Pokročilé vyhledávání:
Upřesňující hesla:
Musí obsahovat:
Nesmí obsahovat:
Kategorie:
Jméno: Chosee310
IP: uživatel5567
 cus..máte nějaký nápad na zimu?  třeba hodit misto předniho kola trubku nadstavenou a na to pridelat nake mensi lyze? dozadu kolo s hrebikama a bylo by  ? nevim jak by to fungovalo  ....
odpovědět
Posl.aktualizace: 05. října 2011 17:27
 omotej kolo řetězem
Datum: 05. října 2011 17:27
http://leteckaposta.cz/241169896 to je kámoš a je to na husqvarně wr 125. je to originál výroba a měl to půjčený, ale myslim že by něco podobnýho šlo i udělat doma, když by jsi měl nějakou předlohu, ale 125 je na to prej slabá, chtělo by to aspon 250
Datum: 05. října 2011 17:08
Jméno: jaja
IP: uživatel12530
 zdravim, vypadla mi dlouhá tyčka z motoru a nejde navrátit zpět, zkoušel jsem to i trochu kladivem, ale ani se to nehne....díky za rady
odpovědět
Posl.aktualizace: 05. října 2011 15:26
Jméno: jaja
IP: uživatel12530
 ale předtím šla z lehka no, tak nevim, ale nejde tam ani když motor běží
Datum: 05. října 2011 15:26
Jméno: chosee 310
IP: uživatel5567
 ale spis jestli ji nemas nakou ohlou? chce to trpelivost...
Datum: 05. října 2011 14:56
Jméno: Choséé310
IP: uživatel5567
 a mas tam rychlost? skus s tim pohybat ...
Datum: 05. října 2011 14:55
 zdar pánové...  předchvilou jsem dotlačil mustanga dom  ozvalo se cvaknutí a chrčení.. říkám a je to v pi*i..  po rozdělání v dílně jsem zjistil že praskl první ( ze dvouch) kroužku na pístu... zbytek jsem dohledal ve výfuku.... válec škráblej není ... hlava trošku vyražený dirky má... píst taky... co bude stačit.. když koupím píst a nový kroužky??... prosm o radu.. jsem docela nasranej
odpovědět
Posl.aktualizace: 05. října 2011 19:52
 do strany to cosi mít může... kdyžtak to ještě zkus chytit za ojnici a klepnout rukou po vrchním "oku" jestli necinká
Datum: 05. října 2011 19:52
 ne nozadu/předu nic.. ale doleva/prava to má vůli tak 2-3mm...(v zime tam byla mneněná)
Datum: 05. října 2011 16:10
 dobře, vyzkouším...  díky za radu...
Datum: 05. října 2011 16:03
Jméno: standa
IP: uživatel12531
 jo,zašprajcuješ si kliku a zahejbeš s ojnicí dopředu dozadu.......pokud tam bude vakl řekněme 1 milimetr-to je takovej vakl že ho pozná i lajk,tak je to jasný,vyletěla jehla....tím pádem je to na repas ojnice....ptám se tě na to jen z toho důvodu,abys zbytečně nekoupil novej píst,kroužky,čep a při prvnim nastartování ti nevyletěla další jehla a novej píst nebyl opět na sračku.....
Datum: 05. října 2011 15:52
 válec je netknutej... žýdný rýgy nic.. kanálky nejsou parušený.. ale dostal na prdel hlavně píst... no přepokládám že to bylo tím kroužkem když je rozlámanej.... jehlička?... jak poznám, že tam je... poznám to i pokud bych to nerozpulil?...
Datum: 05. října 2011 15:35
Jméno: standa
IP: uživatel12531
 opravdu to byl jen kroužek? nebyla tim prvočinitelem jehlička zezdola z kliky? pokud je orafanej kanál,dej to na výbrus,bude to dělat neplechu i když to zapiluješ....
Datum: 05. října 2011 14:56
 jel sezonu...
Datum: 05. října 2011 13:08
 určitě si naopak namontoval píst...
