezi sebou interagují....pak vzniká mezi kladivky silna modro byla jiskra,kladivka se nadmerne opotrebovavaji a pali to tak do strednich otacek,pak se to jakoby dusí,vynechává,střílí(výfuk i karburátor)...v tom pripade nejde delat nic jinyho,nez stator vymenit....
Datum: 24. června 2010 14:55
Jméno: péro
IP: uživatel1723
 hele ted mi vynechával stadion a nemohl jsem taky přijít na to čím to je...odtrh na svíčce jsem měl tak 0,4 jak má bejt no a pak jsem zkusil dát třeba 1mm najednou to začalo tahat jak svině  zkus dát větší odtrh na tý svíčce...
Datum: 24. června 2010 13:47
 Zdar draci, mám problém.. udělal sem v zimě go motoru a výbrus.. ted sem to zajel cca 200km a jezdí parádně.,..,ale když jedu delší dopbu na plnej plyn tak to cukne a musím ubrat a pak zase přidat... aby jel.. nevítr čím to může být? je to třeba svíškou?nebo špatnou směsí? fakt nevím...
odpovědět
Posl.aktualizace: 24. června 2010 21:19
 jeste dodam - po uvolenni plynu u druheho zpusobu opet naskocily na otackomeru otacky, cili chyba jednoznacne v zapal. okruhu...ale typuju na prvni moznost, tedy pritok paliva, prece jen zajizdis, mas urcite bohatou smes na jehle a prvni typ se stava z 95%...
Datum: 24. června 2010 21:19
 dve moznosti - prvni jak rekl Standa - stiko, kohout, ventil, hladinka, tryska, proste maly privod paliva, otestovat se to da snadno - napust plovakovku, nechej sundany brisko a jak zacne ztracet (obvykle ztrati velmi razantne narozdil od druheho typu) zavri kohout, okamzite zastav a sundej vicko - melo by tam byt malo paliva pokud ho tam nebylo uz tak malo, testuj jen pri zahratem motoru (obvykle to nejcasteji u tohoto typu dela za studena a zde to hodne zere)...a pozor (!) druhy zpusob co to muze vyvolavat, setkal jsem se s tim 3x v zivote, naposled ted pred 2 tydny...po dlouhem jeti na plny plyn to nezacne tak razantne zpomalovat, neztrati to silu v jedny vterine ale ve dvou, tri, zase to ale neni jako kdyz motor vadne teplem, to by bylo o poradny kus delsi...tady to dela zapalovaci okruh, konkretne svicka (v kazdem pripade vymenit za novou) a kladivka a/nebo kondenzator, hlavne to delaj kladivka, nedokazu rozlisist zda kondenzator ma na tom vetsi vliv ale vzdy jsem to menil s kladivkama, princip je v odtrhu (dela to hlavne pri vyssich otackach a hlavne za tepleho motoru, za studena mene casteji, pri dlouhe dobe jeti na plny plyn a vyssich otackach)...a jaktoze to nemuze delat privod paliva? jednak to nijak nereaguje na ochuzeni smesi jako pri prvnim zpusobu kdy pri ochuzeni na jehle to udela za delsi cas (primo toho je identicke pro nizkou plovakovku a pricpanym ventilem) ale hlavne - po namontovani indukcniho digitalniho otackomeru to vzdy pri ztrate vykonu to zaznamenal - prve neodpovidajici pokles otacek vzheldem k rychlosti (treba chvilu ukazoval 500 ot/min) a pak idndikoval ze motor nejede, 0 otacek, do svicky nic neslo (snimano na VN kabelu, tak jako vetsina induk, digi otack.), problem vzdy vyresily nove kladivka s kondikem a nastavenim odtrhu pri kterem to nedelalo...takze bud stava nebo jiskra...
Datum: 24. června 2010 21:14
Jméno: Jiřik
IP: uživatel8166
 Jestli jezdíš po 200km na plný plyn dokud to necukne tak si koleduješ o zadření,vydrž ještě aspoň 400 a pak by to mohlo už sednout a jet normálně,ale každopádně je 200 málo
Datum: 24. června 2010 15:53
Jméno: standa
IP: uživatel9756
 malý prutok paliva....mas zanesenej kohoutek,palivovej ventil a nebo jen blbe serizenou hladinu ci krok ventilu co zavira plovak....koukni na to...ale spis tipuju kohoutek....
Datum: 24. června 2010 14:57
Jméno: tomas
IP: uživatel8757
 tipoval bych spíš tu svíčku
Datum: 24. června 2010 12:55
 čaute draci... mám dotaz když mám korky v klice tak mi to zvýší výkon nebo sníží? ... díky a ještě jestli nevíte čím slepit odštíplý kopusek kartru
odpovědět
Posl.aktualizace: 24. června 2010 15:08
Jméno: standa
IP: uživatel9756
 spodní komprese je pro nekoho nic nerikajici slovo....ekvivalentem by mohlo bejt rčení,že by to melo jet líp odspoda vlivem lepsiho plneni valce....ale skutecnost???
