|
Pokročilé vyhledávání:
Upřesňující hesla:
Musí obsahovat:
Nesmí obsahovat:
Kategorie:
 čau FICHTLAŘI,
jednou za rok proženu mojí jawu 50, typ 21 na fichtlcrossu a občas i nějak dojedu. Lotos bych chtěl udělat novej motor a nasypat celkově do motorky nějaké chechtáky aby to krapet jelo. Moje jediná uprava je velká rozeta asi 65 zubů.
Chtěl bych minimálně zvýšit objem na 55ccm a přehodit kolečka v převodovce aby dvojka víc táhla. Trojku stejně nikdy neřadim.
Díky za vaše náměty na upravu motoru, případně karbece a zapalování. Jaké máte zkušenosti s motorem od spedyho z brna? Jezdíte jehlová ložiska na klice?
muj fichtl v odkazu díky
http://ge.tt/7IhvrFs/v/0
odpovědět
Posl.aktualizace: 16. září 2013 16:30
Jméno: marquee
IP: uživatel13276
 Tak jasně, ale víš jak to je, dáš válec a po čase zjistíš, že to sice jede, ale že to není uplně ono, tak pořídíš výfuk, dobrý, ale furt to není to co by to mohlo být, dáš karbec........a tak to jde furt dál. Ikdyž je fakt že i na seriovém HW se dá jezdit hodně slušně  to zas oba víme, viz moje "pracovní" dvacítka
Datum: 16. září 2013 16:30
 A to hned neni nutný...origo vejfuk i karbec maj vcelku širokej rozsah použitelnosti,klika hned nutná neni,jen ta pečlivá GO motoru je asi nutností. Válec udělám,není problém...
Datum: 16. září 2013 16:01
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 Být tebou tak se obrátím na Standu Hrbka, udělá ti válec přímo na to co potřebuješ a válce od něj jedou. Paku už tě čeká jen udělat výfuk a sehnat nějakej lepší karburátor. Za mě je ideální Dellorto, podle rozsahu úprav ale spíš 19mm, pak si můžeš nechat utočit kliku a nechat udělat podkovu a k tomu kopupit rychlou převodovku. Tohle všechno tě vyjde cca 7000-10000 kč (podle toho kdo ti bude díly vyrábět) + vše ostatní co budeš potřebovat ke generálce (ložiska, gufera, spojka, těsnění) + materiál na výrobu výfuku a kolínka karburátoru. Tak když to sečteš přehoupneš se s klidem přes 15000kč za slušně fungující motor. Když budeš chtít ještě řešit třeba lepší zapalko např. VAPE tak je to dalších 3500kč, pak připočítej další kraviny, jako lepší filtr, kvalitní olej a podobně a hurá jsi za hranicí 20000kč. A aby toho nebylo málo, občas se něco vys.. a jedeš vše od začátku
Datum: 16. září 2013 6:56
 Tak asi takhle objemem 55ccm výkon nezvedneš, přehodit kolečka je největší blbost, toho kdo to vymyslel bych pověsil za kule  Jinak dají se udělat úpravy válce, hlavy, kliky.. fantazii se meze nekladou jen chtít a mít na to  nebo spíš nebejt trouba a něco si zjistit... na internetu jsou mraky úprav
Datum: 15. září 2013 20:11
Posl.aktualizace: 15. září 2013 16:06
Jméno: Standa
IP: uživatel16116
 Muže mít oddělenou převodovou skříň a spojkovou skříň....pak má každá komora svuj odfuk....
Datum: 15. září 2013 16:06
 ANo.
Datum: 15. září 2013 12:13
 Takže se jedná čistě jen o vývod? Prostě hadička ven?
Datum: 15. září 2013 12:03
 Odvzdušnění z převodovky (olej pení dělá tlaky) tak aby se neprovalilo těsnění nebo gufero tak se tlak vyrovnává hadičkou..
Datum: 15. září 2013 11:29
Jméno: kespr
IP: uživatel15847
 zdarec hosi nevíte jak se nastavuje tvrdost předních tlumicu na jawa 20 ? díky za rady
odpovědět
Posl.aktualizace: 15. září 2013 14:27
 dá se to nepatrně ovlivnit tim že se daj utáhnout a našponovat pružiny
Datum: 15. září 2013 14:27
Jméno: lukas
IP: uživatel15301
 Ty kluzáky se soudruhům moc nepovedly no ....
