|
Pokročilé vyhledávání:
Upřesňující hesla:
Musí obsahovat:
Nesmí obsahovat:
Kategorie:
 nazdarek draci.. dává se mezi hlavu válce a válec těsnění?? já jsem měnil hlavu a když jsem to rozdělal vubec tam žádný nebylo. a když to nastartuju.. tam odtamut kape a jakoby kolísaj otáčky.. když jsem to utahoval tak se to různe protáčí a mezi hlavou a válcem je dost díra..  prosím poradtě,,,,děkuju moc..
odpovědět
Posl.aktualizace: 21. dubna 2012 20:48
Jméno: pavko
IP: uživatel12636
 Vem zabrušovací pastu na stykové plochy dej jemnou a na ty další dej hrubou a zabrus to a neřeš zadný tesnení hlavne to dotáhni do křiže a popr momentákem a rozfazuj to nedotahuj hned na poprvé . ja nikde tesnení nemam ani pod valcem ani pod hlavou nikde to netece a jede to dobre a motoru to prospívá protoze mam lepší prenos tepla.
Datum: 21. dubna 2012 20:48
 a hlavně dotahovat do kříže
Datum: 21. dubna 2012 12:06
 bertík: Né šroubky ale matky, né 8 ale 6...a dotahovat prostě tak, abys je nestrhnul ani nenatáhnul no  Tady asi jiná rada není...
Datum: 20. dubna 2012 22:28
 jedná se samozdřejmě o fichtla..  ... jak jsou tam ty šroubky u hlavy (4) tak jak moc je mám utahovat bojím se abych nestrhl závity jsou to jen 8čky matičky..  a nevím utáhl jsem to a ty otáčky furt kolísaj
Datum: 20. dubna 2012 22:15
 nevíme o jaký stroj se jedná... například u aut musíme dávat těsnění pod hlavu
Datum: 20. dubna 2012 21:20
Jméno: Kuba
IP: uživatel13645
 zdar,těsnění tam není,ale při špatném dotažení hlavy a vlivem teplot a tlaku se tam časem může udělat vůle,a hlavně se tam dostane bordel a zapeče se,normálně ty stykové plochy na válci a hlavě vybrus jemným vodním smirkem,pokud bys měl možnost tak by to šlo i stahnout o setinku na soustruhu,ale to fakt jenom o uplne minimum,ale myslím že smirek postačí a pořádně tu hlavu dotáhni, a doporučuju samojistné matičky,jsou se silikonovou vlozkou,takze se nepovolují,někteří říkají že se ta vložka té matičky speče,ale vůbec nikdy se mi to nestalo!
Datum: 20. dubna 2012 20:41
Jméno: fechtlař21
IP: uživatel289
 ne těsnění tam neni je tam jen ta drážka v ty ti to musi sedět jinak těsnění e jen pid válcem u karteru tak jestli ti to nesaje faleš když ti kolísaj otáčky...
Datum: 20. dubna 2012 20:26
Jméno: David
IP: uživatel9268
 U mé ČZ se mi protáčí kryt rozety,měly by tam být nějaké zarážky?Já je tam nemám, nevíte co s tím?Už tam mám 2. kryt ,tak nechci aby se mně i ten prošoupal.
odpovědět
Posl.aktualizace: 19. dubna 2012 21:06
Jméno: zobis
IP: uživatel4850
 zdarte chtel bych se zeptat klikovka na jwa 250 je stejna jak na ČZ 175 ?
odpovědět
Posl.aktualizace: 21. dubna 2012 18:47
Jméno: zobis
IP: uživatel4850
 joo dik .. ja sem to chtel enom na prastavbu at nemosim tahnut celu motorku
Datum: 21. dubna 2012 18:47
 uplně jiná... rozdílná velikost setrváků i délka ojnic
Datum: 19. dubna 2012 22:00
 zdravim,měl bych dotaz pro STANDU ,jaké děláš úpravy válců ?potřebuji nějaou ,terá mi po 500km neodepsala motor ale zase aby to trošku jelo. díky moc stando,kdyžtak můžeš psát na mail , díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 21. dubna 2012 8:31
 Prosím směřujte veškeré dotazy na mail. Na všem je možné se domluvit. PS. Dělam jen klasické dvoukanály.
