Pokročilé vyhledávání:
Upřesňující hesla:
Musí obsahovat:
Nesmí obsahovat:
Kategorie:
Posl.aktualizace: 25. října 2011 8:40
 na polaritě nezáleží, dynamo se dá nabudit na opačnou polaritu. baterku zapoj tak jak potřebuješ, vytáhni uhlík ze šachty a na pár vteřin stiskni kotvu na regulátoru. Jedinou podmínkou pokud je 45W dymano a75W regler je, že
spotřeba v síti nesmí překročit 45 W jinka hrozí poškození dynama. (ty různě barevný kuličky ve schématu značí žárovky)
Datum: 25. října 2011 8:40
Jméno: Chong
IP: uživatel7823
 35W dopředu a dozadu nic, znamená mít spotřebu 50W  Páč jiskra na svíčce se nevyrábí z žádného perpeta-mobile ale z regulerních 15W spotřeby energie  Takže i v týhle sestavě to bude přetížený...
Datum: 11. října 2011 14:24
Jméno: Libor232
IP: uživatel5546
 no sak ja mel v umyslu dat na predek 35W zarovku a do zadu nic...
Datum: 09. října 2011 16:21
Jméno: L.
IP: uživatel3918
 S dynamem není nutno u tohoto relé nic dělat, relé zapoj podle návodu v motokrámku, myslím, že je to dost srozumitelné. Nedoporučuji ale přetěžovat dynamo např. montáží blinkrů nebo silnější žárovkou. Při zachování standardních spotřebičů vše funguje bez problémů.
Datum: 09. října 2011 14:11
Jméno: Libor232
IP: uživatel5546
 ale sak muzu tohle rele zapojit s + kostrenim ze? ono to ma libovoulnou polaritu,proc bych to mel slozite prekopavat to dynamo kdyz jasne na 175/356 je kostreni + .
Datum: 09. října 2011 13:30
Jméno: Libor232
IP: uživatel5546
 prehledny mozna ale hov.no vim co je co jakysich barev jak na semaforu ale nevim co to jako je tam 10 kulicek ruzne barevnych a co to jako ma znamenat?
Datum: 09. října 2011 13:27
Jméno: hh
IP: uživatel10371
 však ti to čezeťák napsal, baterku zapojíš s mínusem na kostru, v dynamu vytáhneš jeden uhlík ze šachty a v relátku přimáčkneš na pár vteřin kotvu spínače... jestli se nevyznáš ve schématu, tak si budeš asi muset najmout autoelektrikáře ( nebo kokoli s logickym uvažováním), protože je to samý jak mapa, a jestli se nevyznáš v mapě, tak tu motorku radši prodej.. přehledný schéma: http://www.cezeta487.ic.cz/get.php?id=1
Datum: 09. října 2011 13:14
Jméno: Libor232
IP: uživatel5546
 ale ja nevim jak to predelat na - ukostreni v tom chematu se nevyznam..
Datum: 09. října 2011 13:06
Jméno: hh
IP: uživatel10371
 já nevim co je tak těžkýho si ten stator přebudit dle návodu cezetaka dole, otázka půl minuty, aspoň pak budeš mít ukostřenou baterku "-" jak na každý normální motorce.. a jestli hledíš na originalitu a chceš mít ukostřený plus, pak tam 75W relé stejně nemá co dělat
Datum: 09. října 2011 12:58
Jméno: Blady
IP: uživatel12387
 zvládlo by magneto na pinckovi vyrábět proud pro tři zapalovací cívky? Nehřálo by se to moc? a nebo dávalo by to dostatek proudu?.. diky za rady a názory..
odpovědět
Posl.aktualizace: 09. října 2011 23:25
Jméno: standa
IP: uživatel12567
 jako jo,ono to pálí všude,ale vždycky když je zapalovací pol ve špatný pozici,tak je mizerná jiskra.....mimojino 3 cívky spojit seriově nejde,ta třetí už by se jakoby odečítala od prvních .....paralelně to spojit taky nejde - nesouhlasí fáze.....
Datum: 09. října 2011 23:25
 až bude čas, chuť a hlavně trochu přijatelné počasí, tak jí schválně zkusím dát na jinou pozici...
Datum: 09. října 2011 20:46
 ano... u verze pro 20W zapalování jsou na rotoru jinak poskládané magnety než u verze pro 30W.... zdát se ti to nemusí.. je to tak!
Datum: 09. října 2011 20:07
 chceš mi říct že na první pohled úplně stejné magneto je ve skutečnosti jinačí jo?  to se mi nějak nechce zdát...
Datum: 09. října 2011 19:18
 lukáš: víš proč máš u mustanda zapalovací cívku v levo nahoře a u 05 dole? asi nevis ze?  ... je to kvuli sestaveni magnetu na rotoru.. kdyz das u zapalka z 05 zapalovaci civku nahoru tak to bud nepojede a nebo bude moc slaba jiskra.
Datum: 09. října 2011 19:11
 spíše chce dosáhnout lepší a větší jiskry...
Datum: 09. října 2011 18:52
Jméno: Chong
IP: uživatel10725
 Copak copak.. budeš ladit pionýra na tříválec?
Datum: 09. října 2011 18:39
 wepo: to se omlouvám... tohle jsem nikdy nezkoumal...
