Pokročilé vyhledávání:
Upřesňující hesla:
Musí obsahovat:
Nesmí obsahovat:
Kategorie:
Jméno: GrysaCZ
IP: uživatel13428
 Zdar, nejde mi fichtl ve volnobehu, vycistil sem karburator ale porad nic musim ho porad točit pod plynem i kdyz treba dojíždím na spojku ke křižovatce, bez plynu, chcípne. taky nejde na poprvý nastartovat před zimou ještě šel. Dík za rady.\r\n
odpovědět
Posl.aktualizace: 19. března 2012 10:03
 projed to až bude motr zahřátý tak se sešteluj volnoběh
Datum: 19. března 2012 10:03
Jméno: cige10
IP: uživatel13350
 Zdravim, chybi mi na s11 pruchodka kabelu, chtel jsem se zeptat jestli je normalni kdyz motor bezi ze tam bidim u zapalovaci civky nejaky zablesky...
odpovědět
Posl.aktualizace: 17. března 2012 21:43
Jméno: 1122
IP: uživatel6631
 při rozpojování kladívek u zapalování dochází k jiskření je to normální
Datum: 17. března 2012 21:43
 Hoj tak sem zase musel poladit predstih jak uz to steluju, vyndam nakopavacku a ze ju tam vratim a najednou se mi nevraci, ono mi to delalo jenom kdyz sem povolil ten klínek ale tedkom to dela i kdyz ho mam utazeny, delal sem to Xkrat a nikdy bez zavady a ted nejadnou se nevraci, jinak ta pruzina u segmentu se nemohla nejak vyvlect ne?
odpovědět
Posl.aktualizace: 16. března 2012 18:04
 ahoj draci,mám dotaz,poněvač si už sám nevím rady.Můj fík (seriovka) 21 nechce chytat teplej.Teda on nechytal nikdy teplej za těch 16 let co ho mám i když byl po výbrusu,nebo po zajetí.Dneska sem měl druhou vyjíždku od výbrusu,před dlouhou jízdou z kopce sem ho vypnul,aby se aspon trošku ochladil,pod kopcem snaha nastartovat až na 6-7 pokus.A takhle je to i po zajetí výbrusu.Máte to tak stejně? To se ten benál vypaří než tam doteče? nebo jak si to mám vysvětlit.Přeci nejni možný,aby to teplé nechytalo.Hodte nějaký rady do placu.Popřípadě navrhněte nějakou svíci se kterou máte zkušenosti při teplejch startech.Díky Jenda
odpovědět
Posl.aktualizace: 05. března 2012 19:32
Jméno: standa
IP: uživatel13335
 Když ten cancík ucpeš,tak to nebude držet volnoběh...
Datum: 05. března 2012 19:32
 stým otvorom oni pocítali, je to v pohode,
Datum: 05. března 2012 19:08
 Momentálně mám jehlu na 2ce pro ten záběh.Tak že svíčka je černá jak saze.Stejně mi to nedalo,půjčil sem si kalibrovanou digi posuvku a udělal předstih.Zároven sem zakoupil v naší mototechně 3 svíce N14C,N15C, a novou pal N19 ze starých zásob,akorát nevím,co ta N19 jestli to nejni do auta.Zkusil sem N14C a teplej start po seřízení předstihu na 3 našlápnutí.Postupně zkusím i ostatní svíce.Jenom se mi zdá,že před seřízením předstihu to jelo lépe,ale může to být jen pocit.Každopádně seřízené je to podle příručky mladého sviště,tak by to mělo bejt lepší.Třeba pincek známého na přesnej předstih nejede a nejede,teprv po jízdě s ladícíma přestávkama se seřídí podle pocitu a potom fakt jede pěkně.U mého je to taky tak.Prostě doladit za provozu.
Když už sme u toho ladění,pod karbecem je takovej cancík, a z něho občas kápne benzín.pokud ho ucpu,tak pincek sníží otáčky.znamená to,že tamtudy nechráněně saje falešnej vzduch.On teda je tam proto,aby se nezaplavil válec benzínem.Kamarád co dělal v Jawě mi říkal,že soudruzy nedokázali udělat kohout palivové nádrže kterej dokáže zastavit benzín a proto udělali tenhle nechráněnej otvor do karbecu.Abych se vrátil k cancíku heh... jakej máte názor na ten falešnej vzduch???
Datum: 05. března 2012 18:33
Jméno: standa
IP: uživatel13334
 Zkus lehce snížit hladinu. Pokud to nepomuže,tak za šoupátkem je taková minidirka,tak ji projeď odpovídajicím drátem....ideálně jeden pramen rozpleteného lanka...pokud stále nic tak zkus o číslo menší trysku volnoběhu....na 100%je to bohatej volnoběh...někdy pomuže až výměna karburátoru
Datum: 05. března 2012 15:01
 Zdar tak kouknul bych na předstih a na svíčku, tu tam zkus třeba 15-ku nebo 14-ku s vysunutým jiskřištěm nebo bez ... nebo ještě bohatost směsi (hladina, poměr oleje) jako že se ti to ulejvá ..