Datum: 24. června 2010 15:08
 asi chceš vycpak vyvažovací otvory v setrvačníku, že? pokud korkem ´tak jedině tím poctivím pravým korkem.....né levým!!!  ..... a docílíš akorát toho že zvedneš spodní kompresy
Datum: 23. června 2010 22:05
 Výkon to nezvýší,protože ten korek se usmaží
Datum: 23. června 2010 21:51
Jméno: george
IP: uživatel5654
 Zdarec, vim ze je to blbej dotaz, ale delam takovou ozdravnou kuru pro fichtla. Muj problem je, ze jsem omylem zlomit dva ze tri pistnich krouzku a nevim, jestli az je vymenim mam motorku zajizdet, jako kdyby byl delanej vybrus, nebo je to jedno?
odpovědět
Posl.aktualizace: 24. června 2010 15:48
Jméno: Honza
IP: uživatel1653
 Jezdil bych do vyjeí 5l benzínu volně a po vyjetí 5l ůplně normáně
Datum: 24. června 2010 15:48
 servus hosi nemate nekdo pls obrazek pista ve valci alebo len pist na ojnici na moto jawa 250/592 alebo proste panelka ,diky nemozem to nikde najit.
odpovědět
Posl.aktualizace: 23. června 2010 20:31
Jméno: blazenn
IP: uživatel7151
 to ne ale sak nevadi ,ja potrebujem fotku nic insi
Datum: 23. června 2010 20:31
Jméno: Dave's
IP: uživatel7401
 moc nechapu ale asi hledas montazni polohu ... takze sipka do vyfuku (smer jizdy)
Datum: 23. června 2010 13:44
 hoši prosim poradte dneska je to u mě samá áhada sna tu straší nebo to už nepochopím. Mám motor po generálce všechno nové.výbrus,ložiska,pístní sada,klikovka po generálce... když jsemmotor složil a dal píst do horní uvratě tak byl přesně zároven vrcholem vložky válce... po 2000 najetychkmsunam hlavu ze ji chci cistit,dam pist do horní uvratě a málem mi vypadnou očí. Píst vyčnívá přes vrchol vložky válce asi 1.5mm ven... Kdyby se v motoru udelala takova vůle to by byly rany jak z děla ale to má krásný čistý motorový zvuk jak se patří. A že by se posunula vložka ve válci si myslim zaprve že je blbost aby topovolilo když je lisovaná pod takým tlakem a zadruhe kdyby se pusunula tak by asi dřela zespodu o klikovku... ono to jede dá se říct slušně ale jak se může stat něco takého? kdybych byl ko..t tak řeknu že se mi prodloužila ojnice i píst. na tuto záhadu čučel i tatík který je v tomto oboru fakt kapacita a oba nevíme jak to... napiste prosim jaky na to mate nazor... kdo neveří můžu mu to vyfotit
odpovědět
Posl.aktualizace: 23. června 2010 22:39
 válec mám origo. hlavujsem sundával protože na ní bylo usazeno hodně karbonu,který se zachytával na elektrodě svíčky a na ní se dělala pecka... Hlavu mám originální bez nějaých uprav a výbrus je tam druhý (38.50). Měřeno je to posuvným měřidlem...
Datum: 23. června 2010 22:39
 fichtli vám nejazdia preto lebo ich rozoberáte a serete sa do nich keď to jazdí ! urobiť poriadnu GO jazdiť a tým to hasne... a nie sa jebať stým či sa mi zo dňa na deň vybehali nové krúžky... jazdilo to ? no tak načo dávať dole hlavu a pozerať na piest  búchal piest o hlavu ? keď pocítim stratu výkonu atď, vtedy rozmýšľam o oprave....
Datum: 23. června 2010 20:53
 aspoň máš větší kompresi...
Datum: 23. června 2010 20:48
Jméno: mustang23
IP: uživatel1337
 muj nazor je takovej : boochere ten pist ti precuhoval jeste pred tim nez si to zajel , akorat sis toho nevsim  , jednuduchy ne ? ten pist bude nejspis vadan jako dneska kazdej druhej
Datum: 23. června 2010 18:04
Jméno: paja
IP: uživatel2970
 je to polský válec nebo starej čechoslovak? taky neni pravidlem že když píst o 1 nebo 1.5 kouká z válce že musí narážet do hlavy
Datum: 23. června 2010 17:13
Jméno: j
IP: uživatel2970
 3kroužek, dobře  , ale spíš než fitko, vjagru či co, jestli spíš někdo nevzal soustruhem spodní hranu válce, třeba o ten 1,5 mm, , taky mě to napadlo, když jsem nechtěl snižovat hlavu, ale došlo mi jaka je to blbost, to by si mohl rovnou tak do válce vyvrtat díry aby to plivalo ohen ne
Datum: 23. června 2010 16:00
Jméno: tomas
IP: uživatel8757
 tak ale to mu snad musí narážet píst do hlavy ne?? já bych se podíval na pístní čep jestli není nějak ohnutý ale to je blbost to už by bylo reálnější ta úvaha s tou vložkou
Datum: 23. června 2010 15:23
Jméno: hh
IP: uživatel9748
 jestli to má "krásný čistý motorový zvuk jak se patří" tak se v tom nevrtej a jezdi, a považuj to za tajemství pionýrského pístu...