Datum: 09. října 2011 18:00
Jméno: WEPO
IP: uživatel10027
 Póly nejsou záměnné! mají jiné průřezy drátu a tudíš jiné proudové omezení!
Datum: 09. října 2011 17:09
 na mustangovi jsem měl zapalovací cívku nahoře vlevo jel... teď mám na 05 dole a taky jede... (66 rok, takže zápalka stejné)
Datum: 09. října 2011 15:12
Jméno: jenda
IP: uživatel10790
 Neni to tak úplně pravda bez dalších úprav na elektrice to nepůjde, protože záleží na umístění cívky
Datum: 09. října 2011 11:59
 utáhlo jelikož na 30W zápalku jsou všechny 3 cívky po 15W... čili i světelné můžeš použít jako zapalovací a naopak... jenom nechápu nač to chceš a kolik by vydrželo kladívko....
Datum: 09. října 2011 10:43
 Zdravím Seso, neměl bys prosímtě schéma na zapojení tehoto regulátoru? bez schéma je mi to docela k ničemu, mám + kostřený a slyšel jsem že se to musí překopat na - .Co je na tom pravdy?http://www.fichtlkramek.cz/nahled/relatko_6v_75w_cr.html
odpovědět
Posl.aktualizace: 09. října 2011 14:05
Jméno: Libor232
IP: uživatel5546
 já mám 175/356 6V 45W dynamo a právě potřebuju plusem kostřený. Dá se tedy připojit plusem kostření u tehoto rele?
Datum: 09. října 2011 14:05
Datum: 09. října 2011 13:02
Jméno: hruska05
IP: uživatel6325
 čaute draci. mám otázku ohladne indučky. dá sa nejako premerat či je indukčná (či dáva prúd) a ked hej tak čím. diki za odpovede
odpovědět
Posl.aktualizace: 08. října 2011 22:55
Jméno: hh
IP: uživatel10371
 mam pocit že v Dočkalovi je nějakej návod na proměření sekundárního vynutí... jinak nejjednodušší je zkusit ji přímo ve strji a nebo ji napojit na baterku (nezálež moc na polaritě), do VN kabelu vrazit hřebík a přiblížit ho cca na 1mm k jednomu pólu baterky.. když teď budeš přerušovat proud tekoucí do indukčky, musí skákat jiskra..
Datum: 08. října 2011 22:55
Jméno: Libor232
IP: uživatel5546
Posl.aktualizace: 09. října 2011 11:42
 jako první odpoj ten odpor na statoru.... dráty ze statoru napisjíš na svorku D a M ... na jednu z těch svorek je pripojen i živý uhlík.. z hlavy nevim který, musel bych se podívat na motorku... pak ze svorky D ještě vytáhneš kabel pro kontolku dobíjení. a svorka B bude připojena na + pól baterky. ..... k tomu přepolovani dynama.. zapoj baterku na polaritu jakou chceš mít, vytáhni živý uhlík a na pár sekund pritlač kontakt na regulátoru
Datum: 09. října 2011 11:42
Jméno: Libor232
IP: uživatel5546
 a když mám ukostření + achci ko ukostřit mínusem stačí zanechat původní zapojení jen přehodit dráty na baterce????
Datum: 09. října 2011 9:20
Jméno: Libor232
IP: uživatel5546
 mám v úmyslu zapojit i přední světal takže by to nějak přebíjet nemělo..
Datum: 09. října 2011 9:09
Jméno: Libor232
IP: uživatel5546
 a mám dynamo 45 W a relatko 75 W  pomuze nekdo se zapojenim prosim? ZE statoru mi vedou ven 2 drátky, jeden asik odpor a druhý vinutí, a pak je na svorkovnici zezadu takový měděný kontakt a zajímalo by mě s čím má být spojený nebo jestli ho mám někde připojit . Díky
Datum: 09. října 2011 8:58
Jméno: Libor232
IP: uživatel5546
 no mám kostřený +
Datum: 09. října 2011 8:55
Jméno: hh
IP: uživatel10371
Datum: 08. října 2011 19:22
Jméno: hh
IP: uživatel10371
 a máš tam i 75W dynamo? jinak to sice bude fungovat, ale nechrání to rotor proti spálení a hůř reguluje.. a pokud máš ještě ukostřený "+", bude nutný dynamo přebudit na "-", jinak to nebude dobijet a relátko za chvíli upečeš..
Datum: 08. října 2011 19:20
Jméno: Karel
IP: uživatel9266
 zdravim moto maniaky chtěl bych se zeptat jak ponam že je rele fungčni u čz 125
odpovědět
Posl.aktualizace: 05. října 2011 21:52
 tak že to dobíjí
Datum: 05. října 2011 21:52
Jméno: Miroslav
IP: uživatel10178
 Zdar mám jawu 21,předevčírem mi ještě šla startnout měl sem špatné těsnění u ventilku,když sem nastartoval a přidal plný plyn tak chvíli jela a pak chcípla,koupil sem nové těsnění,startovací pól na zapalování byl taky zkratlý,tak sem ho taky dokoupil,dneska sem to vyměnil a nedává jiskru,jiskří mi to mezi kladívky nevíte kde to může přebíjet,nebo co bude špatného?
odpovědět
Posl.aktualizace: 06. října 2011 21:12
Jméno: standa
IP: uživatel12539
 blbej kontakt někde na kabelu mezi kladívkem a indučkou(pozor,kabel jde přes spínačku-i tam je možný skrat) a nebo odešla indučka,VN kabel,fajfka,svíčka......