Datum: 05. března 2012 6:52
Jméno: péro
IP: uživatel1723
 zkus vyměnit svíčku a když nic tak běž po karbecu a potom po zapalování od cívky v zapalování přes kladívka po fajfku,všude očisti kontakty atd
Datum: 05. března 2012 6:45
 Jo promiň. A co jestli tam nemáš moc oleje v benzínu ? taky se mi stávalo že sem to přehnal a na nakopnutí nechytal ani za boha
Datum: 05. března 2012 6:39
 Ahoj Jendo.... Hele. Nevim co máš za svíci ale já ted jezdim a Brisk N17 myslim. Nikdy se mu nechtělo startovat za tepla. Jezdil sem myslim s 15 nebo dokonce 14. NEvim teď. Ale od tý doby co mám 17 tak to chytá i za tepla na po třetí vetšinou. Ale každej motor chce něco jinýho. Uvidíě  Třeba mě napadla směs....ale to je asi blbost..  Tak zatim Zdarec
Datum: 05. března 2012 6:37
Jméno: 1122
IP: uživatel6631
 ahoj mám jawu 21 a motor nejde až tak vytočit jakoby jěště chtěl točit ale předstih mu to nedovolí a tak se ptám jak změřit předstih? když sundám hlavu tak píst dám skoro na HU ale o 1.6mm méně?\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\r\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\nA kladívka mají být při tomhle rozepnuté na 0.05mm? díky za rady
odpovědět
Posl.aktualizace: 13. března 2012 6:15
Jméno: sevca6254
IP: uživatel12135
 cs sorry sem se spletl tohle sem chtěl napsat někam jinam
Datum: 13. března 2012 6:15
Jméno: sevca6254
IP: uživatel12135
 Čus to mě taky dělalo ale jednou pístním kroužkem jeden se mě zlomil protože píst neměl už zámky koupil sem novej i kroužky a jelo to když mě to nechce jet filtrem tak tam dám ruku než se to zahřeje a je to v poho ale vyřešil sem to že tam mám silonku a jede to
Datum: 13. března 2012 6:13
 kladívka 0,05mm v rozepnutém stavu??? , kladívka dej na 0,4mm ,a píst na 1,6mm - 1,9mm
Datum: 04. března 2012 9:54
 proč všichni sundáváte hlavu?digi šuplerou odměřím hú od žebra,vynuluju a mám čistou míru ne?
Datum: 02. března 2012 20:46
Jméno: 1122
IP: uživatel6631
 ne filtrem to není
Datum: 02. března 2012 19:46
Jméno: Castrol
IP: uživatel11670
Datum: 02. března 2012 19:01
 Ahoj  Ohledně předstihu. Včera sem dělal do noci Mustanga. Vyrobil jsem si těsnění mezi kartery a válec, pač tam už bylo na odpis. Mezi válec a hlavu sem zkusil dát alobal. Asi to neni nejlepší řešení, ale na rychlo jsem nic nevymyslel. To je jedno. Karburátor vyčištěn atd.... Každopádně jsem dělal předstih. Někdo mi poradil že když udělám menší předstih než těch myslím "1,5" mm tak to pojede líp. Udělal jsem cca. 1mm od horní úvrati. --Teď první "otázka" -> Asi blbá ale: Jiskru to hází mezi kladívky když sou od sebe těch 0,05mm ?? A hlavně PŘED HORNÍ ÚVRATÍ nebo potom ? ... Potom je ale blbost že ? --
Předstih jsem se "učil" podle návodu k fíkovi. Myslel jsem že to pojede líp. Dneska jsem zjistil opak. V nízkých otáčkách je líný jako "svině" ,ale vy vysokých je teprve znát, že to trochu táhne. Jde mi o to, jak mám tedy udělat předstih tak, aby mi to táhlo hlavně v nízkých otáčkách, nebo aby to bylo rovnoměrně rozložené.
--Jinak zápalko seřizuju tak, že -> sundám hlavu, dám horní uvrať, mezi kladívky nastavím 0,4mm utáhnu samozřejmě, a popojedu pístem o těch "1,5"mm ( podle toho jak si nastavím ) ->> Proti hodinovým ručičkám <<- ,zapalováním otáčím tak, abych měl mezi kladívky těch 0,05mm -> cigaretový papírek .
Děkuju všem za odpovědi  Víc mohu pripsat v komentrech. Mějte se dobře a at Vám to jezdí
odpovědět
Posl.aktualizace: 01. března 2012 14:58
 A šlo by to nějak zjistit???že bych do dal do pořádku at je to v cajku když už sem se tak sr.a.l z renovací
Datum: 01. března 2012 14:58
Jméno: standa
IP: uživatel13316
 Mluvil jsem především o problémech ve válci. Ovšem souhlasím s provazem,když to začneš zkoumat do hloubky a porovnávat karter proti karteru,tak zjistíš,že neni kus jako kus.... stejný je to třeba u karburátoru....
Datum: 01. března 2012 12:22
 NO hele nevím, jak to myslel standa, ale co já vím, tak to tam prostě bouchali ty motory -fakt radost pohledět  . Néé, prostě každej válec je jinej, každej má jinak kánály a tak každej fictl potřebuje poštelovat na to svoje - to pravý ořechový  Možná i kartery k sobě občas nedali, tak jak by měli opravdu být
Datum: 29. února 2012 20:23
 Standa na jedne otázce tady si psal že většina fichtlu byla již v továrně blbě udělána (myslím motor) můžeš mi to vysvětlit ???
Datum: 29. února 2012 19:33
Jméno: standa
IP: uživatel13307
 Jo,je to dobře....to je právě ten malej kousíček pístu do hrany válce,kterej hodně lidí zapomíná uvažovat a pak si myslí,že dali předstih 1,5mm ale přitom tam maj militr a nebo někdo tu vykřikuje jak mu to jezdí na předstih 2,5mm a přitom tam má klasickejch 1.9mm co je doporučený pro J21  A naopak někomuprojíždí píst přes hranu ven a když to měří od hrany,tak naměří třeba 1,6mm ale ve skutečnosti má přes 2 milimetry předstih....proto je dobrý to měřit odečtem od HU pístu a ne hrany válce....mimojiné je dobrý,aby píst dojížděl do HU s přesností na desetinu....rozdíl se kompenzuje sílou těsnění pod válec. Rozhodně by píst neměl přejíždět HU!
Datum: 29. února 2012 13:27
 Hojte lidi potřebuju poradit a vidím tu předstihu tak nebudu zakládat novou otázku tedy když se měří předstih tak ten píst je vypouklý tak z kam měřit těch 1,6mm ???od prostředka nebo od hrany???