Datum: 23. června 2010 12:19
 v mé kapacitě je uložena informace že těsnění pod válec má něco kolem desetiny milimetru
Datum: 23. června 2010 12:13
 kapacito viděl si někdy těsnění pod válec silné 1.5mm???
Datum: 23. června 2010 1:00
Jméno: Noname
IP: uživatel9747
 Co třeba těsnění mezi válcem - nezmáčklo se pokud bylo nové? No a jsme doma ... Stačilo se zamyslet na 5 sekund. Pozdravuju tebe i kapacitu
Datum: 23. června 2010 0:34
 válec jsem sundal protože jsem kontroloval kroužky...všechno je v naprostém pořádku,nikde žádná vůle. opravdu to nemůžu pochopit
Datum: 22. června 2010 23:32
 vložka se neposune...má udělaný doraz a dál tě to nepustí... sundej válec a uvidíš víc..
Datum: 22. června 2010 23:31
Jméno: ondras
IP: uživatel9201
 zdarec draci mam problem kdyz nastartuju mojeho fechtla tak v nem zacne strasne hrncovat zvonet hlavne u válce ale mám nove pistní krouzky novy čep tak nevím čím by to mohlo byt dík za radu....
odpovědět
Posl.aktualizace: 23. června 2010 12:26
Jméno: hh
IP: uživatel9748
 hlavně je nejdůležitější aby zámky nechodily někde přes kanál, jinak hrozí zlomení kroužku
Datum: 23. června 2010 12:26
 zámek je ten mosazný kolíček co je vsazen v drážce pro kroužek... a ten kolíček u prvního kroužku musí směřovat nahoru ke karburátoru.
Datum: 22. června 2010 23:17
Jméno: Hudzo
IP: uživatel8591
 jak nahoru jakože je šikma nahoru nebo jak tohle sem nikdy nějak neřešil
Datum: 22. června 2010 23:06
 jde to poznat..zámek prvního kroužku musí jít nahoru.
Datum: 22. června 2010 22:44
Jméno: Honza
IP: uživatel9157
 cezetak: a jde to poznat jinak než podle šipky? třeba podle rozmístění zámků? (třeba u dvokroužku a tříkroužku v každym musí být nějaký systém rozmístění ne-e?)
Datum: 22. června 2010 22:37
 jasně.....no v případě výrobců moc na výber neni a chyba se stát může kdekoliv.
Datum: 22. června 2010 22:33
 cezetak : s tim uz si se setkal? takoveho vyrobce bych poslal do.....
Datum: 22. června 2010 22:16
 někdy bývá špatně vyražená šipka! bacha na to
Datum: 22. června 2010 22:11
Jméno: ondras
IP: uživatel9201
 No zkontrolovat to mozu a uvidím a kdyz to nepomoze tak nevím ale kazdopádne se na to podívu hned zitra hlavne na ten pist estli není obraacene ale myyslím ze ne no uvim,,, tak zatím dík
Datum: 22. června 2010 21:29
Jméno: jawa
IP: uživatel5056
 Měl jsem uplně stejnej připad taky mě to zvonělo ve valci tak jsem nasadíl znova pistní kroužky a bylo to ok.
Datum: 22. června 2010 21:24
 podívej se jestli si náhodou nedal obráceně píst.jako šipkou nahoru,má směřovat k výfuku=dolů.nebo dal jsi kroužky správně do zámků?nepraskli ti při nasazování válce?jinak mě asi nic nenapadá
Datum: 22. června 2010 21:22
Jméno: ToM
IP: uživatel9577
 neví tu někdo jak dlouho se zajíždí noví píst
odpovědět
Posl.aktualizace: 23. června 2010 12:29
Jméno: hh
IP: uživatel9748
 na pístu se nemá co zajíždět, s novejma kroužkama bych první nádrž vyjel s větším poměrem oleje v benzínu
Datum: 23. června 2010 12:29
Jméno: David
IP: uživatel2156
 Je sorry,já sem si to spletl s výbrusem  ...
Datum: 22. června 2010 21:39
 Motor se zajíždí jen po výbrusu, a když máš stěny válce už zajetý a měníš třeba jen pístní kroužky tak bys to měl pár kylometrů trochu šetřit. A na samotném pístu se nic nezajíždí. Takže v souhrnu zajíždí se jen válec a pístní kroužky.
Datum: 22. června 2010 21:22
 staci 10-15 km ho šetři a pak normalka
Datum: 22. června 2010 21:15
Jméno: fermez
IP: uživatel1506
 pist neni potreba zajizdet
Datum: 22. června 2010 20:58
  ja pist nezajizdim ani metr
Datum: 22. června 2010 20:58
 omg...stačí 10km  ..u pístu se nemá co zajíždět
Datum: 22. června 2010 20:53
Datum: 22. června 2010 20:53
Jméno: David
IP: uživatel2156
 Tak 5 až 10 let  ,omajgot,600 km stačí...a pak už to normálně můžeš kalit na max!