Datum: 05. října 2011 10:00
 jen nevim proč se to stalo... jel krásne atd... valec po výbrusu ted jel sezonu... ae nevim kde zkončil ten zbytek.. doufám že to nenalítalo do kliky..
Datum: 04. října 2011 22:02
Jméno: Miroslav
IP: uživatel10178
 Tak to kup celý nový píst.
Datum: 04. října 2011 21:59
 hoši tak jsem sundal píst... ten kanálej je v jedno míste uplne vybitek (ten kanálej) a je kousicek pistu ulomenej... zbytek jsem nenašel.. z výfuku vypadly z koužku pár dílku malinkatejch.... :-/ : (
Datum: 04. října 2011 21:58
Jméno: Miroslav
IP: uživatel10178
 Jestli je ti v obou kanálcích kroužky normálně můžou pohybovat,tak by stačilo koupit kroužek.Jestli je píst někde propučený tak ho radši koupit celý.
Datum: 04. října 2011 21:50
Jméno: Jegermajstr
IP: uživatel12529
 Jo to je v klidu, jestli neni škráblej válec tak tam hod nový kroužek/případně i ten pîst..
Datum: 04. října 2011 21:49
 cena...? ( každopadne rád uslyším od ostatních co stím  )
Datum: 04. října 2011 21:44
Jméno: Martin
IP: uživatel12389
 Já ti prodám celý kompletní nepoškozený píst s třemi pístnimi kroužky  Kdyžtak se prosim ozvi pošlu fotky 607 171 063
Datum: 04. října 2011 21:41
Jméno: Miroslav
IP: uživatel10178
 Zdar mám jawu 21,předevčírem mi ještě šla startnout měl sem špatné těsnění u ventilku,když sem nastartoval a přidal plný plyn tak chvíli jela a pak chcípla,koupil sem nové těsnění,startovací pól na zapalování byl taky zkratlý,tak sem ho taky dokoupil,dneska sem to vyměnil a nedává jiskru,jiskří mi to mezi kladívky nevíte kde to může přebíjet,nebo co bude špatného?
odpovědět
Posl.aktualizace: 06. října 2011 21:12
Jméno: standa
IP: uživatel12539
 blbej kontakt někde na kabelu mezi kladívkem a indučkou(pozor,kabel jde přes spínačku-i tam je možný skrat) a nebo odešla indučka,VN kabel,fajfka,svíčka......
Datum: 06. října 2011 21:12
Jméno: Miroslav
IP: uživatel10178
 Tak sem koupil nový kondenzátor,kladívka a pořád nic.
Datum: 05. října 2011 19:29
Jméno: Miroslav
IP: uživatel10178
 skoušel sem tam dát kondenzátor z frézy,a taky nic,ten kondenzátor je na fréze normálně funkční,zítra koupím nový kondenzátor i kladívka
Datum: 04. října 2011 21:49
Jméno: Blady
IP: uživatel12387
 namocenym hadrikem, treba v acetonu nebo klidne benzinu... jak to jiskri mezi kladivky, je to jasne kondenzator...
Datum: 04. října 2011 21:24
 a pročisti to dyštak mezi kontaktama nákym tenkým hadříkem
Datum: 04. října 2011 21:12
Jméno: Miroslav
IP: uživatel10178
 jasný ten koupím zítra a zkusím to
Datum: 04. října 2011 20:47
Jméno: Blady
IP: uživatel12387
 kondik
Datum: 04. října 2011 20:45
 Zdravím draci nevíte naáhodou jestli je stejný rám na 180 Roland a 180/487 ta novodobá ? Dík za všechny rady
odpovědět
Posl.aktualizace: 04. října 2011 20:18
Jméno: jirka
IP: uživatel12346
 zdar draci jekou hodnotu jawa 21 po novim laku a na papírech jen pro orientaci
odpovědět
Posl.aktualizace: 05. října 2011 20:04
Jméno: rade
IP: uživatel12079
 se podiv na fejs mam ho tam danej email suba.rad@seznam.cz
Datum: 05. října 2011 20:04
Jméno: standa
IP: uživatel12531
 Uka foto a napíšu ti nejvyšší reálnou cenu za kterou to někdo koupí pokud to jede teda
Datum: 05. října 2011 15:04
Jméno: Jawa05
IP: uživatel12485
 Pětasedmdesát tisíc čtyři sta pět korun padesát haléřů
Datum: 04. října 2011 22:19
Jméno: rade
IP: uživatel12079
 akolik za mustang s papirama po komlletni generalce
Datum: 04. října 2011 21:56
Jméno: lanz
IP: uživatel11667
  No jo 20-30 tisíc  Já bych za to dal tak 5, ale třeba se najde někdo kdo to koupí za 7.