Datum: 06. října 2011 21:12
Jméno: Miroslav
IP: uživatel10178
 Tak sem koupil nový kondenzátor,kladívka a pořád nic.
Datum: 05. října 2011 19:29
Jméno: Miroslav
IP: uživatel10178
 skoušel sem tam dát kondenzátor z frézy,a taky nic,ten kondenzátor je na fréze normálně funkční,zítra koupím nový kondenzátor i kladívka
Datum: 04. října 2011 21:49
Jméno: Blady
IP: uživatel12387
 namocenym hadrikem, treba v acetonu nebo klidne benzinu... jak to jiskri mezi kladivky, je to jasne kondenzator...
Datum: 04. října 2011 21:24
 a pročisti to dyštak mezi kontaktama nákym tenkým hadříkem
Datum: 04. října 2011 21:12
Jméno: Miroslav
IP: uživatel10178
 jasný ten koupím zítra a zkusím to
Datum: 04. října 2011 20:47
Jméno: Blady
IP: uživatel12387
 kondik
Datum: 04. října 2011 20:45
Jméno: altair336
IP: uživatel9266
 zdravim draci čim je možne u čz 125 že malo dobiji jedu v plnych o tačkach v noci zapnu dalkove světla a chcipa to ale přepnu na parkovačky a jedu v poho čim to muže byt rele je nove is baterkou
odpovědět
Posl.aktualizace: 04. října 2011 15:33
Jméno: altair336
IP: uživatel9266
 ty uhlioky se musim podivat ale spiš si mislim že mam nekde unik protože mam nake kabliky přapalene
Datum: 04. října 2011 15:33
Jméno: Yuri
IP: uživatel11334
 a uhliky? v diname ??
Datum: 04. října 2011 8:43
 Triviální dotaz, jak byste nastavili halogenovou parabolu (pootočení hore/dole), jak daleko by měl být střed kužele světla dálkový bo potkávačky? Abych protijedoucí neoslňoval a nejlíp viděl  .
odpovědět
Posl.aktualizace: 03. října 2011 22:32
Jméno: hh
IP: uživatel10371
 triviální odpověď, jestli u fichtla, je to v návodu.. jestli u jiný motorky, vsadim že to bude taky v příslušném návodu
Datum: 03. října 2011 22:32
 Zdravím fichtlaři, chci si dělat na krosku LED světla přední a zadní. Vepředu bych chtěl 5x vysokosvítící bílé led diody a dozadu 3x rozptylné led diody (čirá dioda, červené svícení ), usměrňovač. Držáky a paraboly i se sklíčkama mám vyřešené, problém je ale v zapojení (série, paralelně?) a v hodnotách diod. Nepomohl by mi někdo elektricky zdatnější něž já? Je to na pařízkové zapalování 20 W. Za každou radu jsu vděčný.
odpovědět
Posl.aktualizace: 05. října 2011 19:58
Jméno: Chong
IP: uživatel10725
 Ozvi se.. kontakt mám na svém webu.
Datum: 05. října 2011 19:58
 Chongu a Yuri, děkuji mockrát za odpovědi, možná Ti teda Chongu napíšu (pokud by si teda byl ochoten s tím mi pomoct). Mám ještě jeden návrh a to je na moje " autíčko " , plánuju tam dát motor Honda Monkey, který má i akumulátor, takže tato věc by odpadala - jedná se o zapojení 2x př. sv. , 2x zadní, 4x blinkry , kontrolky. Ale to asi až pozdějc
Datum: 05. října 2011 18:36
Jméno: Chong
IP: uživatel10725
 To Yuri... no podle toho jak to popisuješ je to dost plýtvání proudem, účinností a penězi  . Zjistili jsme že stačí 1W LED pustit na 1/3 a dozadu jako obrysovka to svítí naprosto dostatečně. Brzdovka se dá pak 1W a je to akorát. Stabilizaci do 1W doporučuji s MC34063 a 10W dopředu bych udělal s měničem UC2545 a miniaturním transformátorkem. Závity by vycházeli úplně triviálně cca 6z primár a 13závitů sekundár (pro 6V) zapojené s proudovou zpětnou vazbou naladěnou na cca 1A. Takže zadní lampa s 1W LED (nebo dvěma) za cca 70kč a předek s 10W LED za cca 300kč, zbytek běžné součástky za pár korun. Jen je třeba dát dozadu bílé běžné LED na osvícení SPZ. KOneckonců tuhle úpravu zadního světla mám na webu...