Datum: 22. června 2010 20:48
Jméno: rumstajn
IP: uživatel8591
Posl.aktualizace: 23. června 2010 13:53
Jméno: zdeno7311
IP: uživatel6313
 Tak třeba ja mam Čz 250/471 a uplně v klidu se rozjedeš na volnoběch kvuli velkemu setrvačniku a podobně ale vysokootačkovej motor najdeš v nějke např Honda cbr 600 ma nějakych 13 000 oatček a pokud schaniš vysokootačkovej motor.Tak si zajdi na zavod V.Rossiho a řekni at ti ten motor po zavodě necha nějakych 18 000 ti bude stačit?!
Datum: 23. června 2010 13:53
 filipchtl: srovnáváš jabka a hrušky
Datum: 22. června 2010 23:55
 Proti ČZ 125/516 jsou to všechno nízkootáčkový motorky, 516 začíná požádně táhnout až při 9000 ot/min
Datum: 22. června 2010 22:48
 přesně tak..... pokud to chce někdo říkat vysokootáčkový motory, tak na tom snad ani nejel...... ten motor táhne už ze zvýšenýho volnoběhu jak divej, ale čím větší otáčky, tím víc vibruje. Jenže dynamika se s rostoucíma otáčkama už jen zhoršuje......
Datum: 22. června 2010 22:07
Jméno: lk
IP: uživatel1217
 všechny kejvačkový a panelkový motory jsou traktory... vysokootáčkovej motor se tomu nedá řikat ani omylem, ale právě v tom je to kouzlo....je to 2t a přitom s tim jde jet pomalo na volnoběh a poslouchat to bublání....nejlepší... jinak pokud si fakt myslíte, že je to vysokootáčkový, tak si sedněte nejlíp na nějakou nabroučenou dvácu, která vás z toho vyvede....
Datum: 22. června 2010 21:26
 fakt...neni to vysokootáčkovej motor, nedělam si z vás prdel...do otáček se tomu taky nějak extra nechce....
Datum: 22. června 2010 21:13
Jméno: fermez
IP: uživatel1506
 ta 450 tahne od vecich otacek, nevim jestli to nazvat vysokootackovym kdyz to moc netoci ale musi to bejt trosku v otackach, rekl bych ze to je normalni jiny stroje taky v nizkych otackach netahaj od jawy.
Datum: 22. června 2010 21:01
 ted jsem přijel z projížďky, já na 487 a kámoš na 450, oba zajetej motor po GO, a můžu ti říct že ta 450 je prostě nízkootáčkovej motor...ten, kdo řekne že je to vysokootáčkovej motor, tak asi nikdy na ničem jinym nejel...prostě ten motor je nízkotočivej traktor...ve vyšších otáčkách se tomu stejně už moc nechce...
Datum: 22. června 2010 21:00
 no řekl ybch že ne když to má na štítku asi 4700otacek... taky se mi zda... mel jsem cz 175/450 a panelku 599. ta panelka sice lip tahala kopce,tahla lip odspodu ale oproti te 175ce byla fakt hrozně MOC! líná
Datum: 22. června 2010 20:42
 Zdravim. mám takový dotaz hledne jawy 21... Mam ji po vybrusu zajetou asi 2500Km. po dobu zajizdeni jsem motor snad ani jednou poradne nevytocil dal jsem si na zabehu extra zalezet. Mam tam dvojkruh. o co jde? že to má strašně malou kompresi. po zajeti jsem to zacal trohu hnat s tim ze se to trochu probere ono porad nic .Rukou to nakopnu uplně vpohodě a na startpáce mě to neudrží. jak se na to postavím tak ihned se to protočí několikrát za sebou.Pak mám doma ještějawu 20 taky s dvoukruhem,od vyroby to ma najete pouhych 2000Km a kompresi to ma ze abych to proslapl rukou tak me to da fest zabrat a na nakopavacce me to udzi 3 sekundy,pak se klikovka pretoci a zase me to drzi 3 sekundy. vážím 70Kg... Je možné že ten výbrus udělali nějak blbě? To neni možný přece,kámoš si taky u té samé firmy dělal výbrus na mustanga a má to kompresi snad ještě větší jak ta dvacítka kterou popisuju. a to ho zajížděl asi 100Km a pak to hnal pořád do plných. Radili ste mi tu kdysi dat tam origo hlavu a slicovat ji brusnou pastou a datna osedaci plochy tenkou vrstvu tmelu. To presne jsem udelal,take jsem si na tom nechal zalezet a ono porad nic. diky za kazde rady
odpovědět
Posl.aktualizace: 23. června 2010 13:16
 já som valec zabehával asi tak 5km  od vtedy jazdím na full boiler  a takých závadach ako máš ti môžem len snívať
Datum: 23. června 2010 13:16
Jméno: Noname
IP: uživatel9747
 No, metodika měření tlaku ve válci podle nakopávačky a doby udržení 70kg telete je opravdu převratná. A já ti garantuju, že když ti přitáhnu spojku do záběru, tak tě ta nakopávačka neudrží ani na sekundu se zadřeným motorem! Seřiď si spojku tak, aby ti při nakopávání neprokluzovala, případně vyměň lamely. Nechce se mi věřit, že se dá zhuntovat motor po výbrusu za 2500 km na GO. Zkus úplně povolit spojku, nakopávat a po nastartování neřadit, jestli ti ta nakopávačka půjde víc ztuha. Pak se pochlub, jak si dopadl.