Datum: 04. října 2011 21:29
Jméno: Jawa05
IP: uživatel12485
 Lol, podle toho, jak je to udělaný (jestli je to sprejem a bude to blednout, nebo lak někde potejká..) a pak po celkovým vzhledu že jo... můžeš to mít porezlý (vejfuk, řidítka) a na konec motorická stránka. Já bych si to chtěl projet než bych to koupil. S papírama podle toho co sem napsal... tak za těch 5000 max. Jestli je po RENOVACI, tak klidně 10 000 - 15 000. Ale 30 000, to by musela bejt jawa typ 22 a ještě pozlacená...
Datum: 04. října 2011 20:34
Jméno: jirka
IP: uživatel12346
 já to neprodávám já jeno jestli bych na to vydělal kdyš sem to za 1tisíckoupil a za další tisíc nastříkal a trochu poopravil
Datum: 04. října 2011 20:31
Jméno: jirka
IP: uživatel12346
 20-30tisíc ????nějaký divný ne?
Datum: 04. října 2011 20:20
Jméno: jelito
IP: uživatel5617
 20-30tisíc podle typu
Datum: 04. října 2011 20:16
Jméno: pavko
IP: uživatel6667
 ahoj kde mi vivaži dinamicki klikový hridel na cz 477
odpovědět
Posl.aktualizace: 05. října 2011 14:58
Jméno: standa
IP: uživatel12531
 Kdysi kdesi sem se dočet,že když se klika utočí o 1cm na průměru tak je to nesrovnatelně klidný......
Datum: 05. října 2011 14:58
 všechny hranaté čz jsou vibrátory... je to tak z výroby... důležité je mít namontovaný spoj hlava-rám .. já ho neměl a byl to děs na tom jezdit.. ted sem ho sehnal, namotoval a je to o dost lepší
Datum: 04. října 2011 21:55
Jméno: pavko
IP: uživatel6667
 Chci šnizit vibrace motoru a zlepšit chod. staticki to neni ono
Datum: 04. října 2011 21:36
Jméno: Monty
IP: uživatel13
 No na tvým místě bych se po aviváži podíval někde v drogerii, ale nevim k čemu ti bude na té čézetě...
Datum: 04. října 2011 20:45
Jméno: miguel
IP: uživatel5617
 zdarec jde nějak narovnat ventilek v kole aniž bych to musel rozdělávat?
odpovědět
Posl.aktualizace: 04. října 2011 19:49
 vyfouknout kolo, zabrzdit kolo, cuknout s pláštěm...
Datum: 04. října 2011 19:49
Jméno: colek
IP: uživatel12172
 Zdarte draci. Mám dotaz- akorát si čtu na sesa moto dílenskou příručku na babettu a všim jsem si že nějak nemažu ložiska na kolech-jsou suchá. Jakou mám používat vazelínu- jejich A00 jsme jaksi nenašel tak jaká je nějaká dobrá vazelína?
odpovědět
Posl.aktualizace: 05. října 2011 14:26
Jméno: lanz
IP: uživatel11667
 Dá se sehnat, viděl jsem ji už hodněkrát na benzinkách. Mogul A00 v takový modrý pixle. Ale dej tam klidně cokoliv, já mám doma nějakou LA2 a mažu to s tim taky.