Datum: 14. září 2013 22:25
Jméno: pepa
IP: uživatel16112
 jj má jen tzv kluaky a jestli chceš tvrdit nezbyde než vymontovat pero a vzít do obchodu s díli a skusit zda ho ve srovnání s novím nemáš unavene
Datum: 14. září 2013 22:21
 nijak,jawa 20 nemá vepředu tlumiče...
Datum: 14. září 2013 21:35
Jméno: Milan
IP: uživatel11232
 Ahoj SESO, dokázal by jsi sehnat/nechat udělat píst+kruhy na ČZ 175/487 - dvoukroužkový ve vrtání okolo 63 mm ???
odpovědět
Posl.aktualizace: 13. září 2013 9:09
 drajz napis mi mailika,,zkusim ale cekacka mesic
Datum: 13. září 2013 9:09
 pri renovacií mojej 05 som narazil na problem, demontoval som takmer celu vidlu zostal mi na reme iba spodný drziak noh predného perovania a neviem ako ho demontovať a nechem použivat nasilie zišlo by sa mito vedieť ulachčí mi to lakovanie rn
odpovědět
Posl.aktualizace: 13. září 2013 9:49
Jméno: Standa
IP: uživatel16103
 Povolit matici v krku a vytahnout
Datum: 13. září 2013 9:49
 Ahoj neví tady někdo kde v Jihlavě sehnat filcovej kotouč na rozleštění karteru ?
odpovědět
Posl.aktualizace: 13. září 2013 6:20
 Mno mam doma silichrom ex tak bych to chtěl použít s tim kotoučem
Datum: 13. září 2013 6:20
 zdravim odpoved neviem ale chcel by som sa opýtať, čo použivaš na leštenie karteru ? niaku tuhu pastu
Datum: 12. září 2013 21:51
 zdravím, dají se na jawu 175/356 napasovat vidle z nějaký lepší moto? co např MZ? Mám ji do terénu díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 15. září 2013 19:49
Jméno: drak23
IP: uživatel13544
 zdar fakt moc se omlouvím ale včera byly prodány odjeli
Datum: 15. září 2013 19:49
 ok, pošleš mě na mail foto a co by jsi za ně chtěl? tjanu@centrum.cz
Datum: 14. září 2013 10:57
Jméno: drak23
IP: uživatel13544
 zdar mám na jedné krosové čezetě tlumiče z hondy mtx ale tet sem stavel druhou a chtel sem tam dát tlumiče z hondy starší 80ky typ nevim užmámají prípasovaný brejle ale se stavby zešlo a sou mněnený gufera v tech tlumičích tak poduk máš zájem tak se ozvy
Datum: 13. září 2013 20:09
 Ahoj, chtěl jsem se zeptat jaký průměr má čep stojanu na 21 a jaký na 20. Jestli jsou stejné. Dík.
odpovědět
Posl.aktualizace: 08. září 2013 19:15
 Heh, tak pozdě, už jsem to byl změřit a mám 10mm čep, ale bude to asi jak říkáš podle roku výroby. Jinak já mám 21 z roku 1972..., třeba se to bude někomu hodit
Datum: 08. září 2013 19:15
 To nemusíš, na jiném to zase může být uplně jinak, asi podle roku výroby.
Datum: 08. září 2013 19:02
 Když jsem měl origo stojan, tak jsem měl šrouby, po koupi nového stojanu (starý se mi rozpadl) jsem místo šroubů dal čep a vše funguje perfektně, jen nevím jak tlustý čep mám použitý, ještě dneska ho půjdu změřit a pak dám vědět
Datum: 08. září 2013 18:39
Jméno: jiri_cz
IP: uživatel15512
 Já mám 20ku a mám tam ten šroub. Taky jsem to viděl na krámku, že prodává čepy. Možná mají čep ty novější a to nevím.