Datum: 29. února 2012 13:27
 jj, jak ti tady radi standa.v horní úvrati když jsem přiložil šupleru, tak tam mám hranu pístu a válce 0.6mm. Takže po secvaknutí kladívka na 0,05 jsem měl hranu píst- válec něco kolem 2,1- 2,2 a jelo to. takhle to seřizuju já. snad je to dobře
Datum: 29. února 2012 11:28
Datum: 28. února 2012 13:12
Jméno: standa
IP: uživatel13296
 Předstih se dá měřit od hrany válce jen za předpoladu,že s ní píst v HU na desetinu lícuje....jinak je to lepší měřit od pístu
Datum: 28. února 2012 12:54
Datum: 28. února 2012 12:45
Jméno: standa
IP: uživatel13296
 Dej předstih 1,6mm a měř ho odečtem od HU pístu a ne od hrany válce  Takový věci jako odtrh kladívka předpokládam máš dobře
Datum: 28. února 2012 12:32
Jméno: Fichtlnejedezase
IP: uživatel11810
 čau potřebuju radu na jedničku mi fichtl jede krásně na dvojku moc netahá a na trojku spomaluje čím to je? i ta dvojka je šílená na rovince to jaksik líně táhne ale v mírným kopci jedině jedna... ta jednička jede dobře... zápalko komplet měněný... karbec sem čistil...
odpovědět
Posl.aktualizace: 25. března 2012 21:39
Jméno: Gamer
IP: uživatel13484
 Pokud to nebude technický problém, tak to může být problém převodů... Kolikazubé kolečko tam máš? Já dneska zkoušel dávat na mustafovi 13ti místo 12ti a na dvojku to skoro vůbec nejelo a na trojku jedině z prudkého kopce a stejně to skoro ani nezrychlovalo. Doma jsem hodil zpátky 12ti zubé a zase to jezdí stejně svižně jako dříve  Po rovině nebo do minimálního kopce není problém jet na trojku... Zkusil bych hodit o jeden zub menší a měl by ti to lítat
Datum: 25. března 2012 21:39
Jméno: sevca6254
IP: uživatel12135
 Čus to mě taky dělalo ale jednou pístním kroužkem jeden se mě zlomil protože píst neměl už zámky koupil sem novej i kroužky a jelo to když mě to nechce jet filtrem tak tam dám ruku než se to zahřeje a je to v poho ale vyřešil sem to že tam mám silonku a jede to
Datum: 13. března 2012 6:15
Jméno: Fichtlnejedezase
IP: uživatel11810
 dřív jezdil dobře jen furt žral svíčky pak dlouho stál (8měsíc) odstaven kvůli poruše v zápalku (neházelo) pak sem to spravil a dělá to todle... už si ale moc nepamatuju jaký to bylo předtím...
Datum: 27. února 2012 21:34
 a jezdil nekdy normálně a ted najednou toto?
Datum: 27. února 2012 20:49
Jméno: Fichtlnejedezase
IP: uživatel11810
 tak předstih i odtrh sem dělal tak stokrát už a pokažde na 1,7 chytá na max 5 tý nakopnutí když je studenej... i zápalko druhý karbec sem skoušel i jinej a furt to samo
Datum: 27. února 2012 20:46
 Mimo motor - zkus protočit kola jestli ti nedrhnou ložiska jak předek tak zadek + brzdy jestli nepřibržďují, jestli jde volně řetěz jestli je správně napnut a jestli máš dofouklá kola ... jinak co mě tak napadá rozhozenej předstih a odtrh nebo směs ...
Datum: 27. února 2012 20:32
 a máš vubec sežízený předstih?
Datum: 27. února 2012 19:53
Jméno: Fichtlnejedezase
IP: uživatel11810
 vzduch filtr taky novej před 100km
Datum: 27. února 2012 19:18
Jméno: Fichtlnejedezase
IP: uživatel11810

no výfuk i hlava před 100km čiuštěno kouří to normálně... moc ne... jeto na polosintetiku
Datum: 27. února 2012 19:16
 Zkus vyčistit výfuk jestli není přicpaný a dekarbonizovat hlavu a válec, kouří to z výfuku moc ? (moc, málo, bílý,modrý) Třeba máš přicpaný airbox ... nebo ten vyběhaný válec ...
Datum: 27. února 2012 19:09
Jméno: Fichtlnejedezase
IP: uživatel11810
 no vydřený drážky tam nejsou to mě napadlo taky už možná že je jako vyběhanej do vajčka už... a taky to Žere svíčky může to stím mít souvislost?
Datum: 27. února 2012 18:51
 A co válec a kroužky? nemáš to vyběhaný?
Datum: 27. února 2012 18:44
 Neví někdo proč fichtl jaksi pořádně netáhne a má černou svíčku at je to na jakým koliv zářezu na jehle???napadlo mě že to může být nastavením špatného předstihu že to pozdě zapaluje nebo něco takového jestli někdo ví takl předem Dík.
odpovědět
Posl.aktualizace: 25. února 2012 19:00
 Nemenil si náhodou hlavnú trysku ? Ak si dal viac ako 72 tak je možné že sa ti to hltí benzínom a je to bohaté, skús mu dať viac vzduchu nech sa aspoň zmes vyrovná a uvidíš čo to povie...
Datum: 25. února 2012 19:00
 mě právě napadlo že by to mohlo být tím že třeba jiskru háže pozdě tím pádem to nespaluje tak jak by mělo to by dávalo smysl té černé svíčce možná
Datum: 25. února 2012 18:54
Jméno: Drak
IP: uživatel10258
 Zkontroluj vejfuk, palivove vedeni, filtr, trisky, vymenit svicku, špatná směs benzínu, ucpané víčko, co já vím je toho hodně musíš myslet na všechno a ne jen na karbec..