Datum: 21. dubna 2012 8:31
Jméno: mustang 23
IP: uživatel9410
 taky se chystam napsat standovi a neco s nim domluvit , vyhrabal sem skoro nepouzitej valec tak uvidime co z toho vzejde
Datum: 20. dubna 2012 18:38
 Dobrý den,můžu se zeptat jáke třeba děláte úpravy těch válů a kolik tak stojí ? dík za odpověď
Datum: 20. dubna 2012 13:37
Jméno: standa
IP: uživatel13643
 Sice jsem ti udělal tu úplně minimální nejjednodušší,nejlevnější a nejmíň náročnou úpravu válce,ale vidíš sám jak to jede....a to počkej až se to trochu ojezdí a povolí...to pak teprve půjde... Jsem rád,že jsi spokojenej
Datum: 20. dubna 2012 0:32
 Připojím se... Stando, na válec sem zatím najel 20km, jsem mile překvapenej, za ty peníze to určitě stálo, plyn trochu šolíchám na 3 a zatím se mi nestalo, že bych musel podřazovat.
Datum: 19. dubna 2012 22:48
 Tak repete no .....
Datum: 19. dubna 2012 20:53
Jméno: standa
IP: uživatel13642
 Takových válců z mých rukou už vzešel tucet kousků. Tvůj mail v hlavičce nevidím,ozvi se na můj a probereme tvé požadavky a něco ti nabídnu.
Datum: 19. dubna 2012 20:53
 Zdravím, Mám pionýra 05. Rok 1966. Včera jsem sundal motor, protože když jsem ho nastartoval na první šlápot tak si přidal okamžitě strašně otáček, ale když se ohřál tak už ne. Takže mi to někde bralo falešný vzduch. Proto jsem se rozhodl motor rozebrat. Koupil jsem nové ložiska, gufera, Těsnění a takovou pastu : http://www.fichtlkramek.cz/obr/originaly/obrazky4/2006040184833.jpg Prý to tím mám přetěsnit. Tak jsem sundal ten motor sundal zapalování, válec, spojku a primární řetěz. Ale jak sem sundal primární řetěz Tak Mi tam zbylo ozubené kolečko Co je na klice. Takže chci povolit tu matku jenže nemám jak chytit to kolečko abych to mohl povolit. Protože jinak mi jezdí píst dokola. Takže to je jeden můj problém. A Ještě když mi poradíte jak to povolit. Jak to mám s toho stáhnout to kolečko? A ještě jsem si koupil ozubené kolečko na motor na řetěz 11ti zubové. Ale to kolečko když chci povolit tak se taky protáčí. Nemáte ještě na tohle nějaký fígl ? A co magneto když sem sundal zapalování. To povolim a vyndám ten šroubek ( který otáčí motorem ) nebo Nějak jinak? Protože se taky točí klikovka samozřejmě. Díky moc! A přeji krásný den.
odpovědět
Posl.aktualizace: 20. dubna 2012 22:25
Jméno: Matěj
IP: uživatel12688
 vačku, jak je magneto vyndáš tak, že odšroubuješ šroub co jí drží, a našroubuješ místo něj do té samé díry šroub M8 a magneto ti vyskočí do ruky
Datum: 20. dubna 2012 22:25
Jméno: SpArrKy
IP: uživatel13639
 Tak to kolečko jak radí ostatní a jestli neupadne samo a nepovolí to třeba šroubovákem vypáčit..Tak si muzes udelat stahovak...Placku (silnou) dvě díry a máš to...
Datum: 19. dubna 2012 18:16
Jméno: carodka
IP: uživatel12545
 Já to veznu vždycky fransouzákem pevně stáhnu povolil matice a je to.
Datum: 19. dubna 2012 16:14
 Sundej píst a do klikovky do té díry místo pístu vraž kus kulatiny dej tam pod tu tyčku z každé streny špalík a máš to bloknuté zbytek už popsali ostatní
Datum: 19. dubna 2012 15:18
 dej něco před píst,co by ho blokovalo,aby se hýbal doprostřed nebo vem šroubovák a strč ho mezi zuby kolečka,zapři se do něho a povoluj,ale s tím šroubovákem se to lépe dělá ve dvou
Datum: 19. dubna 2012 13:47
Jméno: jastin
IP: uživatel13633
 Primarko jsem si opatrne chytil sykovkama a na sekundarko sem si zaradil rychlost a prez sroubovak poklepal na matku. Magneto stahnes tak, ze do nej nasroubujes sroub tusim M8.