Datum: 23. června 2010 0:53
 no tak to jsem debil... no nic mám ve skříni rezavý válec tak pujde na výbrus do mého pincka aspon ten válec zachráním...ještě jediné co bych chtěl vedet je ten píst. Má to tak dělat že v horní uvrati vyčnívá asi 1mm přes hranu vložky ven? Mám takový dojem že po složení motoru byl v horní uvrati zároven hranou vložky... Jak se to mohlo stat? Klikovka je po generálce a ložiska nové. ikdyby to bylo nějakou vůlí tak to by přece bouchao ale vzdyt to jede krásně tam jde slyšet jenom čistý zvuk jak má
Datum: 22. června 2010 22:32
Jméno: péro
IP: uživatel1723
 tak to je jasný vole  za 1,5 km se motor ani neohřeje a má veliký opotřebení
Datum: 22. června 2010 22:28
 fakt nema zadreny motor protoze jede až to ruky trhá... Ještě jsem si vzpomněl jestli to nemůže být tím že když jsem od pincka ještě neměl papíry tak jsem to tak kokotsky zajížděl po ulici... vzdycky jsem to vytahl,projel se asi 1.5km po ulici a zase to schoval a tak jsem to udelal asi 5x za kazdy den. a takymto stylem jsem najezdil asi 350Km ale nijak jsem motor nevytáčel
Datum: 22. června 2010 22:07
Jméno: fermez
IP: uživatel1506
 jo jeto divny nekdy to sedne hned a nekdy to trva. Tvuj broblem je hodne divnej a ty drazky na krouzkach jsou nejspis kuli rychlejsimu zabehnuti. ja je davam bezne do vybehanejch valcu a neni stim broblem
Datum: 22. června 2010 21:08
Jméno: fermez
IP: uživatel1506
 podle toho co pises za nesmysly tak ten zajetej je OK akorat neni asi vycistenej a vystelovanej a ten druhej ma asi zadrenej motor kdyz te to udrzi na nakopavacce
Datum: 22. června 2010 21:07
 standa: aha ze by? no na kruhach byly drazky ze se to dalo pouzit jako pilnik na nehty a pist to same... Co se stane když zajedu výbrus těma debinlíma kruhama a pak tam hodím ty dobré od sesy? Bylo by lepší to dat znova na výbrus a už koupit ty od sesy ne?
Datum: 22. června 2010 20:47
 to jsem z toho fakt blbý... babettu jsem taky vybrušoval u stejný firmy,zajížděl jsem to stejným stylem jako pionýra a má to kompresi jak svině... na šlapátku mě to udrží klidně i pul minuty ve vzduchu
Datum: 22. června 2010 20:34
 tak to by mělo být dobrý snad,má tam být asi 0,3
Datum: 22. června 2010 20:33
 jo to všechno mi dali k výbrusu nové.... kroužky,píst,čep,pojistky... kroužky když dám do válce tak je mezi nima mezera tak na cigaretový papírek
Datum: 22. června 2010 20:31
 to ze ti vycniva pist z vlozky valce,odstran radeji tim ze das pod valec 2 tesneni,u stejskyho sady to mam taky tak,jeste me napada,pri zabehu vybrusu krouzky dostavaj nadmerne zabrat,ty uz si najel 2500 km,vymenoval si je? Já bych to určitě provedl,ale záleží na tom jestli mají ve válci velkou nebo malou mezírku,nicméně se na to podívej
Datum: 22. června 2010 20:31
 a co pístní kroužky ? po výbrusu se musí koupit kroušky které jsou dělané na určitý výbrus
Datum: 22. června 2010 20:30
Jméno: standa
IP: uživatel9744
 Možná ti k výbrusu dali levný píst a kroužky....vím o čem mluvím....jsou jedny písty a jsou takové hrubé-drážkované a kroužky slabé-drážkované....neumím to líp popsat....pokud si mel v ruce písty i kruhy od více výrobců tak pochopíš....proste sou to šmejdy....dnes preferuji jedině píst a kruhy od SESY,protoze pist je takovej festovnejsi a hruhy jsou poradne silne a hladke.....tohle dela strasne moc....ale zase ten "levnej" píst a kruhy se rychle ojíždí a třeba pro upravený válec s 2Kr pistem jsou docela dobre,protoze diky mensimu pritlaku vznika mensi treni a dovoli motoru jit vice do otacek....