Datum: 05. října 2011 14:26
Jméno: Yuri
IP: uživatel11334
 pri babete to maš jedno to nieje nejak extra namáhane čo najdeš to daj
Datum: 05. října 2011 12:40
 zdar draci,potřebuju poradit.Jak je kyvná vidlice na mustangovi (zadní) zak když s ní zahýbu do jeva a doprava tak má velkou vůli jak se dají dát by gumy nové?je potřeba lisu nebo frézi???děkuji za každou odpověť...
odpovědět
Posl.aktualizace: 04. října 2011 19:16
Jméno: fikus
IP: uživatel12258
 a kdyz s nim zahybed tak s ni zkus zahýbat doprava a doleva když dopjava to má vůli
Datum: 04. října 2011 19:16
Jméno: Tom
IP: uživatel12041
 Mám pionýra Jawa 20. Tachometr ukazuje napůl, ukazujem pomalu metry, až tam přibide kilometr, tak by tam muselo uý být 10 kilometrů. Rychlost mi ukazuje tak, že občas rafička vystřelí a hned spadne nebo se chvilku drží a pak spadne. Nevíte přoč takhle ukazuje?
odpovědět
Posl.aktualizace: 04. října 2011 19:53
 zkus máznout tachometr sám o sobě..
Datum: 04. října 2011 19:53
Jméno: hrbik
IP: uživatel12528
 Nebo se ti sjelo to, ten hliníkový šnek u kola, jak je v něm kolečko se zubama a váleček se zubama, který ti to přenáší na lanko tachometru, to je možné, pokud to není namazané, je tam velké tření a ten hliník se vydře a poznáš to tak, že to kolo se zubama tam chodí nahoru a dolu
Datum: 04. října 2011 18:29
Jméno: hh
IP: uživatel10371
 máš dobře našroubovanej náhon do tachometru a do převodu u zadního kola? neni omletej čtyřhran na náhonu nebo v tachometru a neklouže uvnitř?
Datum: 04. října 2011 18:24
 asis se ti zasekává to lank náhon tachometru nejde nejde a pak ajhle jde a zas se zasekne máš tam tu mazničku ? na šnekovy máě tam vazelinu ? vyšroubuj oba konce toho náhonu vytáhni ho namazej ho olejem strč ho spět do toho obalu jakoby napoj ho ke šneku a pak k tachometru hlavně by neměl být nikde moc z ohlí atd a zkus to pak dej vědet co a jak dyštak dej trocha vazeliny i do toho šneka kam se strká ten náhon
Datum: 04. října 2011 17:57
Jméno: mustang1971
IP: uživatel5620
 Čus,po kolika km se zpravidla dává(dáváte) jehlu z 3 zářezu na druhý?Já mám totiž na výbruse najeto něco málo přes 1000km a už bych rád jel na normální směs s tou bohatou se to pořád hltí a dusí a celkově je to takový přidušený.Sice jsem schopen jet na rovince těch +-65km/h ale ten motor by jel i víc nebýt té bohatosti.Předem dík
odpovědět
Posl.aktualizace: 08. října 2011 23:40
Jméno: medik
IP: uživatel12560
 Zkousej a az to pujde nejlip,tak to tam nech.
Datum: 08. října 2011 23:40
 to mě se to hltilo i když jsem výbrus ještě nedělal a měl jsem jehlu na 2 zářezu hladinu seřízenou tak jsem to dal na 1 zářez a vše je ok
Datum: 04. října 2011 21:14
 tak tak... ale to, že se ti to hlti je chyba někde jinde... já taky jezdím na 3zářez a nikdy se mi to nedusilo ani nehltilo  nejdeš jenom zhurta na plyn??
Datum: 04. října 2011 19:56
 ja som pockal do 1500km
Datum: 04. října 2011 19:54
 Zdravím draci mám na vás prozbu je stejný rám na 180 Roland jak na ČZ 180 ta novodobá ? \r\nA šlo by to převařit pokut by to nebyly velké změny. Dík
odpovědět
Posl.aktualizace: 04. října 2011 13:10
 Čau draci, na babettě 210 sem měnil startovací čelisti a pružinky a teĎ musíš slapat jako blbec než to začne zabírat. Někde sem čet že to mam odmastit aby to neprokluzovalo, je to tak?
odpovědět
Posl.aktualizace: 04. října 2011 14:49
 Řadí dobře, akorát o trochu dýl. Tak to ve čtvrtek odmastím a uvidím..Díky moc.