Datum: 04. října 2011 19:49
Jméno: Yuri
IP: uživatel11334
 jéééé gramatika o ničom sa ospravedlňujem
Datum: 04. října 2011 8:27
Jméno: Yuri
IP: uživatel11334
 já mám vzadu napojené 4x1W led diody serio paralelne a napájane z 6V/4Ah akumulátora cez 6V stabilizátor zatiaľ žiaden problém ale je pravda že som ešte nemeral akú to ma spotrebu paradox vpredu mám 25/25W žiarovku a ešte ao brzdovú mám použitú 10W žiarovku všetko napájane z 30W zapaka ja viem všetko proti logike ale 15/15W žiarovku som nemal ale zatiaľ nebol problém a bateria nieje ochudobňovania ale ešte ako vravím nemeral som to ale na prednej žiarvke vydno že po pridaní ide trošku jas hore
Datum: 04. října 2011 8:26
Jméno: Chong
IP: uživatel7823
 je, koukám že jsem se uklepnul.. ne 20% ztráta ale 50% ztráta
Datum: 04. října 2011 7:06
Jméno: Chong
IP: uživatel7823
 To Yuri... seriovo paralelní zapojení pro LED není úplně vhodné. Jde o to, že ne každá LED má totožné parametry a pokud se použije paralelní zapojení (nedejbože seriovo paralelní) tak jednotlivé paralelní větve mohou mít tolik rozdílné parametry, že každou větví poteče významně rozdílný proud. Což neuvidíš toliko na svítivosti, ale na opotřebení (schválně se někdy po čase podívej na skládané LED žárovky na 230V jak každá svítí po čase jinak, je to únavou z přetížení). Takže pokud apralelně, tak každou větev se solo stabilizací proudu. Tu zenerku jsem v zapojení nepochopil.. LED jsou sami sobě zenerkou.. je to jako by jsi dal paralelně dvě zenerky a každou o jiném napětí  . Je tam tak jak je zapojená úplně k ničemu. Také jednocestné usměrnění je 20% ztráta... tohle zapojení je tak na ukázku že to funguje, ale nedokážeš z toho vytáhnoutmaximum. Šel bych cestou proudové stabilizace pomocí spínaného zdroje, nebo měniče. Máš jistotu že drahou superLED neodděláš. Nevýhodou je že při nízkém napětí takové řešení vypíná světlo, kdežto přes odpor pohasíná... ale proto bych u toho preferoval akmulátor, aby překlenoval nedostetek energie při volnoběhu
Datum: 04. října 2011 7:04
Jméno: Chong
IP: uživatel7823
 No řešení které jsi nastínil je špatné. Jednak nevím proč chceš používat sadu skládaných LED a nepoužiješ jednu supervýkonnou. Osobně bych dopředu použil 10W superLED a dozadu 1W LED staženou tak na 1/3W (vyzkoušeno praxí že to je gut). No a vzhledem k ceně výkonových LED bych určitě nedával nějaké odpory či jiné jednoduché řešení, páč z mého pohledu je to dost riskantní s ohledem na životnost LED. Na LED je Ti optika k ničemu, obvykle se jedná o směrové světlo, takže žádnou optiku nepotřebuješ. Sice se už pohybujeme mimo pásmo jdnoduchého a laciného řešení (10W LED je o výrazně dražší než co tu popisuješ), ale pokud to myslíš vážně, tak mi napiš na mail a pomůžu Ti to zrealizovat. Jinak pro Tvou info.. bílé LED jsou obvykle na napětí okolo 3V (3,2 až 3,6V) a proud pochopitelně podle výkonu. pokud se jedná o supervýkonnou LED bílou např. 10W ta má napětí někde kolem 11V a spotřeba kolem 1A. 1W bílá LED mívá parametry 3,6V/0.7A. Červené LED mívají napětí kolem 1.45V, ale popravdě u výkonných teď z hlavy nevím, každopádně má smysl v tomhle případě vědět co kupuješ a najít si parametry v katalogu. Pokud však skutečně chceš pořádně vidět, podle mě není řešení s LED úplně dobré řešení. Podle mě je nejlepší řešení světlo s xenony... jenže to bys musel vzít do zapojení i akumulátor (aby xenonka nestartovala při nízkých otáčkách motoru), použít zapalko z novějšího pionýra a do výroby elelktřiny zapojit všechny tři póly. A Abys uživil zapalko, musel bys dát DC-CDI. Ovšem co popisuju je sice to nejlepší, ale už není levné a jednoduché řešení
Datum: 04. října 2011 6:58
Jméno: Yuri
IP: uživatel9188
 no podľa mňa minimálne 2 LED do serie alebo tri na vetvu cca 1LED napájanie 3V ale to je fakt invidualne lebo tie červené sú na 3,6V a tie biele no od 2,5 až do 3,6 to sa najlepšie spýtaj od koho kupuješ ale v tých činských baterkach sú biele robené na 3,6V tak ked do predu by som dal aspoň min 2 do serie to si musíš odskúšať lebo alternátor na pio je dosť nevyspitatelný elbo má lineárnu charakteristiku a bez nejakého stabilizátora alebo prinajmenšom odpora je to hokus pokus aspoň takto http://img260.imageshack.us/img260/2314/diodylz4.gif
Datum: 03. října 2011 19:12
Jméno: Petr
IP: uživatel12523
 Tak jsem si udělal celé GO motoru na mojí 210tku nová klika,ojnice,píst,ložiska,gufera,novej olej do převodovky,jehly atp. po sestavení motoru mi nehází jiskru. dráty jsem zapojil podel návodu do tyristoru a nic před rozebráním jiskru házela. nevíte někdo čim by to mohlo být? jinak měl jsem na věnci urvanej červenej drátek,tak jsem ho připájel zpátky na pozici,na který má být a co na cívku oblepil izolačkou. koupil novej tyrystor a občas ho kopne a občas ne. nevíte,kde může být chyba?
odpovědět
Posl.aktualizace: 04. října 2011 8:42
Jméno: Yuri
IP: uživatel11334
 máš dobrú kostru ? motor > rám
Datum: 04. října 2011 8:42
Jméno: Blady
IP: uživatel12387
 jak se dá zjistit zda je kondenzátor 100% funkční?
odpovědět
Posl.aktualizace: 03. října 2011 18:57
Jméno: term
IP: uživatel11946
 C a ESR metr....