Datum: 19. dubna 2012 11:01
 ja som raz použil takýá fígeľ že na napr. na prímárne koliesko nasaď opäť primarnú reťaz ale naskaldaj ju tak žeby ti zabierala do bloku prosste ju maj na koleisku ale naskladaj ju na toľko aby sa s tým nedalo už točiť do okola a povoľ to a podobne sa to dá použiť i na sekundarný prevad snád si ma pochopil a bude ti to fungovať ako mne
Datum: 19. dubna 2012 7:54
 Dobrý den, scháním dvojková kolečka do převodovky na pionýra 19zubů / 6 kolíků měli se dávat do prvních 05. Děkuji za každou nabídku.
odpovědět
Posl.aktualizace: 20. dubna 2012 6:48
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 tříkolíkový jsou z pařeza, šestikolík má 05ka, ale je to fakt vzácnost
Datum: 20. dubna 2012 6:48
Jméno: Tom
IP: uživatel12266
 Čau tak se koukni budeme ti vděčný se 3 kolíkový kolečka mám.
Datum: 19. dubna 2012 18:59
 Čus draci možná bych našel ale podle mě budou ty 19 zubý 3 kolíkový a ne 6,nevím nikdy jsem to moc nezkoumal.
Datum: 19. dubna 2012 18:26
Jméno: marquee
IP: uživatel13627
 Ty sháním taky, poměrně dlouho a bez úspěchu...
Datum: 19. dubna 2012 6:35
Jméno: PilotMilda
IP: uživatel13282
 Čau draci, rozpůlil jsem motor na pinckovi a mám dost volnej pístní čep. jak moc je náročné vyměnit pouzdro v ojnici? Dá se to udělat doma? Díky moc.
odpovědět
Posl.aktualizace: 19. dubna 2012 11:10
 Dá se to doma, ale když tam nalisuješ nové pouzro musí se vystružit výstružníkem to je asi ta nejtěší část
Datum: 19. dubna 2012 11:10
 zarec draci,máte někdo na pincku Stejskyho silnišní úprvu ? jak vám to jede? toto http://jawa50speed.wz.cz/_cu.html Přemýšlim o ní taky v kombinaci s 9z primárem,popřípadě doladim sekundárem. Chci na cross do síly.a na nějakej ten závod  s maximálkou kolem 55-60 km/h... díky za odpovědi
odpovědět
Posl.aktualizace: 18. dubna 2012 17:26
 taky sem přemýšlel dost o stejskyho úpravě ale cestovní na konec sem to zavrhl.až bude motor čilej na GO to už pomalu je a válec vyběhaný a vhodný na výbrus tak to rači pošlu standovy tady s fichtlkrámku.Být tebou tak to taky rači dám standovy nehce za to moc a hodně lidí si jeho upravy chválí a hlavně vše ostatní muže zustat při starým tj karbec výfuk atd .Jo a ještě nárust výkonu už začíná v nižžších a středních otáčkách (nák tak to psal) né jak u stejskyho až ve vysokých.Ale rozhodnutí je na tobě
Datum: 18. dubna 2012 17:26
 Čau draci ještě bych potřeboval poradit ohledně hranatý Čž 175/487 budu měnit gufero na klice poněvač na volnoběh hrozně kolísali otáčky a pokaždý když jsem ho sešteloval tak po delší době to chcíplo a taky pod zapalováním bylo vždycky trochu benzínu a tak bych potřeboval poradit na co si dát pozor při sundání zapalování a jaký je rozměr Toho GOFERA na kliku??Díky moc za rady.
odpovědět
Posl.aktualizace: 16. dubna 2012 20:12
 zdarec, nedávno jsem půlil na 487 motor a taky jsem je měnil .. mělo by to být gufero http://www.fichtlkramek.cz/nahled/gufero_20x30x7.html Na sundávání nic není jen před stáhnutím statoru vytáhni uhlíky ať je neulámeš .. povolíš šroub na rotoru (rotor drží na kuželu) strčíš do něj delší šroub párkrát poklepeš a měl by vypadnout
Datum: 16. dubna 2012 20:12
Posl.aktualizace: 15. dubna 2012 19:42
Jméno: Miroslav
IP: uživatel10178
 Mám dotaz,jestli píst trojkroužkáč líp těsní než dvoukroužkáč?
odpovědět
Posl.aktualizace: 15. dubna 2012 21:05
Jméno: Miroslav
IP: uživatel10178
 jo,díky za odpověď,měl jsem ve fíkovi původní trojkroužkový píst,ale ten se mi podařilo zablokovat,takže sem dokoupil tady z fichtlkrámku dvoukroužkáč
Datum: 15. dubna 2012 21:05
Jméno: alan
IP: uživatel12630
 jo tesní  ale dvou je lepsi ... nema takovy treni takze se to tolik nezahrejva .. a trojkrouzkovy pist ti válec vybeháva do soudku
Datum: 15. dubna 2012 19:49
Jméno: Filip
IP: uživatel13610
 Zdar draci.. Mam dotaz ohledně pistních kroužků.. Když pístni kroužek sedí v zámku kolik tam má byt mezera (když je stlačen) ?? Mam je totiž ulně bez mezery a to se mi zdá že to tak být nemá. Diky za rady.