Datum: 25. února 2012 15:00
Jméno: PilotMildA
IP: uživatel3277
 Ahoj pánové, mám doma Jawu 353, nejde mi za nic na světě nastavit předstih. Měním vačky a všechno možný a nic. Všechno je v pořádku, akorát za horní úvratí když točím motorem ve směru chodu, tak se kladívko odlepí tak o 4-5mm. Nevím už čím by to mohlo být.
odpovědět
Posl.aktualizace: 26. února 2012 9:04
Jméno: péro
IP: uživatel5972
 ještě mě napadá jestli tam třeba nedáváš vačku z něčeho jinýho,ted teda nejvím přesně jaká tam je,ale jestli tam necpeš třeba z pio. nebo z pařeza,třeba je jinak pootočená
Datum: 26. února 2012 9:04
Jméno: PilotMildA
IP: uživatel13282
 No s klikou by nemělo nic být, před měsícem byla na repasi. Taky si říkám, že je to záhada.
Datum: 26. února 2012 8:52
Jméno: fermez
IP: uživatel13196
 taky jsem se stim setkal, myslim že hází hřídel na klice, ale je to divný pak by mělo drhnout zapalování???? záhada
Datum: 25. února 2012 20:50
Jméno: péro
IP: uživatel5972
 nemáš ohnutou klikovku?tohle dělala kámošova 05 že když se nastavil předstih 0,4 tak se kladívka otevírali 2x,byla ohlá klika
Datum: 25. února 2012 19:08
Jméno: PilotMildA
IP: uživatel3277
 To jsem několikrát zkoušel, ale to nejde, jako předstih nastavit jde, ale mě štve, že to kladívko se při chodu hrozně odlepuje, a kvůli tomu nejde dobře motor.
Datum: 25. února 2012 12:07
Jméno: Fano
IP: uživatel11710
 dej pist do Hú a nastav odtrh na 0,4 mm a musi to jit
Datum: 25. února 2012 11:58
Jméno: Budos
IP: uživatel13205
 Zdravím draci, měl bych dotaz. Po půlení motoru mě čeká jeho opětovné složení do hromady a já se chci zeptat na předstih a odtrh. Konkrétně to je na 640-tce. Díky moc
odpovědět
Posl.aktualizace: 11. února 2012 20:01
Datum: 11. února 2012 20:01
Jméno: haggar
IP: uživatel11323
 Mám 634 předstih 3mm (2,8-3,2mm v návodu k obsluze),odtrh 0,3mm. Nevím jestli je to stejný i u 640(jiný motor)
Datum: 11. února 2012 19:50
Jméno: Dan
IP: uživatel13142
 Cau, mám takový dotaz. U rotoru alternátoru mi chybí takový ten výlisek pro aretaci vačky, ale vůbec nevím kde jsem ho mohl ztratit. Dá se vytvořit doma??
odpovědět
Posl.aktualizace: 01. února 2012 15:12
Jméno: péro
IP: uživatel1723
 dá se tam udělat takovej klínek,najezdil jsem na to snaz 10 000km a drželo to v poho
Datum: 01. února 2012 15:12
Jméno: drápalík
IP: uživatel10879
 Myslím, že nějaký trenýrky mít musej !
Datum: 01. února 2012 12:55
Jméno: úchilpták
IP: uživatel12424
Datum: 01. února 2012 11:35
 Já konktetně doporučuji tento rotor zahodit a dát jiný co má tu zarášku vpořákdu. Ačkoliv se to nezdá vačka se v té rychlosti pohne a rozhodí se předstih a budeš jen ladit a ladit. Jedině to ještě zalepit.
Datum: 31. ledna 2012 21:37
 Taky jsem se s tím setkal mám to na autíčku no a problém by byl jedině kdybys tu vačku dal třeba obráceně myslím že by nešel nastavit předstih nebo by to bylo komplikovaný  nebo nevim na co to tam je ..
Datum: 31. ledna 2012 20:42
Jméno: wepo
IP: uživatel13045
 Myslím, že alternátor je jakýkoliv točivý stroj, který za pohybu magnetu v okolí cívky nebo naopak dodává stř. proud :-O
Datum: 31. ledna 2012 20:35
Jméno: hh
IP: uživatel10371
 osobně nechápu proč je tak nutný tam ten výlisek mít, stejně je tam jen proto abys dal vačku správně při montáži, pak se to stáhne šroubem a musí to držet, pokud ne, je někde chyba.. a jen pro info, alternátor je správné označení, magnetoalternátor (zkráceně magneto) je jen přesnější název, což je alternátor buzený permanentními magnety..
Datum: 31. ledna 2012 20:04
 Nahradíš ji..akorát nevim jak známej udělal kousek železa do tej díry a zároven to udělal i nějak pro vačku a ani se nehne
Datum: 31. ledna 2012 19:03
 jo tamto.. no tak to nenahradiš.. prostě nasad vacku tak jako by byla v tom vylisku a je to
Datum: 31. ledna 2012 18:58
Jméno: Dan
IP: uživatel13143
 dík za odpověď ale já nemyslím ten válečěk na hřídeli ale takovej zoubek jak se nasazuje vacka.
Datum: 31. ledna 2012 18:57
 tak pro info neni to alternátor ale magneto  .. a neni to výlisek ale takový váleček.. staří uřezat kus hřebíku a dát to tam
Datum: 31. ledna 2012 18:29
Jméno: Jiřin
IP: uživatel13083
 Mám dotaz k zapalování VAPE, asi už to tu bylo ale najít to dá fušku.
Na tom papíru, co k němu dávají, je nakreslená křivka předstihu, směrem dolů (obráceně než se kreslí např u automobilů). Někde jsem slyšel, že u moderních 2T motorů se předstih s otáčkami skutečně zmenšuje. Je to opravdu tak? Neumím si představit, že to tak funguje...
odpovědět
Posl.aktualizace: 29. ledna 2012 20:59
Jméno: standa
IP: uživatel13131
 Od začátku o tom mluvim. Jen jsem neřek natvrdo,že mluvim o vysokootáčkovejch 2T,ale řek sem,že se bavíme o moderních/vysokootáčkovejch dvoutaktech.....nepředpokládal jsem,že mi někdo bude argumetovat trabantem a jeho odstředivou regulací....