Datum: 22. června 2010 20:30
 No tak jako kompresi to má ale na to že je to po výbrusu tak je fakt ubohá
Datum: 22. června 2010 20:29
 Ještě co se mi na tom dneska nějak přestalo líbit a zároven mě to zarazilo je to že když dám píst do horní uvratě tak vyčnívá z vložky válce asi 1mm ven a divím se že nemlátí do hlavy. Mám takový dojem že to tak nebylo ale nevim to jistě. Vždyt ten motor je po kompletní generálce. nové ložiska,repasovaná klikovka,nová ojnice,píst,výbrus.... a na ničem neni žádná vůle tak nevim jakto tak...ale řekl bych že to tak byt nemá
Datum: 22. června 2010 20:28
Jméno: mustangista
IP: uživatel1553
 sezen nekde valec a pist (originalni) a kup na to kroužky a musí mít kompresi jak ďas. Těsní ti to všude dobře? máš tam těsnění? ale to je divné že po zajetém výbrusu to nemá kompresi
Datum: 22. června 2010 20:26
 zdravim draci... mám problém scháním kliku do ČZ175/487 nemáte někdo ?
odpovědět
Posl.aktualizace: 22. června 2010 18:45
 Zdravim hoši... chci předělat čz 125 na 175 mám typ 488 a mám problém. Moje 125tková klika má doražená ložiska až na setrváky není tam žádný náběh. Mám doma kliku ze 175 a ta tam má takové prstýnky na gufera... jsou všechny kliky ze 175 s těmito prstýnky? u hranatých motorů? dík za odpoveď
odpovědět
Posl.aktualizace: 22. června 2010 21:03
Jméno: honzule
IP: uživatel1333
 Ouu skoda to je moc daleko.mohli jsme dat vyjizdku.
Datum: 22. června 2010 21:03
Jméno: David
IP: uživatel8941
 Od Prostějova
Datum: 22. června 2010 20:55
Jméno: honzule
IP: uživatel1333
 Odkud jsi Davide??Jsi druhej člověk o kterym vím že má tuhle čízu.Já jí mam taky.
Datum: 22. června 2010 20:42
Jméno: David
IP: uživatel8941
 jo do vím že je to rozšířené takže 487 je už rovná ok dik a ostatní dílly mám všechny všechno by to pasovalo kdybych měl tu kliku z té 487
Datum: 22. června 2010 18:32
 david: klikovka z 477 ty prstýnky má, ale čep je pod nimi asi o 0.5mm rozšířen, takže sundání kroužků nic neřeší...klikovka z 487 už tyto kroužky ani rozšíření nemá, takže ji lze použít...jinak na přestavbu potřebuješ jinou hlavu, jinej válec, jinej píst, jinou klikovku, jinej karburátor a jiný štefty...a taky je tam myslim jiné sekundární kolečko...
Datum: 22. června 2010 18:30
 tak z těmi prstýnky je z typu 477....ta má ložisk au kliky mazané převodovým olejem... ty kroužky jsou stáhnout a pak jde kliku použít
Datum: 22. června 2010 18:28
Jméno: mustang23
IP: uživatel1337
 cus , jakym otackam se rovna na pilovym diagramu rychlost 80 kmh, pouzil sem ve predu 13zubu . dik
odpovědět
Posl.aktualizace: 22. června 2010 22:40
Jméno: mustang23
IP: uživatel1337
 jo jel sme po rovine , rychlost neco malo pres 80 kmh
Datum: 22. června 2010 22:40
 presne 8000 ked más tam 13 sekundarko presne tak je ked vypocitas ze 50km/h 5000ot/min,60km/h 6000ot/min, 70km/h 7000ot/min,80km/h 8000ot/min a tak dalej
Datum: 22. června 2010 21:20
 jel si po rovině nebo z kopce? to ja taky důležité. rychlost se měří jedina na rovině....z kopce to pak přetáčíš a je to zkreslené.... jinak těch 80 s 13z se rovná asi 8 000
Datum: 22. června 2010 18:02
 mysllim 8000
Datum: 22. června 2010 17:45
Jméno: Václav
IP: uživatel9737
 Nazdar kluci prosim vas mate nedko zkusenosti s mz 150 potrebuji se zeptat jak je to zklikou protoze mam potuchy pist mi klepe o hlavu valce nevim cim by to bylo ale asi bude v prdeli ta klika a nova stoji kolem asi 3 litru a necha se koupit jen ojnice za 1litr tak jeslti se to necha nejak udelat nebo musim koupit novou kliku Diiiik moc za odpovedi
odpovědět
Posl.aktualizace: 22. června 2010 13:43
 zkus tam vrazit pod valec jeste jedno tesneni
Datum: 22. června 2010 13:43
Jméno: pavkocz
IP: uživatel430
 Chci se zeptat zda nevite jaky rozmer ma kluzne lozisko pistniho cepu na pinýra dekuji
odpovědět
Posl.aktualizace: 22. června 2010 11:35
Jméno: ČZ 180
IP: uživatel8062
 Pokud se to týká pouzdra horního oka ojnice , tak 14,1 mm.