Datum: 04. října 2011 14:49
Jméno: kuba
IP: uživatel11798
 jj prokluzuje ti to odmasti to, a řadi to 2 stupen ?
Datum: 04. října 2011 14:27
Jméno: herane
IP: uživatel12387
 je normální že když plivnu na válec tak se slina vaří? Jak poznam že už je moc zahřátej a že by sem ho měl nechat schladit chvili...? dik za nazory
odpovědět
Posl.aktualizace: 05. října 2011 21:25
 Pionýr topí jak svině snad každýmu ale nic se nesmí přehánet ale nevím jak řikal bakoun 5ti hodinovy závod na plno ? To už se mi zdá trochu moc..
Datum: 05. října 2011 21:25
Jméno: pavko
IP: uživatel6667
 ja na cz plivnu na výfuk a slina mi varí zebra tý jak vjedu do vodý tak de para
Datum: 04. října 2011 19:56
Jméno: Bakoun
IP: uživatel11109
 Souhlas s Pájou, dobrý motor (a dobře seřízený od směsi po zapalko) vydrží i 5-hodinový závod naplno...
Datum: 04. října 2011 19:31
Jméno: paja
IP: uživatel10551
 pokud je vše zprávně nastaveno,a všude jsou takové vůle jaké mají být, motor nepotřebuje odpočívat
Datum: 04. října 2011 11:44
 já vim, já spíš myslel jako jestli můžu jet dál když to smaží a nebo to nechat vychladnout
Datum: 04. října 2011 10:07
Jméno: fermez
IP: uživatel10520
 to je normální, ale jen pokud je horko, jedeš do kopce, nebo to ženeš. Jinak při normální jízdě v tomhle chladným počasí by to nemělo smažit
Datum: 04. října 2011 9:37
 ani jedno...já se ptal tak všeobecně...dělají všechny naše pionýry... (všech 5) jako ono se nedivim kdyz jezdis v horku, ja se spis ptal jestli vadi kdyz to smaží...?
Datum: 04. října 2011 9:09
Jméno: Yuri
IP: uživatel11334
 sú dva možnosti buď ho ma máš po vybruse a to chvíľu potrva kým si sadne alebo ho máš pridretý a to je dôsledok toho že sa prehrieva
Datum: 04. října 2011 8:40
Jméno: altair336
IP: uživatel9266
 zdravim draci čim je možne u čz 125 že malo dobiji jedu v plnych o tačkach v noci zapnu dalkove světla a chcipa to ale přepnu na parkovačky a jedu v poho čim to muže byt rele je nove is baterkou
odpovědět
Posl.aktualizace: 04. října 2011 15:33
Jméno: altair336
IP: uživatel9266
 ty uhlioky se musim podivat ale spiš si mislim že mam nekde unik protože mam nake kabliky přapalene
Datum: 04. října 2011 15:33
Jméno: Yuri
IP: uživatel11334
 a uhliky? v diname ??
Datum: 04. října 2011 8:43
 Triviální dotaz, jak byste nastavili halogenovou parabolu (pootočení hore/dole), jak daleko by měl být střed kužele světla dálkový bo potkávačky? Abych protijedoucí neoslňoval a nejlíp viděl  .
odpovědět
Posl.aktualizace: 03. října 2011 22:32
Jméno: hh
IP: uživatel10371
 triviální odpověď, jestli u fichtla, je to v návodu.. jestli u jiný motorky, vsadim že to bude taky v příslušném návodu
Datum: 03. října 2011 22:32
Jméno: filip
IP: uživatel12525
 cus jaky olej mam lid do převodovky když to hodne vytačim ???
odpovědět
Posl.aktualizace: 04. října 2011 16:27
 co se stane ? spojka vyleze a nafackuje tiu  ne nali tam co tam má být a jeto a neřeš pi.oviny proste pp 80 nebo pp 90 třeba takovej paramo gyrol 80W
Datum: 04. října 2011 16:27
Jméno: filip
IP: uživatel12525
 a co se stane když tam naleju motorový olej co mi to udela se spojkou
Datum: 04. října 2011 14:41
Jméno: fermez
IP: uživatel10520
 jakýkoliv co teče  (PP90)
Datum: 04. října 2011 9:39
 običajný
Datum: 03. října 2011 21:44
 je to uplně jedno
Datum: 03. října 2011 21:44
Jméno: filip
IP: uživatel12525
 to vim ale jaký myslim značku nebo tak ???