Datum: 29. ledna 2012 20:59
 ten tvůj trabant měl v roce 75 od Assmanna cca 70 koní (kopcový)a jel bez regulace.je rozdíl regulovat předstih u motoru který končí s výkonem v 6000rpm anebo ve 12000rpm
Datum: 29. ledna 2012 19:08
Jméno: Jiřin
IP: uživatel13083
 Tak například japonské motocykly v 90 letech měli proměnný předstih a právě jako u čtyřtaktů. Snižování předstihu s otáčkami je záležitost posledních 10-20 let. A jeden příklad za všechny co jistě každá zná - Trabant - odstředivá regulace
Datum: 29. ledna 2012 16:50
Jméno: standa
IP: uživatel13127
 Netahej mi za nos  starý 2T neměli ani pořádný vyplachování válců,natožpak regulaci.....maximálně tak páčku na řidítkách kterou se na hulváta hejbalo se zapalovánim,protože všechno bylo tak nespolehlivý,že na předstih na kterej to jeden den přijelo,druhej den neodjelo....asi tak  literaturu poštuduj....dozvíš se to co jsem ti shrnul v kostce...
Datum: 28. ledna 2012 23:53
Jméno: Jiřin
IP: uživatel13083
 Právě že ano, 2T motory měli dříve řízený předstih podobně jako 4T. Směs přeci prohořívá nějaký čas, nevybuchne celá naráz. A regulace předstihu zaručovala, aby směs prohořela (a největšího tlaku bylo dosaženo) těsně za horní úvratí. Pokud jsou vysoké otáčky (píst se pohybuje rychle) a malý předstih, směs nestačí prohořet celá v tak krátkém čase ale shoří až když je píst už daleko za úvratí. Ale tu literaturu o dnešních 2T motorech někde zkusím sehnat.
Datum: 28. ledna 2012 21:42
Jméno: standa
IP: uživatel13126
 Nemáš v tom bordel? I kdyby s malym předstihem,tak směs je zapálena před HU. Starý 2t neměli předstih řízenej nijak,byl tam prostě jeden natvrdo. Jinak 2t neni 4t. U moderních 2t je to jak sem popsal,včetně zmíněných důvodů a souvislostí. Doporučuju nějakou literaturu o 2T ze současnosti...dozvíš se tam vše...včetně okolností s výfukem ..
Datum: 28. ledna 2012 20:58
Jméno: Jiřin
IP: uživatel13083
 Ale pokud je předstih malej, tak směs hoří zase dlouho za horní úvratí. U automobilů se proto předstih s otáčkama zvětšuje, aby byla doba hoření zhruba stejná. U dřívějších 2T to taky tak bylo, proto pořád nemůžu pochopit, že teď je to přímo obráceně. Ale asi se v tom moc vrtám, jen mě to prostě zajímá.
Datum: 28. ledna 2012 19:38
Jméno: standa
IP: uživatel13126
 A pokud se nemýlím tak velkej předstih=směs je zapálena dřív=hoří delší dobu před otevřením výfuku... to je teda podle mě logický...selskej rozum...nejsem žádnej ing přes motory
Datum: 28. ledna 2012 19:31
Jméno: standa
IP: uživatel13126
 Teplota výfukových plynů je přesně to přeladění o kterym jsem psal...
Datum: 28. ledna 2012 19:26
Jméno: Jiřin
IP: uživatel13083
 Sakra stejně mě to nejde do hlavy. Pokud budu mít ve vyšších otáčkách malej předstih, nebude se motor přehřívat, z důvodu dlouhýho hoření směsi? Aspoň jsme se to tak ve škole učili
Datum: 28. ledna 2012 18:52
Jméno: standa
IP: uživatel13126
 Je to tak. U novejch 2t co hodně jedou se po dosažení max točivýho momentu začne snižovat předstih a přeladí se tím rezonance ve výfuku-prodluže je se tak doba účinku rezonancí ve výfuku....u fichtla zbytečný řešit...u vape je to jen vedlejší efekt konstrukce zapalování....neřeš to...funguje to...jede to....