odpovědět
Posl.aktualizace: 16. dubna 2012 6:20
Jméno: standa
IP: uživatel13614
 Mezera stačí 0,1mm...když je kroužek z litiny jako vložka válce tak se rozpínají naprosto stejně... Na mém nejvýkonějším motoru jsem dokonce jezdil jeden kroužek s úplně minimální vůlí a oproti předepsanejm 0,3-0,5mm to byl sakra rozdíl. Tim nechci nabádat,ale jestli to nemáš smáčklý úplně natvrdo,tak to neřeš
Datum: 16. dubna 2012 6:20
Jméno: hh
IP: uživatel13550
 viz péro, novej kroužek má mít 0,2mm, víc jak 0,8 už je na výměnu
Datum: 15. dubna 2012 20:50
Jméno: péro
IP: uživatel1723
 tak to není po zahřátí se kroužek roztáhne a zadíral by se,mezera tam má být aspon 0,2-0,3 mm
Datum: 15. dubna 2012 20:33
Jméno: :P
IP: uživatel6631
 ano tak je to správně nejlepe uděláš když sundáš válec a strčíš ho do valce bez pístu mněl by tam jít uplně a mezera mezi koncem kroužku by neměla být vubec
Datum: 15. dubna 2012 14:46
Jméno: jawasss
IP: uživatel9121
 čau, chci se zeptat která hlava na pionýra je lepší jestli taková ta co má takovou vypuklinu nebo ta co je celá kulatá, myslím vn itřek hlavy spalovací prostor, které je lepší na výkon a tak díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 14. dubna 2012 19:19
 lukáš: to bude asi tím že při použití kulaté hlavy se dává předstih kolem 3mm a u vypuklé hlavy se dává kolem 1.6 mm
Datum: 14. dubna 2012 19:19
 záleží na kterém motoru... mám yzkoušené, že třeba na 05 škubala větší šponu s kulatou hlavou
Datum: 14. dubna 2012 17:55
 hlava s tou vypuklinou má menší spalovací priestor to znamená vacsiu kompressiu, a tá druhá naopak
Datum: 14. dubna 2012 17:43
Jméno: ondra
IP: uživatel12597
 Zdravim, chci se poradit, je lepší si nechat repasovat starou kliku z fichtla (ojnici bych si nechal datl ckr), nebo je lepší koupit komplet novou kliku zde s fichtlkrámku, popřípadě jaké s ní máte zlušenosti. Díky za postřehy.
odpovědět
Posl.aktualizace: 17. dubna 2012 15:17
 pokud má stará OK čepy tak určitě výměna ojnice, dnešní kliky už nedosahujou kvalit těch originálních
Datum: 17. dubna 2012 15:17
Jméno: hh
IP: uživatel13550
 pokud nekloužou čepy setrváků v ložiscích, pak je určitě lepší (a hlavně levnější) vyměnit ojnici u tý starý..
Datum: 13. dubna 2012 23:25
 Zdar lidi chtěl bych se vás na něco zeptat mám fichtla 21 přetim jezdil vyborně uplně krasně a teť když jedu tak jak že by to nešlo na celej plyn jde to tk asi na pulku přetim sem jel na 1 napnej kotel a teť dam 2 a je to jak žebych jel na 1 přetím jak to jelo skvěle nevím čím to je jestli to není pistem protože jak je pistni kroužek tak jak sou tam takové zopačky nebo jak to říci tak je jeden ulomeni nevím prosim poraďte všelijakej nazor
odpovědět
Posl.aktualizace: 13. dubna 2012 20:23
 Jestli máš vylomený kroužek nebo něco na pístu tak to hned vyměn než ty to vydře válec a to víž že to bude jako neim čím jiním by to mohlo být
Datum: 13. dubna 2012 20:23
Jméno: Marek
IP: uživatel13588
 No, to máš urvanej zámek, do kterýho se jakoby zasekne ten kroužek, aby se nehejbal. Podle mě je to tim. Takže asi to bude chtít novej píst no...