Datum: 03. října 2011 21:14
 lid? Jestli jsi myslel lít, tak převodový olej.
Datum: 03. října 2011 21:04
Jméno: Honza
IP: uživatel7949
 Cau, jak je možné že chormování dílu stojí tisíce a tady má sesa výfuky na pio. za cenu za kterou bych udělal pouze chrom? Není lepší tedy koupit rovnou novej výfuk? Děkuji za odpověď
odpovědět
Posl.aktualizace: 04. října 2011 13:35
Datum: 04. října 2011 13:35
 neříkám že se nedají sehnat, ale že nejsou tady v krámku....
Datum: 04. října 2011 11:41
Jméno: standa
IP: uživatel12526
 zrovna v sobotu jsem byl na burze a neřekl bych že se nedá sehnat výfuk na Maneta 90....měli tam jak výfuky,tak koleno
Datum: 04. října 2011 11:20
Jméno: rosi48
IP: uživatel11570
 kdybys výfuk a koleno nechal otryskat zevnitř tak nevidim problém na znečištění lázně,jen to domluvit...,
Datum: 04. října 2011 10:10
Jméno: fermez
IP: uživatel10520
 v Polsku někde chromujou i výfuky!! a mnohem levnějc než u nás
Datum: 04. října 2011 9:42
 co jsem se teď díval, tak výfuky sice má, ale kolena ne... a 3000 za výfuky...  nevím no... bylo by to snad to nejdražší na tom manetovi teďka.....  spíše tam asi nechám původní chrom, nebo to zkusím hodit do nějaké barvy, jak to dávají na zetky...
Datum: 04. října 2011 9:40
Jméno: Yuri
IP: uživatel11334
 a nerobí aj buyak na maneta výfuk?
Datum: 04. října 2011 8:39
 To vím taky, ale řidítka, výfuky a kolena byly na 100% v chromu....  a práve ty kolena a výfuky budou největší oříšek... kdyby byly kola v chromu, nebo tak, tak se dají ráfky koupit nové...
Datum: 04. října 2011 8:35
 Manet měl zrovna těch chromů dost málo.
Datum: 03. října 2011 21:12
 no jo... jenže jedna věc je fichtl na kterého se to dá sehnat nové, ale druhá věc je třeba Manet M-90(sám mám jednoho v započaté renovaci) na kterého člověk nesežene nic...  a teď jak to vyřešit
Datum: 03. října 2011 21:03
Jméno: péro
IP: uživatel1723
 vůbec nad tím nepřemejšlej nemá to cenu pod ten chrom se dává ještě měd atd.. a ted nevím jaký další kovy a prostě za 300 koupíš nový koleno a není co řešit
Datum: 03. října 2011 20:57
Jméno: Honza
IP: uživatel7949
 Tak to sem nevěděl, myslel sem že to jde, ale koleno půjde ne když se pořádně vyčistí zevnitř?
Datum: 03. října 2011 20:46
 výfuk ti honzo nikdo nepochromuje.. zničily by si lázeň
Datum: 03. října 2011 20:41
Jméno: standa
IP: uživatel12521
 musíš pátrat abys našel firmu která chromuje......je totiž sposty firem co chromovaní "zprostředkovávají".....neboli to někam dají chromovat.....a nedejbože že se domluvíš s někym na burze,kterej to dá někomu nachromovat a ten to dá někomu nachromovat a mezitim je pět firem který si jen přičtou marži.....pak jsi na ceně xxxkrát vyšší než je cena novýho chromovanýho dílu.....nejlepší je hledat nějakou "galvanovnu"....