Datum: 22. června 2010 11:35
 čau hoši mám v hlavě pár takových možná dementních dotazů o kterých dlouho přemýšlím. Jsou to možná blbé otázky ale prostě mě zajímá proč tomu tak je. 1) Jaktože každý pionýr jezdí nejlíp na jinačí hodnotu předstihu když ty motory jsou uplně stejný? Když jsou třeba dva nejeté motory po kompletní generálce se stejnýma dílama a každý z nich jede nejlíp na jinačí hodnotu. 2) Jaktože auta,který mají 4T motor který je více poruchový jak 2T ujedou i milion Km bez generálky jako třeba má najeto několik osobních aut Tatra a taková jawa najede něco kolem 30 000km a šlus. vyběhá se válec,zničí se ložiska a už se s tím nedá jezdit. 3) Jaktože některé novější dvoutaktní padesátky mají kompresi že to udrží na nakopávačce metrákového chlapa třeba i 5 sekund a pincek jde nakopnout rukou? Nějaký lepší materiál? 4)jakotže můj pincek,který má poctivě zajetý výbrus 2000Km jde vpohodě prošlápnout rukou a kámošův,který má najeto něco kolem 8 000 tak skoro nejde nakopnout ani nohou a na jedničku nejde rozltlačit když na něm sedí chlap který váží 95km? rozbehne se ,pustí spojku,skočí na to a kolo mu na asfaltu klouže? má to kompresi jako svině a fakt mu to tahá jako dábel. řekl bych že snížená hlava tu kompresi až tak extrémně nezvýší... sorry za ty blbé dotazy ale myslimže za optání se nic nestane tak prosím nenadávejte.dík
odpovědět
Posl.aktualizace: 20. června 2010 21:48
 jo to vim ze originalu se nic nevyrovna... sem v te dobe nemel origo hlavu kdyz jsem si ten motor skladal a zrovna generalkoval tak jsem koupil novou...uz jich mam asi 8 originalnich tak najdu nejakou peknou a dam ji tam. Skusim si ji nechat nekde snizit
Datum: 20. června 2010 21:48
 no tyhle novy hlavy....nejlepsi je dat to co bylo na co staveno-original hlava s original valcem,nerikam ze takto to je spatny,ale lepsi to je origo
Datum: 20. června 2010 21:43
 Skusím to s tou brusnou pastou... Hlavu tam mám novou,neni to original je to ta nova vo se ted prodává i tady na fichtlkramku... nijak to nesyčí tak by podfukovat neměla
Datum: 20. června 2010 21:41
 zkus sundat hlavu,jestli bude nekde mastnota obalena prachem,zbrus ji pastou na ventili,delal sem to,a paráda,pak si to sedne,s tim valcem,a komprese se urcite zlepsi (pokud si mel teda nerovnou plochu hlavy)
Datum: 20. června 2010 21:36
 Prosimvas řekl by mi někdo co mám udělat pro to abych měl tu kompresi taky takovouže to rukou nenakopnu? Jsem si myslel ze jak ten vybrus zajedu tak to tu kompresi met bude jenze nema, vpohode to nakopnu rukou bez pouziti vetsi sily a to nejsu nejaky kulturista. na záběhu jsem si dal fakt záležet,po dobu než jsem najel 2000Km jsem motor ani jednou pořádně nevytočil a na trojku jsem jel maximálně 50Km/h... po tech 2000 jsem to uz hnal aby se to trochu probralo a pořád je to bída. je možné že mi ten výbrus udělali nějak blbě?
Datum: 20. června 2010 21:31
 standa : pravda,do otacek to jde mnohem lip,ale jak si mi psal,na ukor spodku,jde to hur,ale kdyz se to rozjede,tak to jede paradne
Datum: 20. června 2010 21:26
 ej chlapi  to vsetko je stym ze pionyr má dusu!!! a to sa ani s casem sa nezmeni,,,majlepsi mechanik nevie poskladat fichtla aby to slo poriadne ked delá to len tak ale ked chce a má stym plány a dá do toho srdce stoji co stoji fichtl pojede  fichtl má dusu to je tajomstvo  iné novo vyrábané motorky nestoja za to, ked sa starés o fichtla tak on to podakuje  to si piste
Datum: 20. června 2010 21:22
Jméno: standa
IP: uživatel9725
 1) každý motor je "jiný" a každý válec je svym způsobem "jiný" a každá hlava je "jiná"....když se potkaj dobrý díly,tak vznikne pionýr,kterej jede 70,má kompresi jak bejk,sílu jako prase,minimální spptřebu a maximální spolehlivost...v opacnym pripade je to mrdka prasivá,co se furt sere,poradne nejede a zere jako prase....2) auta jezdi provozní otáčky 1500-2500 a maj dobre reseny chlazeni a motor má defakto stále stejnou teplotu a válce jsou mazany furt stejne bez vlivu bohatosti smesi a mnozstvi oleje v benzinu. 3) To neni pravda,točivý 2T maj minimální kompresi a treba 2T krosku nakopneš rukou....4) seriový pincek s dobre zajetym vybrusem nejde nakopnout rukou,má kompresi jak bejk(viz kámošův fík)... pro Dachl21:Ano,CU s jedním kroužkem ma minimalni kompresi,ale o to víc točí.....poznáš...říkal jsem ti to...
Datum: 20. června 2010 21:22
 No právě kámoš tam má dvojkroužek a já taky... Já mám ten výbrus zajetý už 2000 km a ta komprese neni nějak velká.