Datum: 08. září 2013 16:41
 Ptám se proto, že tady na fichtlkrámku jsou čepy 10mm u kterého je napsané typ 20 a 11mm u kterého je jen 21, proto se ptám
Datum: 08. září 2013 14:07
Jméno: jiri_cz
IP: uživatel15512
 Teď jsem našel na straně 54 a 55 řídítka, plechové kryty a kříž na 21(pro rýpaly pouze vyobrazené) a stojan tam není. Takže to bude stejný. Ahoj
Datum: 08. září 2013 13:55
Jméno: jiri_cz
IP: uživatel15512
 Čau mám před sebou katológ náhradných dielov Jawa 50 typ 20, 21 z ruku 1971 a u obou typů je šroub a ne čep. Při tom má 20 má jiný kříž než 21 a tady v katalogu je pouze 20. Šroub je M 8x1. Délka tu není.
Datum: 08. září 2013 13:43
Jméno: mailend
IP: uživatel16070
 Seso, kdy budes mit primar 11/34 na pionyra. Potrebuju 4 kusy. Diky za odpoved
odpovědět
Posl.aktualizace: 07. září 2013 22:46
 drak uten vyrobce je totalne neschopny,to je jeste na mesice,,sesa
Datum: 07. září 2013 22:46
Jméno: jawasss
IP: uživatel9121
 čau, zajímalo by mě spíš jen tak ze zajímavosti kvůli čemu má jawa 250/592 výkon 12koní a jawa 250/559 má 14koní a přitom jsem četl že na motocykl j592 byl montován stejný motor jako na j559 beze změn tak mě vrtá hlavou jak může mít o 2koně nižší výkon
Díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 13. září 2013 7:08
Jméno: mustaf10
IP: uživatel16049
 Byla tam pouzita trochec jina hlava tzv jine spalovani v hlave
Datum: 13. září 2013 7:08
 Nevim co přesně je u 592 za změny ale už několikrát jsem četl dokonce slyšel od celkem zkušených jawařů že jawy 592 musely splnovat nějaké hlukové normy... proto byly provedeny nějaké změny ve výfuku a v airboxu. Nebo něco ve stylu clony v sání u jawy 638. To bohužel nevim
Datum: 10. září 2013 0:36
 ano norma SAE měří výkon bez příslušensrví které odebírá výkon.Ale zrovna u javy 250?dvoutakt bez výfuku a filtru?Spíše bych se přikláněl k variantě Bakounově a čezetákově.
Datum: 04. září 2013 0:15
Jméno: Bakoun
IP: uživatel11109
 Rozdíly v sání, ve výfuku + otryskování...
Datum: 03. září 2013 22:04
Jméno: pepa
IP: uživatel15849
 je to jen papírově jedna norma sae měřila výkon motru bez příslušenstvý airboxu a výfuku a druhá novější už s příslušenstvým logicky se to projevilo u stejneho motoru jinak ..motory stejné jen výrobce si upravil papíry
Datum: 03. září 2013 22:03
 pravděpodobně to bude tak jako u čz rozdíl v tom kde sa výkon měří.... na klice je výkon vyžší než na zadním kole
Datum: 03. září 2013 20:26
Posl.aktualizace: 06. září 2013 8:12
 Je celkem jedno kolikátky... prostě přiměřeně... hlavní je jejich dýlka! Aby nedřeli o karter a to právě nevim kolik je max
Datum: 06. září 2013 8:12
Jméno: kespr
IP: uživatel15847
 kámo dals to sem v cas protože mám koš kteremu chybí tycinka a byl připraven na vyhození.a toto vypadá ze to bude good takze si to tam dám ale nevsiml jsem si ze by tam psal kolikátky srubky a jak dlouhe.
Datum: 05. září 2013 17:26
Jméno: Lukáš
IP: uživatel15187
 Zdar draci,rnrnRád bych se zeptal historiků, jestli se někdy dělala Jawa 50/21 v barevné kombinaci se slonovinovou kostí, která +/- odpovídá RAL 1015 ?rnrnPionýra nechám nalakovat RAL 3004 ( vím, že to není přesně odstín Jawy, ale můžu to mít v práci za hubičku tak proč ne a stejně každá várka Jawy byla v jiném odstínu... ) Ale na netu co jsem našel jaký RAL odstín byl mél být té bílé, tak je často uváděno RAL 1015, což je krávovina ( je hodně do žluta ) a spíše ta bílá odpovídá RAL 9003.rnrndíky
odpovědět
Posl.aktualizace: 03. září 2013 17:44
Jméno: ondra
IP: uživatel14274
 Na 21kách je original hedvávně šedá s kódem RAL 7044....