Datum: 03. října 2011 20:34
Jméno: Honza
IP: uživatel7949
 A dá se to nějak připravit aby jim to tam dovezl a oni opravdu jen pochromovali ? Když si vemež že za výfuk za chrom budu platit to co tady za novej tak se to nevyplatí.
Datum: 03. října 2011 20:32
 *drahá
Datum: 03. října 2011 20:30
 chrom nestojí tisíce.. srahá je příprava materiálu pod chrom a práce s tím.
Datum: 03. října 2011 20:30
 seso tady má fajnové výfuky, aj tá cínská náhrada je pecka a buyak urcite je taky špička, jdi do toho
Datum: 03. října 2011 20:22
 Zdravím fichtlaři, chci si dělat na krosku LED světla přední a zadní. Vepředu bych chtěl 5x vysokosvítící bílé led diody a dozadu 3x rozptylné led diody (čirá dioda, červené svícení ), usměrňovač. Držáky a paraboly i se sklíčkama mám vyřešené, problém je ale v zapojení (série, paralelně?) a v hodnotách diod. Nepomohl by mi někdo elektricky zdatnější něž já? Je to na pařízkové zapalování 20 W. Za každou radu jsu vděčný.
odpovědět
Posl.aktualizace: 05. října 2011 19:58
Jméno: Chong
IP: uživatel10725
 Ozvi se.. kontakt mám na svém webu.
Datum: 05. října 2011 19:58
 Chongu a Yuri, děkuji mockrát za odpovědi, možná Ti teda Chongu napíšu (pokud by si teda byl ochoten s tím mi pomoct). Mám ještě jeden návrh a to je na moje " autíčko " , plánuju tam dát motor Honda Monkey, který má i akumulátor, takže tato věc by odpadala - jedná se o zapojení 2x př. sv. , 2x zadní, 4x blinkry , kontrolky. Ale to asi až pozdějc
Datum: 05. října 2011 18:36
Jméno: Chong
IP: uživatel10725
 To Yuri... no podle toho jak to popisuješ je to dost plýtvání proudem, účinností a penězi  . Zjistili jsme že stačí 1W LED pustit na 1/3 a dozadu jako obrysovka to svítí naprosto dostatečně. Brzdovka se dá pak 1W a je to akorát. Stabilizaci do 1W doporučuji s MC34063 a 10W dopředu bych udělal s měničem UC2545 a miniaturním transformátorkem. Závity by vycházeli úplně triviálně cca 6z primár a 13závitů sekundár (pro 6V) zapojené s proudovou zpětnou vazbou naladěnou na cca 1A. Takže zadní lampa s 1W LED (nebo dvěma) za cca 70kč a předek s 10W LED za cca 300kč, zbytek běžné součástky za pár korun. Jen je třeba dát dozadu bílé běžné LED na osvícení SPZ. KOneckonců tuhle úpravu zadního světla mám na webu...
Datum: 04. října 2011 19:49
Jméno: Yuri
IP: uživatel11334
 jéééé gramatika o ničom sa ospravedlňujem
Datum: 04. října 2011 8:27
Jméno: Yuri
IP: uživatel11334
 já mám vzadu napojené 4x1W led diody serio paralelne a napájane z 6V/4Ah akumulátora cez 6V stabilizátor zatiaľ žiaden problém ale je pravda že som ešte nemeral akú to ma spotrebu paradox vpredu mám 25/25W žiarovku a ešte ao brzdovú mám použitú 10W žiarovku všetko napájane z 30W zapaka ja viem všetko proti logike ale 15/15W žiarovku som nemal ale zatiaľ nebol problém a bateria nieje ochudobňovania ale ešte ako vravím nemeral som to ale na prednej žiarvke vydno že po pridaní ide trošku jas hore
Datum: 04. října 2011 8:26
Jméno: Chong
IP: uživatel7823
 je, koukám že jsem se uklepnul.. ne 20% ztráta ale 50% ztráta
Datum: 04. října 2011 7:06
Jméno: Chong
IP: uživatel7823