Datum: 03. října 2011 18:57
Jméno: Yuri
IP: uživatel9188
 musiš ho zapojiť do obvodu zo striedavým napájaním a do serie z žiarovkou tak cca 15W a max cez kond by malo pretekať okolo 20mA ak viac j tak je prerazený
Datum: 03. října 2011 14:34
Jméno: Blady
IP: uživatel12387
 zdar draci, mam problém na 21, nejde mi kloudně do otáček, respektive v určitejch otáčkách začne škubat a výš nejde a přitom vím že to zdaleka nejsou nevetsi otacky ktery zvladne (dřív to točilo víc) a naopak když zařadim dalši stupen tak se skoro nechce chytnout jak to najde do tech toček...  a ještě mam černou svíčku jako uhel.... s předstihem sem hejbal nekolikrat a porad nic moc, proste to neni ono... čím by to mohlo být? díky za rady, jo a ještě jestli vadí když sou malinko ale vážne malinko černý kladivka (v jinejch pionyrech mi to s takovejhlema jezdi krasne, a v tomdle dřív tky....) tak diky za rady
odpovědět
Posl.aktualizace: 03. října 2011 18:24
Jméno: standa
IP: uživatel12521
 no vidíš to.....ja četl jenomm ty vaše horní řádky o "jízdě" bez kondenzátoru a bavil se....máš pravdu,nečet sem to celý....tak se neskonale omlouvám
Datum: 03. října 2011 18:24
 Blady: jenom jsem říkal co mi bylo řečeno, nějak mi to ani hlavou neprošlo pořádně... 
standa: to už jsem mu říkal taky, kdyby sis to přečet, tak si toho všimneš
Datum: 03. října 2011 18:04
Jméno: standa
IP: uživatel12521
 blik cvak příjem .....máš moc bohatou směs....černá svíčka.....proto se nedotáčí a blbě se sbírá odspoda...seřid si karburátor a bude to OK
Datum: 03. října 2011 17:43
Jméno: Blady
IP: uživatel12387
 no vidiš to nemá proud na dobu kdy sou rozpojeny kladivka
Datum: 03. října 2011 17:41
 máš pravdu... bez kondíku to nejede
Datum: 03. října 2011 17:24
Jméno: Blady
IP: uživatel12387
 ok no...  bych taky zkusil, jen bejt u pincka  pak dej vědět jo...
Datum: 03. října 2011 15:50
 dám si oběd a půjdu to zkusit...
Datum: 03. října 2011 15:40
Jméno: Blady
IP: uživatel12387
 ale dyt bez kondiku to nemuze jet...
Datum: 03. října 2011 15:36
 osobně jsem to nezkoušel jen mi to říkal kámoš, že to tak hlavně dělali u sporťáku (plochá dráha, cross apod)
Datum: 03. října 2011 15:35
Jméno: Blady
IP: uživatel12387
 bez kondíku? to nejede ne? dyt to je blbost? si myslim ze by to vubec nechytlo a kdyby jo tak by se museli spict kladivka ....
Datum: 03. října 2011 13:45
 ty nové právě že prý stojí za pendrek  jinak co jsem slyšel, tak nejlíp to jede bez kondíku, ale má to nějaké vedlejší vlivy... jinak já řešil to samé a byly to buď kladívka, nebo kondík (měnil jsem obojí naráz)...
Datum: 03. října 2011 13:43
Jméno: Blady
IP: uživatel12387
 no dyt jo, přesně tak to mam, tak proc mi to kloudne nejede? myslis ze to je vazne tim kondikem? ten sem na jaře dával novej..... jak se vyzkouší kondik? jako jestli je ok
Datum: 03. října 2011 12:41
 do záběhu se dává třetí zářez od shora... a podívej se radši i na hladinu (měla by končit stejně jak plovak resp. jak ten vrchní plíšek na plováku)
Datum: 03. října 2011 12:29
Jméno: Blady
IP: uživatel12387
 proč na kroužky? ten motor má najeto cca 300km po GO motoru, takze mi pride zbytecny koukat na krožky, jinak svíčku mam brisk N15c a ještě že sem tam dal ráno novou sv´ˇcku, bylo to celkem ok a běhme dne se svíčka zničila (házela žlutou jiskru a nechytalo to) ale černá svíčka by mohla být i kvůli špatnému předstihu né? a jakou mam dát bohatost směsi když mám motor po výbrusu a najeto cca tech 300km ? diky za rady
Datum: 03. října 2011 10:33
 černá svíčka nasvědčuje bohaté směsi (nastavíš na jehle na šoupátku) a to cukání mi dělalo při špatném kondíku...