Datum: 03. září 2013 17:44
Jméno: dweinm
IP: uživatel15976
 odstíny sou celkem asi tři né li víc... - bílá, šedo-bílá a ta nažloutlá.. ral neznám a řek bych že je to celkem fuk...
Datum: 03. září 2013 17:31
Jméno: Lukáš
IP: uživatel15175
 nemáš někde foto ?
Datum: 03. září 2013 16:44
Jméno: Honza
IP: uživatel15299
 Nejsem si jistej jestli se slonovou kostí , ale jsem si jistej že spousta lidí si parabolu a pekáč dělají na slonovku ... rozhodně tím nic neskazíš ... mě osobně se ta kombinace líbí a sám to mám
Datum: 03. září 2013 15:33
Jméno: acer
IP: uživatel15208
Posl.aktualizace: 02. září 2013 15:45
Jméno: tuner
IP: uživatel7456
 Tahle hlava je příšerná snad úplně vším. Jestli se chceš mrknout, jak má vypadat pořádná hlava, tak tady http://www.ms50.cz/_h.html
Datum: 02. září 2013 15:45
 Má objem 6ml. Její tvar není nijak ideální. Dá se vcelku pěkně upravit. Záleží na tom,na jakym válci to budeš jezdit a jakej potřebuješ kompresní objem. Dá se z ní udělat 5-5,2 (možná i 5,5)ml s pěkným závodním rotačním spalovákem. Tryska do origo karbce na 50ccm motoru je 68,ta jede nejvíc,větší tryska je zbytečná,pouze se zvýší spotřeba a poklesne výkon.
Datum: 02. září 2013 15:29
 čaute draci  mam v garáži pěkného pionýra,je u mě doma nový bčera jsem ho koupil,nemá příliš hezký motor - špína,odřeniny,atd... de o to že je na papírech a chci aby to k něčemu vypadalo :/ nevíte někdo jak to co nejlépe rozleštit? díky moc
odpovědět
Posl.aktualizace: 02. září 2013 9:30
 Čau. Tak určitě začni tim, že vemeš štětec a benzín a motor pořádně vydrbeš. Pokud něco nebude chtít pustit tak můžeš zkusit čistič na motory. Pak bych použil brusnou/leštící tkaninu. Já používam tuhle, nechá se sehnat v aršíkách o velikosti stránky A5 za podstatně nižší cenu... http://www.korus-eshop.cz/brusne-materialy/brusne-role/brusne-role-scotch-brite a pak to doleštim silichromem a hadrem, nebo nějakou pastou na hliník.
Datum: 02. září 2013 9:30
Jméno: :)
IP: uživatel16049
 Prosím vas kolik je jeden kun(koní) KW ? děkují předem
odpovědět
Posl.aktualizace: 01. září 2013 12:39
 Já jsem si řikal, mam nějak zafixováno, že jsem někde četl že někteří výrobci motorů a aut raději používaji z marketingových důvodů jednotku PS, protože můžou napsat že auto má 136ps, kdyby používali jednotku hp tak by museli napsat 134, což je "méně"...
Datum: 01. září 2013 12:39
Jméno: Tom
IP: uživatel9389
 kolecko ®: máš pravdu, při psaní jsem to omylem přehodil
Datum: 01. září 2013 12:36
 Tome není to náhodou obráceně?