 To Yuri... seriovo paralelní zapojení pro LED není úplně vhodné. Jde o to, že ne každá LED má totožné parametry a pokud se použije paralelní zapojení (nedejbože seriovo paralelní) tak jednotlivé paralelní větve mohou mít tolik rozdílné parametry, že každou větví poteče významně rozdílný proud. Což neuvidíš toliko na svítivosti, ale na opotřebení (schválně se někdy po čase podívej na skládané LED žárovky na 230V jak každá svítí po čase jinak, je to únavou z přetížení). Takže pokud apralelně, tak každou větev se solo stabilizací proudu. Tu zenerku jsem v zapojení nepochopil.. LED jsou sami sobě zenerkou.. je to jako by jsi dal paralelně dvě zenerky a každou o jiném napětí  . Je tam tak jak je zapojená úplně k ničemu. Také jednocestné usměrnění je 20% ztráta... tohle zapojení je tak na ukázku že to funguje, ale nedokážeš z toho vytáhnoutmaximum. Šel bych cestou proudové stabilizace pomocí spínaného zdroje, nebo měniče. Máš jistotu že drahou superLED neodděláš. Nevýhodou je že při nízkém napětí takové řešení vypíná světlo, kdežto přes odpor pohasíná... ale proto bych u toho preferoval akmulátor, aby překlenoval nedostetek energie při volnoběhu
Datum: 04. října 2011 7:04
Jméno: Chong
IP: uživatel7823
 No řešení které jsi nastínil je špatné. Jednak nevím proč chceš používat sadu skládaných LED a nepoužiješ jednu supervýkonnou. Osobně bych dopředu použil 10W superLED a dozadu 1W LED staženou tak na 1/3W (vyzkoušeno praxí že to je gut). No a vzhledem k ceně výkonových LED bych určitě nedával nějaké odpory či jiné jednoduché řešení, páč z mého pohledu je to dost riskantní s ohledem na životnost LED. Na LED je Ti optika k ničemu, obvykle se jedná o směrové světlo, takže žádnou optiku nepotřebuješ. Sice se už pohybujeme mimo pásmo jdnoduchého a laciného řešení (10W LED je o výrazně dražší než co tu popisuješ), ale pokud to myslíš vážně, tak mi napiš na mail a pomůžu Ti to zrealizovat. Jinak pro Tvou info.. bílé LED jsou obvykle na napětí okolo 3V (3,2 až 3,6V) a proud pochopitelně podle výkonu. pokud se jedná o supervýkonnou LED bílou např. 10W ta má napětí někde kolem 11V a spotřeba kolem 1A. 1W bílá LED mívá parametry 3,6V/0.7A. Červené LED mívají napětí kolem 1.45V, ale popravdě u výkonných teď z hlavy nevím, každopádně má smysl v tomhle případě vědět co kupuješ a najít si parametry v katalogu. Pokud však skutečně chceš pořádně vidět, podle mě není řešení s LED úplně dobré řešení. Podle mě je nejlepší řešení světlo s xenony... jenže to bys musel vzít do zapojení i akumulátor (aby xenonka nestartovala při nízkých otáčkách motoru), použít zapalko z novějšího pionýra a do výroby elelktřiny zapojit všechny tři póly. A Abys uživil zapalko, musel bys dát DC-CDI. Ovšem co popisuju je sice to nejlepší, ale už není levné a jednoduché řešení
Datum: 04. října 2011 6:58
Jméno: Yuri
IP: uživatel9188
 no podľa mňa minimálne 2 LED do serie alebo tri na vetvu cca 1LED napájanie 3V ale to je fakt invidualne lebo tie červené sú na 3,6V a tie biele no od 2,5 až do 3,6 to sa najlepšie spýtaj od koho kupuješ ale v tých činských baterkach sú biele robené na 3,6V tak ked do predu by som dal aspoň min 2 do serie to si musíš odskúšať lebo alternátor na pio je dosť nevyspitatelný elbo má lineárnu charakteristiku a bez nejakého stabilizátora alebo prinajmenšom odpora je to hokus pokus aspoň takto http://img260.imageshack.us/img260/2314/diodylz4.gif
Datum: 03. října 2011 19:12
|



|