Datum: 28. ledna 2012 18:47
Jméno: karel
IP: uživatel13071
Posl.aktualizace: 23. ledna 2012 23:16
 mimichodem 0.4 má stěna obyč pet flašky a 0.05 je cigaretovej papírek za 4kč balení 50ks ale s měrkama je to profi práce
Datum: 23. ledna 2012 23:16
Jméno: Jarin
IP: uživatel11722
 Super vecicka  Urcite kup, nestrati se ti to.. Vyuzijes nejen na pionyru pri stelovani odtrhu, ale i u serizovani ventilu u aut nebo 4T motorek
Datum: 21. ledna 2012 10:57
 jsou to sice merky odtrhu ale to nevadi.. da se ale s nima delat i vule ventilu na skodovkach
Datum: 20. ledna 2012 22:51
 jo na všecky pio s kladívkovým zápalkem
Datum: 20. ledna 2012 22:33
 zdravim, mam jawu 50/20 a mam takovy mensi problem. jeden kokos se mi "podival" na predstih a rikal ze mam 5 milimetru ze to je moc atd atd. tak mi to snizil, jenomze mi pak pincek chcipal, kdyz sem zapl svetla tak vynechaval atd. pak mi prestal hazet uplne tak sem sel za jednim chlapem z vesnice, ten mi to nastavil a jelo mi to, po tydnu jezdeni sem si chtel zajezdit ( byly totiz prazdniny, a to pro me znamena radeni na fichtlu  ) no tak sem pustil benzin, prechlastal a kopal a nic. Tak roztlacim a chytne. zmacknu spojku, hodim neutral trosku turnu a obliknu si helmu a ze vyjedu, kdyz v tom, jak sem se chtel rozjet to zaclo chcipat a nejelo to. tak rychle spojku a v pohode se to dalo turnout jenomze jak sem chtel jet tak to chcipalo a nejelo to, az to chciplo uplne!  tak sem zkusil roztlacit a nic, podivam se a nehazi jiskru. podle me predstih. od te doby co se mi do toho zacal montovat ten hlupak mi to cele blblo, predtim parada predstih 5mm a jezdil sem! k tomu znamemu to davat nechci, protoze predstih je malickost a on se s tim parat nechce! takze ted k veci. predstih sem zkousel nastavovat normalne sem sundal hlavu, dal sem pist do HU, odtrh 0.4 mm ale nevim jak predstih? jak to mam nastavit? nechapu to proste zkousel sem snad vsecko! prosim vas o radu, a taky neberte me za blbce  nechapu proste nevim JAK  sem vdecny za kazdou radu, kdyby nekdo mel video jak to nastavit budu moc vcedny, a taky sem vdecny vsem co si tohle precetli a co mi napsali radu! fichtlum zdar
odpovědět
Posl.aktualizace: 23. února 2012 18:10
 Jak to tak čtu tak si napsal že to má několik cm před horní úvratí???vtom případě skus rozdělat to magneto vyndej ten magnet co tam je a podívej se jestli se ti nepohnul ten kolíček co tam je mě se to stalo a ani za boha sem nemohl nastavit potom předstih,odtrh
Datum: 23. února 2012 18:10
Jméno: Jenda
IP: uživatel9410
 Čéče,když to tak čtu,tak vzpomínám na pařeza.Tam musel bejt 5mm odtrh a teprv to hodilo jiskru a chytalo to na votočení.Ještě trochu jednoduší ,hrubé nastavení,je: dát píst do horní úvratě v tom momentu naštelovat mezeru mezi kladívky 0,40mm a kladívka utáhnout.Pak to musí hodit jiskru a mělo by to chytnout. a až to chytne,tak doladit podle návodu jak píšou ostatní draci.To znamená otočit zapalkem tak,aby se kladívka začala rozepínat 1,2mm před horní úvratí.
Datum: 25. ledna 2012 22:18
Jméno: haggar
IP: uživatel11323
 Dej tam druhé kondík a třeba to půjde.
Datum: 12. ledna 2012 0:46
 jo kdyby neumrel muj deda cca pres 4 rokama, kdy sem se o motorky nezajimal, a zil by do tedkom tak bych nemel problem  , jiskru nehazi, jinak jak mi to nejelo, tak jsem oddelal hlavu, a kdyz se kladivka oddelaly a byly na 0.40 milimetrech tak ten pist byl o nekolik cm pred horni uvrati, dratky jsem kontroloval hned jak mi to prestalo jet, vse je jak ma... nahradni kladivka nemam, ale pokud nepomuze predstih tak fakt povymenuju vsechny kable, jak rikam 1. vec je predstih, a potom kable a kladivka, zitra napisu. dik za podporu! jinak nejaci dedkove sou tak 8 km odemne  a to se mi tlacit nechce  ja sem se natlacil takovych 20 za jeden den
Datum: 10. ledna 2012 22:28
 budes se divit ale mne CZ strasne tarokovala a nesla do otacek.. dal jsem druhé kladívko a problém zmizel
Datum: 10. ledna 2012 22:20
Jméno: hh
IP: uživatel10371
 a nepovolil se ti prostě jen spodní kontakt kladívka a teď se od sebe kontakty neodlepují?
Datum: 10. ledna 2012 21:16
 No, může to být klidně jenom ve svíčkách ( špatný přestih -> pozdější jiskra -> špatné spalování -> zanese se svíčka -> nejede ) takže zkus prozkoušet svíčky, vyndej fajfku a dej kabel ke kostře a mělo by to dát jiskru , pokud ne tak zkontrolovat VN kabel a indukční cívku , pak kabely od přepínače , od indukčky, od motoru, správné kostření (drátky se mohly urvat) , pak proměřit alespoň cívku zapalování multimetrem , zkontrolovat kladívka a správný odtrh kladívek a pak ten předstih ... nejlíp tak poprosit třeba přes babičku aby ti doporučila nějakého dědulu kterej se v tom vyzná a jezdil na tom ... u nás ve vesnici to tak dělají kluci že mu to zavezou a on to spraví  ale ficht zapalko je jednoduché tak zkus tyto věci no .. hodně zdaru
Datum: 10. ledna 2012 21:15
 navic indukcni civku sem zkousel jinou a reknu ti ze to neni tim  , kabel je meneny, svicka origo 14-7, daval sem i jine a nic  , kladivka by mely byt v pohode, proste zkusim nastavit predstih a dam vedet, zitra po skole se na to vrhnu D:
Datum: 10. ledna 2012 20:55
 hej ale mi se toto stalo uz predtim a znamy mi tam nastavil predstih na 5 mm a jelo to a tedkom se mi stalo to same co se mi stalo predtim ze to nejelo takze ja nastavim predstih a uvidim, protoze ten predstih tam je nastaveny uplne blbe, ono se to cele rozjelo XD
Datum: 10. ledna 2012 20:53
 to že nejde jiskra nemá nic společné s předstihem.. jiskra ti pujde při jakémkoliv předstihu! ... hledej PROČ nejde jisrka! začni u svíčky, pres kabel, kladívko, indučku a cívku na zapalku
Datum: 10. ledna 2012 20:46
 ok zitra zkusim, kdyby sem to zase nepochopil nevadi ti kdybych ti napsal na email? nebo budes sledovat tuhle diskuzi?
Datum: 10. ledna 2012 17:40
 maš tam takové dva šrouby u zapalka na hože a dole jsou zašrubované do bloku tak ty povolíš a maš volne cele zapalko a tom otačiš ale mosiš davat pozor at se ti to nepootočí i s klikoi ..