Datum: 12. dubna 2012 8:55
Jméno: jawasss
IP: uživatel9121
 čau, chci se zeptat jestli jste již někdo slyšely nebo zkoušely když dáváte papírové těsnění tak že ho před tím než ho namontujete, dáte na chvíly do vody a pak ho normálně potřete vazelinou a namontujete , někde jsem četl že když to tak uděláte tak že vám to výborně těsní ale moc se mi to nezdá tak se radši ptám díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 12. dubna 2012 8:46
Jméno: Yuri
IP: uživatel11334
 ja robím tak že papierové tesnenie potriem buď vazelínou alebo olejom naj sa trochu napije ale do vody určite nie
Datum: 12. dubna 2012 8:46
Jméno: péro
IP: uživatel1723
 když ho namočíš tak se ti tam pak ta vazelína vůbec nedostane protože se s vodou nemíchá,ještě bych pohopil to kdyby se těsnění namočilo do rozehřáté vazelíny
Datum: 11. dubna 2012 20:28
 do vody? snad oleje....
Datum: 11. dubna 2012 19:52
Jméno: greadr
IP: uživatel10115
 Vydrží tmel paulin těsnit mezi válcem a motorem? Nemám po ruce červený silikon
odpovědět
Posl.aktualizace: 11. dubna 2012 19:52
Jméno: Buvolos
IP: uživatel13426
 Vystřihni těsnění ze čtvrtky a je to lepší, než nějaký tmely
Datum: 11. dubna 2012 19:52
 ani červený silikon není dobré plácat pod válec (sice i já to tak na svém Manetu mám, ale nadlouho to nebude...) radši kup papír
Datum: 11. dubna 2012 18:01
Posl.aktualizace: 11. dubna 2012 20:32
 Omlouvám se, že se sem jen tak přifařím, ale chci se zeptat, jestli když doteď používám minerál, a chci ho vyměnit za lepší (taky minerál, Mogul TS), tak nemusím nic čistit (hlavu, kanálky). Co by se stalo, kdybych tam dal polosyntetiku (TSFko), stalo by se to samé jako syntetika, rozpouštěl by se karbon, a prostě pro válec nic moc ? Cena toho TSka je podstatně příznivější, než cena TSFka, ale rád bych slyšel i názor někoho jiného. Děkuji za odpověď
Datum: 11. dubna 2012 20:32
 je jedno na jakém oleji to zajedeš, hlavní je dodržení poměru!  jinak jestli chceš jedit na tuhle plnou syntetiku, tak už to vždycky nech na plné syntetice... nikdy už tam nedávej minerál apod...
Datum: 11. dubna 2012 18:03
Jméno: SpArrKy
IP: uživatel13536
 Ahoj lidi zajímá mě jaký má vliv číslo u svíčky u některých jsou větší u některých větší co toho číslo vlastně znamená a co na chodu motoru ovlivnuje.?
odpovědět
Posl.aktualizace: 11. dubna 2012 16:30
 jubka > to už bych viděl ve špatně vyladěném stroji... jiná směs a už sedne lépe jiná svíčka  u předstihu taky vlastně...  i PIO to s velkým předstihem (údajně) více hřeje...
Datum: 11. dubna 2012 16:30
Datum: 11. dubna 2012 6:54
 Je to tepelná hodnota... ua každé mašiny se strká jiná... simson N14C, PIO N15C na zimu i N17C (v létě už se to na tu N17C může přehřívat...
Datum: 11. dubna 2012 6:25
Jméno: jawasss
IP: uživatel9121
 čau, mám dvě klikovky na pionýra a potřebuji vědět která z nich je lepší, tak se chci zeptat na co se ám hlavně dívat a podle čeho to posuzovat díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 10. dubna 2012 21:20
Jméno: péro
IP: uživatel1723
 chytni jednou rukou ojnici a druhou rukou si bouchni na tu ruku v který držíš ojnici,vše proved ve vzduchu aby ti klika visela na ojnici a jestli při bouchnutí zazvoní tak je KO ale ne zase úplně já na zvonící kliku nalítal ještě dobrejch 10 000,prostě vyber tu co bude zvonit nejmín stejně budou zvonit všechny
Datum: 10. dubna 2012 21:20
 drážka od gufera se dá ještě zachránit
Datum: 10. dubna 2012 20:51
Jméno: standa
IP: uživatel13582
 Skoro nejdůležitejší je,která má a nemá vakl na ojnici,pak jestli nemá projetý hřídele(od ložisek) ,nemá vyjetý rejhy od gufer a v neposlední řadě jestli sou cajk kužely a závity. Ono klika s vaklem je na kulový,ale když má zdravý hřídele tak se muže dát na repas,klika s projetejma hřídelema a nebo vyjetejma drážkama je na vyhození.
Datum: 10. dubna 2012 20:44
Jméno: alan
IP: uživatel12630
 vůle na ojnici
Datum: 10. dubna 2012 19:25
|



|