Datum: 01. září 2013 12:33
 1 HP(kůň)= 7,589213 NJ(nasranej jezevčík)  )))
Datum: 01. září 2013 12:20
Jméno: Tom
IP: uživatel9389
 1kw je 1,36 HP (mechanická konská síla) a 1,34 PS (metrická konská síla)
Datum: 01. září 2013 12:11
 1 kůň = 0,735kw a 1kw = 1,36 koně
Datum: 31. srpna 2013 21:24
Jméno: OMG google
IP: uživatel8367
 1 kůň = 0,735 kilowattů
Datum: 31. srpna 2013 21:11
Jméno: jakub236
IP: uživatel13167
 Zdravím, jaké mate zkusenosti s vodou ředitelnymi barvami? jsou na nic nebo se to dá, akrylovka se dá těžko sehnat :/
odpovědět
Posl.aktualizace: 01. září 2013 21:36
Jméno: drak23
IP: uživatel13544
 vodou ředitelné barvi na dve věci z mích skušeností
Datum: 01. září 2013 21:36
 vodou ředitelná je naprosto bez problému... po nastříkání má sice takový hodně blbý odstin až se zdá že je to celé zdrbané.. ale po zaschnutí je to tak jak to má být..
Datum: 31. srpna 2013 9:54
 Já bych neexperimentoval, nikdy jsem s tou barvou nedělal, a ani jsem neměl důvod - ve všech krámech v okolí míchaji akrylát naprosto běžně. Zkus se zeptat v jinym krámu...
Datum: 30. srpna 2013 22:00
 zdarec, chci se zeptat kdo má zkušenost jaka guma (šířka) do zadu se max vejde na mustanga bez jakykoliv uprav
zkoušel sem trochu hledat a nenašel sem tak případně sorry za zbytečnej dotaz a diky za rady
odpovědět
Posl.aktualizace: 01. září 2013 17:52
Jméno: zar
IP: uživatel16051
Datum: 01. září 2013 17:52
Jméno: péro
IP: uživatel15690
 do mustanga max 2,75 x 16 potom drhne o blatník
Datum: 30. srpna 2013 20:53
Jméno: acer
IP: uživatel15208
 zdarec chci se zeptat co si myslíte o tomhle videu http://www.youtube.com/watch?v=IPX_coXkaaE myslíte ,že má serii a jen 9z primár? nebo ještě něco? pokud má serii a 9z primár a třeba 11z sekundár tak ten výkon je mazec ale stejně mě nejde do hlavy jak může ten primár ovlivnit výkon
odpovědět
Posl.aktualizace: 30. srpna 2013 22:31
 Ano, přesně tak to je. S motorem jako takovým nic neděláme. My akorát měníme točivý moment a otáčky dodané do převodovky a poté na zadní kolo...Už z logiky změny převodu a řazení obecně plyne, že nám jde právě o změnu točivého momentu a otáček...a převodový poměr nám neříká nic jiného, než jak se konkrétním převodem změní točivý moment a otáčky...
Datum: 30. srpna 2013 22:31
Jméno: Tom
IP: uživatel9389
 takže neměníme výkon ani krouťák motoru ale pouze převodový poměr kterým je výkon přenášen na zadní kolo
Datum: 30. srpna 2013 22:08
 Tome stále si nerozumíme. To, že se výkon, moment a otáčky udávají na klice je pravda, s tím souhlasím. To nás ale v tomhle případě opravdu nezajímá, my totiž měníme převod až za klikou a s hodnotama na klice jako takové nic neuděláme, to je dané konstrukcí motoru. Takže dejme tomu že na klice máme k dispozici nějaké otáčky, moment a tim pádem motor produkuje určitý výkon. S výkonem nic nenaděláme, to je prostě práce za čas. Co ale měnit můžeme pomocí převodů, to je točivý moment a otáčky, opět zdůrazňuji - né na klice, s těma prostě nehneme. Nicméně...pomocí menšího primárního kolečka získáme na hlavní hřídeli převodovky vyšší točivý moment za cenu nižších otáček hlavní hřídele převodovky. Když použijeme větší primární kolečko, tak se nám bude sice hlavní hřídel otáčet rychleji, ale za tu cenu, že na ni bude působit menší otáčivý moment. Je to uplně to samé jako jízda na kole s přehazovačkou, prostě vhodně volíme poměr mezi otáčkama a točivým momentem...
Datum: 30. srpna 2013 20:28
Jméno: Tom
IP: uživatel9389
 výkon a točivý moment se až na výjímky udavají na klice, to je totiž hodnota co nás zajímá. Dám příklad, když budu měřit motor na brzdě s ruzným primárem, tak výkon i krouťák bude vždy stejnej.