Datum: 10. ledna 2012 17:30
 mimochodem tu knizku a mam a nechapu to z ni
Datum: 10. ledna 2012 17:09
 wut? a jak otocim zapalkem?
Datum: 10. ledna 2012 17:00
 zdraec klasika vypada to složitě ale nic na tom neni jak maš ten odtrh tak to utahneš a točíš klikovnů PROTIsměru otačení to je do leva .. odmeříš di šuplerou od konce valce po začatek pistu vzdalecnost 1,2 až 1,5 ja osobne davam neco mezi tak 1,3 1,4 a v teto fazu musíš otočit zapalkem tak abyti mezi kontaktmy kladivka volne chodil papírak všecko utahneš zkusisš si stim jen tak parkrat otočit a když dobré tak nahodíš hlavu kopneš a jedeš možna to vypaa ble napsane nicmene když se na netu stahneš knižku tak to tam všechno je
Datum: 10. ledna 2012 16:09
Jméno: Sadra17
IP: uživatel9109
 takže muj postup seřízení předstihu:\r\nodtrh 0.4 při největším rozevření kladívek (pokud je předstih OK mělo by to bejt v HÚ)\r\nsundám hlavu\r\nnastavim 1.6 před HÚ\r\nna kladívko přivedu +6V, na cívku dám zkoušečku\r\nnatočim zápalko tak aby se zkoušečka rozsvítila \r\n\r\na furt nechytá, uchcává se, jiskru háže pěknou
odpovědět
Posl.aktualizace: 09. ledna 2012 22:17
 mohlo by to bejt nízkou kompresí ?
Datum: 09. ledna 2012 22:17
Jméno: libor1
IP: uživatel12939
 já sem zapalování dolaďoval včera, fichtl jel dobře , ale nechytal na nakopnutí, teď už chytá, ale jinak zapalování sem nikdy moc nehověl, tak to nastavuju metodou pokus omyl, nebo podle toho jako pěknou jiskru dává,nebo to seřídím tak aby šel roztlačit, pak to doladim za chodu motoru tim způsobem že držim stejný otáčky a a ladim s kladívkama -- podle toho jak se zvyšujou otáčky je předstih lepší a lepší, vždycky mi to tak fungovalo i kámoš to tak dělá, a nebo řeknu fotříkovi a ten elektrice fakt rozumí a to je nejjednoduší
Datum: 01. ledna 2012 11:53
Jméno: jawa 50
IP: uživatel8657
 mne taky seřídil sem zapalko a uchcava se takže zejtra kouknu na karbec a myslim že to bude ok
Datum: 31. prosince 2011 21:48
Jméno: otaznik
IP: uživatel12852
 Ahoj, nevíte o nějakém návodu jak nastavit předstih na fichtlovi (ten na jawa-50.cz mi nejde, píše mi to že soubor neexistuje) Dík za odpovědi
odpovědět
Posl.aktualizace: 19. prosince 2011 19:26
Jméno: hh
IP: uživatel10371
 ten v návodu k obsluze ti nestačí?
Datum: 19. prosince 2011 19:26
Jméno: jawa 21
IP: uživatel12756
 zdar draci muzete mi poradit jak se u fichtla dela predstih????...jeste sem ho nedelal !!!
odpovědět
Posl.aktualizace: 03. prosince 2011 16:23
Jméno: mata123456789
IP: uživatel12542
 V Považské Bystrici  žejo wepo.
Datum: 03. prosince 2011 16:23
Jméno: standa
IP: uživatel12848
 šroubovákem
Datum: 03. prosince 2011 14:59
Jméno: wepo
IP: uživatel12613
 Zaves si to do JAWA Servis, národní podnik, Považské strojárne
Datum: 03. prosince 2011 14:46
 návodů je na netu hafo
Datum: 03. prosince 2011 13:10
Jméno: Karel
IP: uživatel12778
 zdravím, přáteelé, šteluju předstih u pionýra, je tam 30w zápalko, odtrh 0.4 , a pak točím, statorem, a nemožu se dotočit nikdy, už mě omezují cívky, a nejmenší předstih naměřím ccca 2.1 mm, kdepak asi mám chybu,? snad že by kladívka opotřebené? prosím o radu, díky
odpovědět
Posl.aktualizace: 01. prosince 2011 21:01
Jméno: Jenda
IP: uživatel10790
 nz hlavně aby ti to jezdilo
Datum: 01. prosince 2011 21:01
Jméno: Karel
IP: uživatel12778
 dík jendo, to je ono, to sem potřebovál číst, zatím to tak nechám , a poohlédnu se po správném magnetu
Datum: 01. prosince 2011 15:39
Jméno: Jenda
IP: uživatel10790
 rotory jsou jiné pro 20 w zapalovani oznaceni 05 a pro 30 w zapalovani oznacene 20 rotory kazdy je trochu jiny maji pozunutou drázku na kolicek na klice a tudis jsou jine je mozny ze je mas prohozeny a vylisek na aretaci vačky tam mas?
Datum: 01. prosince 2011 13:42
Jméno: Karel
IP: uživatel12778
 vačku jsem vyměnil, byla dost podřená, kladívka taky, výsledek je pořád stejný, ale to s tím magnetem muže býti pravda, asi má i jinou vačku, jinak už si to už nedovedu vysvětlit,
Datum: 01. prosince 2011 12:41
 Pak jedině sjetá vačka , špatná taková ploška na kladívkách (co "dře" o vačku) a nebo když je tam 30w zapalko jestli se na něj třeba nedával nový magnet i s vačkou a ty tam máš ten starý na 20w zapalování ... jinak neviem ,,
Datum: 30. listopadu 2011 21:38
Jméno: dwein dibly
IP: uživatel12627
 jenco já to pochopil od toho ,, sjeď 1,6 před hú a mezi kladívkama atd...... ,, ale to je jedno, na předstih platí co píšu já a na odtrh to, co píšeš ty
Datum: 30. listopadu 2011 21:08
Jméno: standa
IP: uživatel12829
 může být špatná vačka
Datum: 30. listopadu 2011 16:55
 dwein- on myslel na odtrh že zmenšuje a vačšuje.