Datum: 03. října 2011 9:40
Jméno: Rumštajn
IP: uživatel12520
 4esta tk já myslím že by ses mněl podívat na kroužky a hlavně co máš za svíčku ?
Datum: 03. října 2011 9:39
Jméno: Bakoun
IP: uživatel11109
Posl.aktualizace: 04. října 2011 11:36
Jméno: standa
IP: uživatel12526
 Hele jak říkam,pro mě to není akutní záležitost. Co bydlim na Kladně,tak najedu 50km za půl roku  A když chci něco ladit,mam tam Vape. Chci to rozchodit do budoucna. Ale ještě jednou se kouknu,jestli tam neni nějakej bordel ve "svorkovnici" .....to mi vůbec nenapadlo kontrolovat.....ale spíš mam tušení,že tam zase něco upadlo....až nebudu mít co dělat,tak to se Zděndou kuchnem a případně se ti ozvu....
Datum: 04. října 2011 11:36
Jméno: Chong
IP: uživatel7823
 To Standa. No nevím, podle toho jak to popisuješ, tak bych to viděl na nějaké rušení po napájení a že si to CDI vyhodnotí jako impulz k výboji, když nemá. Kdyby jsi se ozval dřív, tak jsem se stavil v sobotu a kouknul na všechny Tvoje potíže bo jsem byl na burze ve Velké Dobré  . Dej větší kapacitu na vhlazení. ZTeď tam budeš mít 1000uF tak to nahraď 2200uF a koukni jestli to pomohlo. Osobně pro CDI kladívka používám jen z nouze, páč kladívka trpí jednou nectností, stejně jako všechny mechanické spínače. Tomu se říká zákmity. Jakýkoli mechanický spínač po sepnutí poskakuje vlivem pružiny kontaktu... to může CDI vyhodnotit jako povel k výboji. Pokud motor dosáhne kritických otáček, stihne se i nabít CDI a pak může pálit znovu klidně i po čtvrtotáčce. Tedy osobně jsem to nikdy neviděl, ale tohle riziko tu je. Proto je bezkontakt lepší bo negeneruje falešné sepnutí jako kladívko.
Datum: 04. října 2011 6:37
Jméno: martin
IP: uživatel11975
 chongu ses moc sikovnej,koukal jsem na tve stranky a mas tam pekne vychytavky. Nerozumim moc elektrice ale asi se ji zacnu trochu venovat  jde videt ze se tim bavis a rozumis tomu ...
Datum: 04. října 2011 0:13
 škoda že netušim o čem je řeč  ))
Datum: 03. října 2011 20:00
Jméno: Bakoun
IP: uživatel11109
 Chong: Díky za rady, mám to na stroj pro závody, součástky zalít epoxidem samozřejmě plánuju a světla potřebovat nebudu, magnety v rotoru "unavené" nejsou, tak snad se to ukrmí. Další plán bude nahrazení kladívek Hall. čidlem a plošňák půjde do krabičky. Dneska jsem to byl projet, předstih ani nevím jaký, prostě jsem tam něco plácnul, trysku jsem tam šoupnul 68, šlo to krásně za plynem, do kopce 3-ka na 4000ot/min a motor si ty otáčky držel. Dal jsem 76 trysku pro srovnání, plnej a překvapilo mě, že žádný tarokování se nekonalo, že ta jiskra je tak silná, že i tuhle bohatou směs to zapálí, to člověku otevírá nové možnosti, schválně zkusím, jestli to dokáže jet i na ten sajrajt zvaný E85. Prostě mě to strašně mile překvapilo.
Datum: 03. října 2011 19:41
Jméno: standa
IP: uživatel12521
 zprvu se mi stávalo,že když jsem motor vytočil a zmáčknul klakson (kterej netroubí,jen se přilepí,je na 12V~) tak motor normálně běžel a nekašlal.....jak jsem v otáčkách pustil tlačítko klaksonu,následovala rána z karburátoru že odletěl filtrbox metr od motorky.....
Datum: 03. října 2011 19:14
Jméno: standa
IP: uživatel12521
 Chongu co se mohlo v CDI posrat,když mi to začlo střílet z karburátoru....vím že je to zápalkem...na Vape fichtl nekašle....nemuže to bejt třeba indučka? Tu totiž na Vape nemám....nijak mi to nepálí,takže sem to doted neřešil......by the way je to,jestli si pamatuješ,jedna z prvních vývojových verzí na 12V.....měl jsem to zapojené jen baterka 12V/3,4Ah bez dobíjení,místo kladívka Hall+clona....a hallem to taky neni,protože to dělá i na kladívko.....