Datum: 20. června 2010 21:20
 takovou kompresi sem mel u cestovky taky,vcera jsem dal jednokrouzkovej pist,s kompresi jaka byla je slus,predtim me to krasne drzelo celou vahou tak 3 sekundy,propadlo se to doprostred,drzelo to tri sekundy a propadlo se to dolu,tim chci rict ze na tom hodne zavisi kolika krouzkovy pist je v danem motoru.
Datum: 20. června 2010 21:03
 Tak taky Tatra asi nejezdí běžně na 6000otáček.
Datum: 20. června 2010 20:53
 2).Hlavně kvůli zacházení...
Datum: 20. června 2010 20:51
 Ahoj nevíte někdo jak je dlouhá ojnice do pincka?a ještě kolik stupnů je předstih na pincka?
odpovědět
Posl.aktualizace: 21. června 2010 16:12
 adas: máš pravdu, už mi to taky došlo...
Datum: 21. června 2010 16:12
Jméno: adas
IP: uživatel7868
 kolecko: takhle se to nepočítá určitě, cpou se tam nějáký sinusy, zohledňuje se délka ojnice atd. já si to z hlavy nepamatuju. Kreslim si to v cadu, je to rychlejší.
Datum: 21. června 2010 10:28
 vřelé díky
Datum: 21. června 2010 6:12
 adas: mě to vyšlo cca 6,5 stupně (ekvivalent pro hodnotu 1,6mm), snad by to i mohlo být dobře...počítal jsem jako 88mm=360 stupňů, tzn 1mm=4,09 stupně, tzn 1,6mm=cca 6,5 stupně
Datum: 20. června 2010 22:19
Jméno: adas
IP: uživatel7868
 jestli dobře kreslím, tak je předstih 19,9-21,8 stupňů
Datum: 20. června 2010 21:52
 20 mm
Datum: 20. června 2010 20:49
 a kolik má prosím průměr ten větší čep?
Datum: 20. června 2010 20:46
 Od zacatku oka k zacatku oka to je 7,9 a od kraje ke kraji je 12,1 a od zacatku ke konci to je 12,7
Datum: 20. června 2010 20:44
 já šilhám.Denzil vzálenost os čepů
Datum: 20. června 2010 20:36
 mezi oky je asi 100 mm...
Datum: 20. června 2010 20:34
 Ojnici ti klidně změřím ale odkud kam se to měří?
Datum: 20. června 2010 20:31
Jméno: péro
IP: uživatel1723
 čím by jsi to jako chtěl měřit?? dej to od oka
Datum: 20. června 2010 20:30
 díky marku ale stroboskopem mm nezměřím
Datum: 20. června 2010 20:22
Jméno: Marek
IP: uživatel6282
 Nevím kolik stupňů, ale 1,6-1,9mm před horní úvratí
Datum: 20. června 2010 20:20
Jméno: mustangista
IP: uživatel1553
 Zdar hoši když jsou gufera tvrdé tak jsou na výměnu? Mají být měkké že?
odpovědět
Posl.aktualizace: 20. června 2010 17:56
 postul: a ty se dívíš, když to opravuje od počítače?
Datum: 20. června 2010 17:56
 tobě to ještě nejede?
Datum: 20. června 2010 15:38
Jméno: mustangista
IP: uživatel1553
 na dvojku a trojku do kopcu
Datum: 20. června 2010 15:14
Jméno: mustangista
IP: uživatel1553
 jj vymenim ale dela to docela divy vezl sem kamose kery ma 40 kg a ja mam 55  a tahlo nas to na dvojku i na trojku po chvilkach
Datum: 20. června 2010 15:07
 no tak je vyměn
Datum: 20. června 2010 10:54
Jméno: mustangista
IP: uživatel1553
 já mám takový dojem že právě přes ně olej teče
Datum: 20. června 2010 10:47
Jméno: scrofa
IP: uživatel8364
 no většinou jo,neměl by přes ně tyct olej
Datum: 20. června 2010 10:40
Jméno: tom
IP: uživatel6819
 čus hoši dá se doma náko zabrousit hlava bez pasty netěsní my to tak to potřebuju zabrousit a těsnění tam mám.
odpovědět
Posl.aktualizace: 20. června 2010 12:29
 jj jasný no,jde to solvinou,ale pastou na ventili dosahnes mnohem lepsiho vysledku
Datum: 20. června 2010 12:29
Jméno: Yuri
IP: uživatel9188
 ja som ju použil z dôvodu že som nemal pastu ale hlava bolo celkom hladká nie doškriabaná a nemožem sa stažovať pod hlavou nepodfukuje a kopresia je výborná
Datum: 20. června 2010 11:54
 zlutou sovinu na tohle moc nedoporucuju,uz jen proto,ze kazdej kousek solviny,je jemnejsi,nakej zas drsnej,a nejakej zas az moc drsnej
Datum: 20. června 2010 11:39
Jméno: Yuri
IP: uživatel9188
 ja to robím tak že zmiešam Solvinu a prevodový olej a tým ale solvina musí byť ta žlta tá žo je drsnejšia
Datum: 20. června 2010 9:39
 vcera sem to delal pastou,to je nejaky problem si ji koupit?Sehnal sem ji v mototechne,2 pasty(hrubá,jemná) za 140 korunl
Datum: 20. června 2010 9:34
|



|