Datum: 30. listopadu 2011 16:47
Jméno: Karel
IP: uživatel12778
 no to právě dělám, a nic, na druhých strojích to jde lehce nastavit, ale u zde je nejaký zádrhel, proto se ptám,
Datum: 30. listopadu 2011 16:40
Jméno: dwein dibly
IP: uživatel12627
 otáčením statoru do leva se předstih zvětšuje, nikoliv zmenšuje !
Datum: 30. listopadu 2011 15:03
 to není možný,tak sem si to myslel že mě omezjí cívky ale jen jsem to špatně měřil dej píst do HÚ nastav tech0,40 pak sjed 1,6mm před horní uvrat a mezi kladívkama musí být mezírka 0,05 měla by jít trocha s tuha ven ta měrka nebo papírek od cigára pokud je večí povol sroubky statoru a pohni s ním do leva menší do prava větší přo pohybu statorem NESMÝŠ POHNOUT S VAČKOU !
Datum: 30. listopadu 2011 14:59
Jméno: Neznam
IP: uživatel12692
 čus draci.Potřebuju poradit.. Nastartoval sem pincka (za studena) a chvili turoval zahrival ale zdechlo mi to..Potom uz sem to nemohl ani za boha nastartovat..Jiskru dava, svicka je mokra..Nevite cim to muze byt?? Normalne jsem na nem jezdil vcera... Myslite ze predstih??
odpovědět
Posl.aktualizace: 27. listopadu 2011 9:37
 Nech vypnutý benzín, zkus naředit 1:40 benzín a stříkačkou naber a stříkni do válce (píst musí zavírat výfukáč jinak to vyteče) , nepřeplavuj nic jenom zapni elektriku a kopni .. pokud nejede je to v elektrice pokud jo tak nejspíš ve směsi.
Datum: 27. listopadu 2011 9:37
Jméno: Neznam
IP: uživatel12692
 Jem mě zaráží že jsem to v pohodě nastartoval a najednou nic...Holt fichtl je podělávka co  ..
Datum: 26. listopadu 2011 22:47
Jméno: Neznam
IP: uživatel12692
 No svíčka to asi nebude...Protože jsem i zkoušel jinou.. A jak říkám motor byl studenej...Zahříval sem a zdechlo to.. Potom už sem to nenastartoval.. Ale jak jsem ho mohl rozštelovat ten předstih??\r\n\r\nJinak díky za odpovědi
Datum: 26. listopadu 2011 22:45
 mě se to dnes stalo taky... když jsi to startoval byla zima? já to startoval v zimě na N14 a řekl bych že jsem ju ulil...mokrá ale jisrku dávala...naštěstí to jelo ale na víc jak 3000 otáček se to dusilo... 100% to je svíčka....
Datum: 26. listopadu 2011 22:11
 Napadá mě jen že se ti rozšteloval předstih nebo se usadil olej v nádrži nebo v karbu nebo prasklo gufero od převodovky, takže ti to zasírá svíčku .. zkus mrknout na přestih a odtrh nebo vyměnit benzín a svíčku (pod tlakem nemusí házet)
Datum: 26. listopadu 2011 22:05
Jméno: Neznam
IP: uživatel12692
 Jo jo zkoušel.. Však řikam světlo sviti ale nechyta....
Datum: 26. listopadu 2011 21:09
 Zkoušel si to roztlačit?
Datum: 26. listopadu 2011 21:08
 Zdarec! Pls poraďte mi jak (nebo jestli) se dá upravit volnoběh tak, aby když tůruju a pak pustím plyn tak se otáčky vrátí rychle aniž by to chcíplo?
odpovědět
Posl.aktualizace: 10. ledna 2012 8:52
Jméno: kubik
IP: uživatel2915
 nebo zkus vyčistit kabec
Datum: 10. ledna 2012 8:52
 nebo ještě jak píše ladin.. jestli nemáš pořádně promazaný lanko nebo rychlopal tak se ti bude vracet šoupě pomalejc dolů.. takže namazat ..
Datum: 20. listopadu 2011 19:35
 čus, jak se rychle otáčky vrátí na volnoběh nezáleží na seřízení.. záleží to hlavně na motorce ( hmotnosti pístu a klikovky..).. prostě čím větší hmotnost pístu a klikovky, tím větší setrvačnost, tudíž tím delší doba než se to vrátí na volnoběžné otáčky.. co máš za stroj? jestli máš nějakou jawu nad obsah 125ccm a více a nízkootáčkovou, tak počítej že se to jen tak z vysokých otáček na volnoběžné nevrátí.. příklad třeba panelka 250 nebo nějaká 350 to trvá několik sekund než se z vysokých otáček dostane na volnoběh.. jinak volnoběh sešteluj tak, že moto pořádně zahřej a toč štelovacím šroubkem na karbecu ( poznáš ho tak, že se koukneš na karbec a měl by být někde v tom místě kde je šoupě..) pozor nespleť si to se šroubkem na bohatost směsi. když chceš větší volnoběh, tak jej dotáhni ( doprava) a když chceš volnoběh ubrat tak jej povol (doleva).. jinak třeba u fichtlů se dosáhne menší setrvačností stočením klikovky, nebo třeba odsoustružením setrvačníků a daním podkovy do motoru.. ale to je úprava na výkon ne na to aby se to dostalo rychlejc dolů z otáček..
Datum: 20. listopadu 2011 19:33
Jméno: Ladin
IP: uživatel10433
 Namasiruj zapesti a dej si tam poradnou pružinku
Datum: 20. listopadu 2011 19:27
|



|