Datum: 03. října 2011 19:11
Jméno: Chong
IP: uživatel10725
 To Johny15. Se světlem a klaksonem to jde, ale nesmíš to mít zapnutý při startu. Jakmile to naskočí, tak světla už lze zapnout. Pochopitelně je nutné mít stabilizátor (aby neshořela elektronika při vytočeným motoru a zhasnutým světlu) úprava zadního světla na LED a náhrada klaksonu za stejnosměrnej, popř. vyrobit oscilátor (např. s NE555 a tranzistorem) jako budič původního klaksonu, ale popravdě lepší je koupit za pár korun klakson stejnosměrnej, přecijenom je líp slyšet
Datum: 03. října 2011 18:42
Jméno: Chong
IP: uživatel10725
 No abych doplnil... není od věci zalejt hmotné součástky epoxydem kvůlivá vibracím... a taky info, že osobně považuji za nejzdařilejší typ zapalka verze 3.0. Dneska nevyrábím obvykle jiná. Tam se ale musí použít UC2845 (www.temic.cz) také kvůli teplotě pod bodem mrazu. Taky doporučuju použít pojistku 2A na přívodní kabel.. sysch je sychr jak říkáme my češi
Datum: 03. října 2011 18:37
Jméno: standa
IP: uživatel12521
 to sem zase něco plácnul......to víš že to jde se světlama a klaksonem....bavili jsme se o případu,kdy se to používá bez baterky......origo zapojení je s baterkou(což se dočteš v odkazu) a s baterkou vše maká paráda...dá se tam dokonce dát halogenka 12V/35W za použití zadního světla z LED diod....jen ten klakson je problematickej....protože origo bzučák je na střídavý napětí....tudíž na stejnosměrný "nebzučí"
Datum: 03. října 2011 17:46
 kurna tak to je dobry aji bych o tom uvažoval ale zas když mám origo ted dobře seřízeny a škoda že to nejde ze světlama a klaksonem
Datum: 03. října 2011 17:32
Jméno: Blady
IP: uživatel12387
 neudělal by mi ho nekdo? zaplatim, sem z Prahy
Datum: 03. října 2011 16:27
Jméno: standa
IP: uživatel12521
 Ano,mužu jen souhlasit,je to pecka....jak píše Chong o chodu bez baterky.....mohu potvrdit.....chodí to normálně bez baterky,ale nesmí se rozsvítit světla a nebo zmáčknout klakson......jinak předem radím....ten velkej kndenzátor přitahni dvěma stahovacíma páskama....měl jsem CDI v masce u j21 a furt mi upadával....
Datum: 03. října 2011 14:31
Jméno: Chong
IP: uživatel7823
 Ahoj Bakoune, gratuluji. Vždycky mě potěší když někdo dá dohromady moje zapalování bez mé pomoci.. pro mě je to důkaz že jsou ty konstrukce reprodukovatelné  . Ale ke konstrukci dvě poznámky... Musím si nad stránky sednout a doplnit nějaké novinky a úpravy pro zlepšení životnosti. Takže první věc... pokud nehodláš jezdit za mrazu, tak OK, ale pokud bys rád jezdil i o teplotách nižších než 0°C tak musíš vyměnit SG3525 za SG2525. Jsou stejné, jen ten SG2525 umí pracovat i v mrazu.. jsou holt věci, na které jsem zapoměl při vývoji.. ale život naučí  . Druhá věc je dimenzace tyristoru. máme zapalko co naběhalo okolo 6tisíc km a nakonec umřelo.. závěr je jednoznačný, pro dostatečnou životnost je potřeba předimenzovat spínací tyristor aby měl superpředimenzaci. Takže buď použij nějaký tyristor na větší sínaný proud, nebo použij jako já IGBT tranzistor. Používám IRG4BC30K (www.gme.cz). Zapájí se do stejného místra jako tyristor, pouze se otočí o 180° kolem osy (záda bude mít opačně). Tím uděláš životnosti zadost  . Bezbateriový provoz je potíž... chce to sloučit energii všech pólů a startovat bez světel. Tohle funguje, jakmile se vyhoupnou otáčky na volnoběh, tak lze zapnout i světla. Jinak pro start budeš potřebovat akumulátor. Jde o to, že startpákový otáčky jsou tak nízké, že neutáhnou se zapalkem i světla... Jinak moje osobní CDI (mám taky verzi 1.1 jako ty, ale laděnou na 160V) má najeto 3000km a zatím jsem vždycky dojel bez jediné závady na CDI. Pouze jednou jsem měl defekt stínítka hall snímače, takže se musel nechat vyrobit ze silnější oceli, odolné vibracím.
Datum: 03. října 2011 8:24
 Krásná práce. Teď se stydím za svojí jiskru o kterým sem si myslel že je pěkná.
Datum: 02. října 2011 21:21
Jméno: ondra
IP: uživatel11730
 čau potreboval bych helpnout. mám jawu pio 555 po GO motoru. dnes jsem dodelal elektriku a nastartoval. a pionyr nejde do otacek. nevite cim by to mohlo být? dáky ondra
odpovědět
Posl.aktualizace: 03. října 2011 18:06
 jen říkám to, co jsem si zažil já s pionýrem alá nešel do toček a problém byl v kondíku...
Datum: 03. října 2011 18:06
Jméno: standa
IP: uživatel12521
 co máte dneska všichni s tim kondenzátorem ???  vyčisti si karbec...pokud ani to nepomuže,tak to možná fouká prdlym guferem a nebo někde jinde......máš dobře naraženej karbec na kolenu??