Datum: 30. srpna 2013 20:05
 Ještě možná jedna rada pro lepší pochopení situace. Nezaměřuj se na výkon, otáčky a moment na výstupu z motoru, ale na vstupu do převodovky. To je totiž to, co nás při změně primárního převodu zajímá...
Datum: 30. srpna 2013 15:37
 Tome jdeš na to dobře, výkon je skutečně funkcí točivého momentu a otáček. A to je právě ono. Ty změníš převodový poměr, čímž se změní točivý moment, a nepřímo úměrně tomu se změní otáčky. Výkon motoru jako takový je stále stejný a převodovka ho nemůže zvýšit ani snížit, vyjma ztrát vzniklých třením. Ale točivý moment naopak převodovka měnit může, to je totiž její základní funkce...
Datum: 30. srpna 2013 15:13
Jméno: Tom
IP: uživatel9389
 kolecko ®: jak to může změnit točivý moment a výkon ne? výkon je přeci přepočet krouťáku a otáček. Nejsem odborním, ale troufnu si tvrdit, že to změní jen převodový poměr a s výkonem a kroutícím momentem motoru to nic neudělá
Datum: 30. srpna 2013 15:05
 protože mi v krosu potřebuje co nejvetší akceleraci a využitelnost všech kvaltů a 14 primárem toho nedosáhneš
Datum: 30. srpna 2013 11:49
 Ano, něco to skutečně změní...to co to změní se nazývá točivý(krouticí) moment. Výkon je však určen "motorem", né převodovkou...Zjednodušeně...jestliže má fichtl výkon 3,5k, tak po montáži jiného převodu bude mít stále 3,5k...
Datum: 30. srpna 2013 11:40
Jméno: acer
IP: uživatel15208
 něják sem vás nepochopil proč si to teda dávaj všichni do upravenejch fichtlu někde jsem četl .že to jde rychlejc do otáček a je to do síly ...
Datum: 30. srpna 2013 11:30
 Tunere, zřejmě sis nedočetl muj příspěvek do konce...
Datum: 30. srpna 2013 10:21
Jméno: tuner
IP: uživatel14642
 Kolečko, 9z primární pastorek výkon snižuje vzhledem k malému počtu zubů a zvýšení mechanických ztrát v řetězovém převodu!
Datum: 30. srpna 2013 10:10
 Primár v žádném případě výkon neovlivňuje. Když samozřejmě pomineme ztrátu v řádu jednotek procent, kterou má ale defakto každý převod...
Datum: 30. srpna 2013 9:35
 Zdar, chtěl jsem se zeptat z čeho by se dalo použít uzamykatelný víčko pro nádrž na ČZ 175/477. Dík
odpovědět
Posl.aktualizace: 29. srpna 2013 21:23
Jméno: jakub 36
IP: uživatel16040
 čau mám babettu koupil jsem nové obložení a chci se zeptat jestli by nepomohlo do něj vypilovat zářezy kvůli lepšímu brždění dík za odpověd
odpovědět
Posl.aktualizace: 08. září 2013 12:57
Jméno: Aaron
IP: uživatel10385
 Pro lepší účinek se zmenšuje plocha ÚBĚŽNÉ čelisti.
Datum: 08. září 2013 12:57
 To se naklepává do úchytů motoru na karterech. Do předního a do spodního zadního. Funguje to jako středící pouzdro...
Datum: 30. srpna 2013 11:56
Datum: 30. srpna 2013 11:50
Jméno: Oskar 2.
IP: uživatel14145
 No já gdyž sem neco dělal s brzdama, tak sem ubral obložení na úběžnej čelisti. A tam to určitě pomohlo k lepšímu brždění v jízdě dopředu! Toš tak.
Datum: 29. srpna 2013 22:03
 Pokud nastavíš brzdný systém správně, nebude taková úprava třeba. Bude jen kontraproduktivní. Jinak úprava paken se dělá jinak... odebírá se určité množství pakny na její náběhové straně...
Datum: 29. srpna 2013 18:57
|



|