Datum: 03. října 2011 17:49
 zkus vyčistit karbec a vyměnit kondík
Datum: 03. října 2011 9:44
Jméno: carlosbomber
IP: uživatel9266
 zdravim mam problem na čz 125 motorka mi chvilu dobiji hned po startu ale jak se zahřeje tak mi vubec nedobiji a ja jedu zapnu větla a chipa mi to na parkovačkach to jedšte jakštakš jede ale na dalkovynch vubec
odpovědět
Posl.aktualizace: 02. října 2011 20:45
Jméno: carlosbomber
IP: uživatel9266
 baterka je nova a rele to je docela drahea nechce se mi kupovat nove doufam že to je v pohodě
Datum: 02. října 2011 20:45
Jméno: tomáš
IP: uživatel5583
 a jak máš starou baterku nebo skus jiný relátko
Datum: 02. října 2011 19:40
Posl.aktualizace: 04. října 2011 19:30
Jméno: Fano
IP: uživatel11710
 mam dam tam starou civku a jde to
Datum: 04. října 2011 19:30
 a máš to dobře zapojené? si si jist že neni vadná třeba indučka?
Datum: 04. října 2011 17:20
Jméno: fano
IP: uživatel11710
 ja sem si koupil tuhle civku nefunguje mi nehazi mi to jiskru
Datum: 02. října 2011 21:31
 ted me to po rad dned probliklo,,tak jsem to opravil
Datum: 02. října 2011 19:40
Jméno: Yuri
IP: uživatel9188
 no ved preto  ale tam je to tak čudne napísane
Datum: 02. října 2011 13:41
 je to cívka pro zapalování s výkonem 30W ... tahle jedna má 15W
Datum: 02. října 2011 11:43
 Zdarec draci, potřebuji poradit, jak předělat zapalování motoru Jawa 250/353 na zapalování z pionýra. Motor je v rikše domácí výroby a nechci tam mít baterii. Nepotřebuji aby svítila či troubila. Stačí mi jen aby svíčka dávala jiskru. Pomohlo by foto či nějaký odkaz. Dík
odpovědět
Posl.aktualizace: 02. října 2011 0:48
Jméno: peta
IP: uživatel2970
 zdar,\\r\\nja sem vzal stary nefukcni zapalovani z 250,to sem uříz a nechal jenom ten spodek a do toho sem nasadil zapalko z fichtla,ktery mi kámoš pobral na soustruhu.chce to prvne namontovat rotor z fichtla(bude problems tim kolikem na zajisteni,nnedosahne,ja to jenom utah a vpohodě..),a pak zapalko z fichtla nasunout do 250zap. označit a zanejtovat.
Datum: 02. října 2011 0:48
Jméno: Miroslav
IP: uživatel10178
 Zdar,mám Jawu 21,po kompletním GO motoru,karburátoru atd.Ale nechce mi startovat,nevím proč,mimo hlavu hází jiskru a když jí tam dám tak nedává jiskru,indučku sem vyměnil,šteloval sem odtrh a předstih a pořád nic.Prosím poraďte co s tím může být.
odpovědět
Posl.aktualizace: 01. října 2011 18:39
Jméno: Miroslav
IP: uživatel10178
 Už startuje,jen sem vyměnil kladívko.
Datum: 01. října 2011 18:39
Jméno: Miroslav
IP: uživatel10178
 fajka bude podle mně dobrá,skusil sem jich aspoň 10 co mám doma a s každou to venku na svíčce jiskru dávalo pokaždé, taky mě napadlo jestli to nebude kondenzátorem
Datum: 01. října 2011 12:42
 při špatné faji to nehází jiskru vůbec nebo opravdu vyjímečně při nějakém záchvěvu
Datum: 01. října 2011 11:28
Jméno: dominik
IP: uživatel11814
 To sem měl taky svíčka a fajfka
Datum: 01. října 2011 11:15
Jméno: Miroslav
IP: uživatel10178
 ok skusím jinou nebo koupím novou
Datum: 01. října 2011 11:05
 přesně tak..pod tlakem jiskru neháže
Datum: 01. října 2011 10:50
 svíčka...
Datum: 01. října 2011 10:11
 Čau draci, sem trochu zoufalej, tak hledám radu. Na 487 jsem vyměnil klasickou parabolu za novou s H4 halogenkou a od tý doby nejedu, nicméně nevím, jestli to spolu přímo souvisí. U origo světlometu vede kostra na objímu velké žárovky a odtud přes plíšek-kontakt na obrysovku, jestli sem to dobře pochopil. U H4 jsem přidělal tu hranatou patici a ještě před ní jsem musel kostru pro obrysovou žárovku vyvést zvlášť, to by mělo být správně? To jen pro kontrolu.
Když vrazím bošák do spínací skříňky, vše ok, pootočím na 1 taky, moto jede, ale když otočím na 2, tak mi to chcípne. Teď jestli za to může ten halogen nebo chyba ve spínací skříňce? Nebo ukostřený někde jinde navíc? Včera, ještě než jsem oddělal palubovku, tak se mi při vymáčknutí místo brzdovýho světla rozsvěcely obrysovky, sem myslel, že se rozbrečím, ale dneska už to nedělá, nevím co si mám myslet.
odpovědět
Posl.aktualizace: 30. září 2011 13:29
 No nic, jede to. Zapravil jsem drátky na spínací skříňce co byly užmoulaný, zaizoloval všechny co šlo pod palubovkou a zázrakem to jede, akorát mě štve, že furt nevím, kde byl problém. Jediný co zůstává, je stále rozsvícená kontrolka dobíjení, i při vysokých otáčkách... to znamená, že to 35W halogenku neutáhne? Seřídit dobíjení?
Datum: 30. září 2011 13:29
|



|